Наприкінці минулого тижня фонд Кеті Вуд ARK Invest опублікував новий прогноз, згідно з яким до 2025 р. ціна акцій Tesla зросте до $3 тис. При такій ціні капіталізація компанії досягне майже $3 трлн. Чому досягнення цієї позначки виглядає малоймовірним, розповів БКС Експрес. «Мінфін» публікує основні тези.
Чому акції Tesla не коштуватимуть $3 тисячі
Чому цього не буде
«Наша оцінка успіху Tesla підвищилася. Основна причина цього — їх частка на ринку. Замість того, щоб знижуватися з кінця 2017 р. до сьогодні, фактично вона зросла досить сильно», — пояснила Вуд свій прогноз.
«Якщо ми працюватимемо дійсно добре, я згоден з Ark Invest», — сказав Маск у листі до співробітників.
Розберемося, чому заява Кеті Вуд, що підтримана Ілоном Маском, поки що не має під собою реальних підстав, і що має статися з бізнесом компанії, щоб котирування змогли досягти $3 тис.
Почнемо з твердження Кеті Вуд про частку ринку. Звичайно, з 2017 р. частка Tesla зросталала. Відбувалося це за рахунок буму EV — тоді на ринку конкурентів фактично не було. Але варто поглянути на цифри за I півріччя 2021: там буде зниження на 21%. За перші 7 місяців 2021 р. частка Tesla склала 13,9%, тоді як минулого року вона була 17,7%.
Глобальний ринок EV виріс на 154%, Tesla — «тільки» на 99%. Такий темп може бути відмінним показником, але тільки не для ринку EV на даному етапі розвитку.
Подивимося на прогноз щорічних продажів електромобілів по країнах від Bloomberg NEF. Найперспективнішими і великими залишатимуться Китай та Євросоюз.
ТАБЛ
Однак європейський напрямок програний Volkswagen Group, у Китаї за підсумками липня моделі Tesla вже не входять до топ-5. І це при тому, що багато нових компаній, на кшталт Li Auto, або визнані автовиробники в Європі і США поки що знаходяться в процесі запуску моделей. Наприклад, нещодавно стало відомо, що BMW замовило акумуляторів для EV на $24 млрд. Відкриття гігафабрики Tesla у Берліні — цілком логічне рішення з огляду на перспективи, але виглядає відстаючим.
Варто враховувати ще один важливий компонент — сервіс. Клієнти Tesla скаржаться на дуже тривалі терміни обслуговування, а в Європі і Китаї компанії ще тільки належить вибудувати повноцінну мережу, в той час як автовиробникам, на кшталт Volkswagen, буде потрібно лише модернізувати.
Хотів би звернути увагу інвесторів на зворотну кореляцію, яка з'явилася з початку року між паперами Volkswagen та Tesla. Акції Tesla з середини січня почали падіння від своїх максимумів, у той час як Volkswagen почали стрімке зростання. Поки що складно спрогнозувати, як довго кореляція зберігатиметься, але для прийняття рішень вона може бути тимчасовим орієнтиром при технічному аналізі.
Альтернативний бізнес Tesla
Розглянемо іншу частину бізнесу — виробництво і зберігання енергії. Ілон Маск не одноразово заявляв, що даний напрямок може почати генерувати в майбутньому більшу частину виручки компанії. Не раз заявлялося, що Tesla — це компанія не тільки про EV.
Читайте також: Ринок електромобілів зріс. Що купують українці
Тепер до фактів. Tesla не входить до топ-10 виробників батарей у світі. Можливо, Маск готує революцію на даному напрямку, але поки що ситуація така. Конкурентів у сегменті виробництва екологічно чистої енергії вистачає. Це не той випадок, як було з електромобілями, коли компанія фактично створювала новий ринок. В останньому звіті потужність сонячних накопичувачів енергії в Гвт збільшилася вдвічі за останній рік, але проблема в тому, що це відносні значення. З моменту презентації панелей в 2017 р. показники тільки стрімко падали. Поки що все виглядає як красиві обіцянки на даному напрямку.
У пошуку нових перспектив
Акції Tesla могли б досягти $3 тис, але для цього потрібно рухатися до абсолютно нових горизонтів, базою для яких є поточні розробки і досягнення компанії. Тим часом конкуренти вже почали дивитися значно далі.
Голова Volkswagen заявив, що наступним кроком розвитку галузі стануть смарткари, а не електрокари. Можливо, Tesla відклала випуск Cybertruck, Roadster та Semi Truck, щоб почати роботу над наступним поколінням і не відставати від конкурентів. Але якщо були складності з запуском даних моделей раніше, то припускати, що Tesla готова йти до складніших завдань, неможливо.
При цьому варто відзначити, що у Маска є різні напрямки діяльності, які в синергії дійсно могли б привести до створення такого проривного продукту і допомогти досягти компанії вартості більше, ніж у Apple.
Читайте також: Чому автомобілі подорожчали і зникли з салонів
Напрямок, в якому зараз розвивається світ, для такої компанії, як Tesla, відкриває великі перспективи. Однак поки що зовсім не видно, що вона знову готова ними скористатися всерйоз, що дивно для такого візіонера, як Маск.
Коментарі - 3
Так что вся статья основывается на заблуждении о том что раз доля уменьшается, то это плохо.
Растет количество конкурентов, и это хорошо, все будут в тонусе.
Если Тесла сделает робота с ИИ который имеет пространственную ориентацию с вариативностью решений ИИ. То вместе с Бостон Дайнамикс они создадут новую отрасль вообще.
А Тесла в плане создания роботов одна из лидеров в мире. Они на основе автопилота своего по сути создают будущий «мозжечек» роботов с полной пространственной ориентацией. Как токо они это доведут до ума то тело можно любое ставить, хоть авто, хоть робота в виде человека, хоть тело паука.
Потому я бы не исключал варианта с 3 трлн.