- 17 серпня 2026, 15:48
Податок на нерухомість: хто має сплатити і коли можуть оштрафувати
Українці, які мають понаднормову житлову площу, мають сплатити податок на нерухомість за 2025 рік. Здійснити оплату потрібно не пізніше, ніж через 60 днів з моменту повідомлення від ДПС. Однак для більшості платників граничний строк — до 1 вересня.
Хто має сплатити податок
Податок на нерухоме майно сплачують власники, у яких площа житла перевищує встановлені законом норми:
• квартира площею понад 60 м²;
• житловий будинок площею понад 120 м²;
• різні типи житлової нерухомості загальною площею понад 180 м².
Як перевірити, чи нарахували податок
ДПС надсилає власникам нерухомості податкові повідомлення-рішення (ППР). Отримати інформацію про нарахування можна кількома способами:
• через паперове повідомлення, яке надходить поштою;
• в електронному кабінеті платника податків;
• під час особистого вручення документа представником ДПС.
Водночас потрібно звернути увагу на те, що відсутність паперового листа не звільняє від обов’язку сплатити податок. Якщо нерухомість підлягає оподаткуванню, але повідомлення не надійшло, власнику потрібно перевірити звернутися до ДПС.
Штрафні санкції
За порушення строків сплати податку за статтею 124 Податкового кодексу передбачено нарахування штрафних санкцій. Також можуть нараховувати зверху ще й пеню.
Якщо прострочення становить:
• до 30 календарних днів — штраф 5% від суми боргу;
• понад 30 днів — штраф 10% від суми боргу.
|
|
0
|
- 17:30 Чи є «діра» в Пенсійному фонді і чи вистачить на пенсії: Гетманцев про 251,3 млрд грн
- 16:30 Блекаути можуть паралізувати роботу бізнесу: як підготуватися
- 15:20 Долар може знову подорожчати: експерт розповів, що тиснутиме на гривню
- 14:20 Ексміністр пояснив, чим обмеження видатків загрожують громадам
- 11:20 Пенсія у жовтні 2026 року: чому виплата могла зменшитися і як повернути гроші
- 10:20 Воррен Баффет назвав 3 правила успіху в житті: чому навіть великі гроші не гарантують головного
- 09:20 Bitcoin і Ethereum дешевшають, поки альткоїни зростають: що відбувається на крипторинку
- 9.10.2026
- 20:20 Топ-5 новин: 38,6% заощаджень — у Києві, НБУ послабив 154 обмеження, Miltech для інвесторів
- 19:50 Магніт за 25 грн, позов на 65 тисяч: Верховний Суд пояснив правила компенсації за порушення авторського права
- 19:30 РФ не повинна фінансувати війну через ЄС: Балтія вимагає закрити транзит російського зерна


Коментарі