Небезпечніше за інвестиції в акції GameStop є тільки вкладення в ретроавтомобілі, стверджує Bloomberg. Але бувають й винятки. Ferrari і Porsche обігнали кращі хедж-фонди, принісши за останні десять років тризначний дохід. У чому особливості інвестицій у ретроавтомобілі, розповів РБК. «Мінфін» обрав головне.
Які ретроавто можуть принести тризначний дохід
Дохідні машини
Ринок олд-таймерів за останні десять років, згідно зі звітом Knight Frank 2020 Wealth Report, дав приріст у 194%, залишивши позаду предмети мистецтва, вина, нерухомості, акції та хедж-фонди.
За ринком ретромашин стежать відразу два індекси. Один з них — HAGI Top Index, який відстежує ціни на вінтажні моделі Porsche, Ferrari, Bugatti, Alfa Romeo та інших марок. Рейтинг Top Index виріс на 33,78% за 2019 рік і більш ніж на 500% за попередні десять років завдяки гонитві колекціонерів за раритетами.
Читайте також: Вклали близько $400 в автопром: пояснюємо свій вибір
Ще один індекс представлений страховою компанією Hagerty, яка стежить за преміум-ринком машин ціною від $1 млн. Наприклад, Mercedes-Benz 300SL, що випускався з 1955-го до 1963 року, входить до числа найдорожчих колекційних автомобілів у світі. Якби ви купили цю машину за заводською ціною за $7 тис., замкнули її в гаражі і добре дбали про неї, то сьогодні вона принесла б вам приблизно $1,4 млн, наводить приклад Bloomberg. Це близько 8% річної дохідності, не враховуючи інфляцію, зберігання і технічне обслуговування. При цьому якби ви купили 300SL наприкінці 2014 року, то на сьогодні отримали б уже збиток 20%.
Що робить автомобіль колекційним
Автомобілі, що мають історичне значення, — ті, які мали незвичні технічні новинки або вплинули на розвиток автопрому, — можуть стати предметом колекціонування. Особливо якщо вони рідкісні. Наприклад, Mercedes-Benz 300SL — перший післявоєнний спортивний автомобіль, випущений у Німеччині. Головна його особливість — «крила чайки», двері, що незвично відкриваються, які прикривали головне нововведення кузова, посилену алюмінієву раму. Через це він і отримав двері, які надали йому екстравагантного вигляду. Фактично вони і визначили майбутній вигляд усіх суперкарів, виготовлених після нього. Ця модель вийшла дуже обмеженим числом екземплярів — їх було всього 1400.
Співзасновник автомобільного клубу Манхеттена Майкл Прічінелло вважає, що затребуваними стають машини, які мають незвичний дизайн або якусь химерність, а також ті, які стали історичною віхою розвитку автомобілебудування. До таких машин він відносить Lamborghini Countach 1988 року. Надзвичайна геометрія зробила модель запам'ятовуваною. Інший варіант історично важливої моделі — перші машини Tesla, що стали одними з піонерів у сегменті масових електрокарів.
Читайте також: Що буде зі ставками за автокредитами в 2021 році
Ризики ховаються не тільки у витратах на транспортні податки і страховку, але й в правильному зберіганні та експлуатації автомобіля. Техніка може вимагати реставрації або особливих умов утримання. Найчастіше вік колекційних авто перевалює за 50, а то й 90 років. Все це коштує дорожче умовної комірки в сейфі для зберігання діамантів або золота.
Але навіть страховка, своєчасний ремонт і дбайливе зберігання не гарантують прибутку.
Коментарі - 6
— Какой урожай будет в этом году?
— Средний: хуже, чем в прошлом году, но лучше, чем в будущем.
— Правда ли, что Америка на первом месте в мире по числу
автомобилей?
— Правда. Но зато Советский Союз на первом месте по числу
мест для стоянки.