Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
23 квітня 2026, 13:32

Пенсійний вік в Україні де-факто вже підвищується — депутат

Попри відсутність офіційних рішень Верховної Ради, в Україні фактично відбувається зростання пенсійного віку. Головними рушіями цього процесу стали жорсткі вимоги до страхового стажу та критична ситуація на ринку праці, спричинена війною. Про це у коментарі Укрінформу повідомив перший заступник голови профільного комітету ВРУ Михайло Цимбалюк.

Пенсійний вік в Україні де-факто вже підвищується - депутат
Фото: Михайло Цимбалюк

► Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

За його словами, формально планка виходу на пенсію залишається незмінною, проте на практиці українці виходять на заслужений відпочинок пізніше.

Якщо у 60 років людина не накопичила 33 роки страхового стажу, термін роботи автоматично подовжується до 63 або 65 років. Через низький рівень виплат (близько 2 млн громадян отримують мінімальну пенсію у 2 600 грн) працевлаштування для пенсіонерів стає питанням фізичного виживання.

Ринок праці: пенсіонери замість мобілізованих

Війна радикально змінила баланс попиту та пропозиції на ринку праці. Через мобілізацію та міграцію працездатного населення роботодавці зіткнулися з гострим дефіцитом кадрів.

«Сьогодні центри зайнятості мають більше вакансій, ніж охочих працювати. Роботодавці вимушено повертаються до залучення пенсіонерів», — зазначив Цимбалюк.

Наразі в Україні нараховується близько 2,8 млн працюючих пенсіонерів, що суттєво перевищує показники до повномасштабного вторгнення.

Повоєнні виклики та ветеранський фактор

Парламентарій підкреслив, що після завершення війни ринок очікує нова трансформація. Вона буде пов'язана з двома чинниками:

  • Перекваліфікація — багато ветеранів не захочуть повертатися до попередніх професій.
  • Запити на зарплату — демобілізовані громадяни матимуть вищі очікування щодо оплати праці та умов безпеки, що змусить бізнес переглядати підходи до найму.

Цимбалюк також додав, що чинне скликання Ради навряд чи піде на офіційне підвищення пенсійного віку через непопулярність такого рішення, хоча де-факто система вже адаптувалася до нових реалій.

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 39

+
+165
BigBend
BigBend
23 квітня 2026, 13:50
#
Правильно, плати податки пенсіонерам зараз, щоб до своєї пенсії ніколи не дожити.
+
+51
kadaad1988
kadaad1988
23 квітня 2026, 13:55
#
Пенсионеры на тебя до того работали.
+
+48
Moonlighter
Moonlighter
23 квітня 2026, 14:28
#
У попередніх поколінь по суті не було вибору. Економіка була іншою- держава як єдиний гарант, мінімум інструментів для накопичення, жодної реальної диверсифікації.

Зараз ситуація інша: є глобальні ринки, інвестиції, крипта, бізнес, нерухомість — варіантів значно більше. Тому для багатьох людей до 40 пенсія як єдине джерело доходу взагалі не виглядає надійною стратегією. Вони не розраховують на державу, а намагаються самі створити собі фінансову подушку й дохід на майбутнє. І це по суті логічна адаптація до нової реальності.
+
+15
Romanenkas17
Romanenkas17
23 квітня 2026, 16:22
#
Хватить брехню поширювати. Багато пенсів живуть на «глобальні ринки, інвестиції, крипта, бізнес, нерухомість»? Ну може квартиру здає хто, кому «жорстокий совок» дав.))
+
+48
Moonlighter
Moonlighter
23 квітня 2026, 17:25
#
Ти читати вмієш? Де я писав про сьогоднішніх пенсіонерів? Я написав про тих, кому до 40 років зараз і не планує жити на одну пенсію.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
24 квітня 2026, 12:44
#

Moonlighter
«Я написав про тих, кому до 40 років зараз»

Невже провели якесь соціологічне опитування
та маєте якісь результати, окрім своєї
персональої думки з цього питання.
+
0
Moonlighter
Moonlighter
24 квітня 2026, 13:01
#
Не знаю жодної людини в моєму оточенні, хто розраховує на пенсію. І так, на цю тему було безліч опитувань, ось 2 місяці тому:

Українці не вірять у державну пенсію та розраховують на облігації чи крипту — опитування «Мінфіну»
https://minfin.com.ua/ua/2026/02/23/168752514/
+
0
BigBend
BigBend
23 квітня 2026, 20:17
#
Ні, не працювали.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
23 квітня 2026, 14:24
#
Щоб мати право на пенсію — потрібно платити ЕСВ до ПФУ.

Наприклад, сплата ПДФО з доходів від оренди нерухомості
або доходів від перепродажу китайских товарів на ОЛХ на
пенсію та страховий стаж ніяк не впливає.
+
+73
korvin29
korvin29
23 квітня 2026, 16:42
#
Вы сами понимаете какие глупости пишите? Или пенсия в 3000грн (60 Евро) это для Вас достойная пенсия?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
23 квітня 2026, 18:14
#
Korvin29

У многих ФОПов, и у вас в том числе, очень ограниченный
кругозор, ведь вам не понять, как можно платить в ПФУ
ЕСВ больше минимального.
Но такое бывает сплошь и рядом, если работник получает
хорошую «белую» з/п.
Например, при з/п в 50тыс грн/мес пенсия будет ~12,8тыс грн/мес,
но ведь в стране многие получают з/п свыше 50тыс.
+
+66
korvin29
korvin29
23 квітня 2026, 18:21
#
Когда эти люди выйдут на пенсию:
1. Пенсионный возраст будет 67−70 лет
2. Не будет с кого собирать достаточно взносов в солидарную систему
3. ~12,8тыс грн/мес будет равно ~50$
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
23 квітня 2026, 18:28
#
Korvin29

С таким подходом лично вам светит максимум
государственная социальная помощь вместо
трудовой пенсии — ведь бывшим ФОПам, а нынче
безработным государство не даст умереть с голоду.
+
+30
korvin29
korvin29
23 квітня 2026, 21:16
#
Ну так я на государство Украина и не расчитываю).).)
+
+30
Moonlighter
Moonlighter
24 квітня 2026, 8:55
#
Навіть якщо брати реальні приклади моїх родичів на керівних посадах: люди, які виходили на пенсію 10+ років тому з 5 000 грн (на той момент це були нормальні гроші), сьогодні після всіх індексацій мають ~8 000 грн. І при цьому стільки ж зараз отримують звичайні працівники без керівних посад. Тобто зв’язок між внесками, відповідальністю і фінальним результатом по факту розмивається.

Проблема солідарної системи в тому, що вона не накопичує, а перерозподіляє. І коли демографія погіршується (менше платників — більше пенсіонерів), будь-які розрахунки пенсії від зарплати стають дуже умовними.

Тому теза плати більше — отримаєш більше на горизонті 20−30 років виглядає не як гарантія, а як припущення, яке може просто не виконатися.
+
0
korvin29
korvin29
24 квітня 2026, 11:49
#
Плюсую. У меня родственники с пенсией очутились в ситуации описаной выше.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
24 квітня 2026, 12:58
#
Moonlighter
«люди, які виходили на пенсію 10+ років тому»


Значить їм зараз 70+, тому для спокійного
життя на пенсії їм замало ~8 000 грн.

Мій знайомий вийшов на пенсію у розмірі ~23 000 грн.
с з/п ~99 000 грн. і йому також замало пенсії, бо звик
витрачати значно більше.

Це людська натура — скільки не дай,
багатьом все рівно буде мало.



+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
24 квітня 2026, 13:09
#
Moonlighter
«теза плати більше — отримаєш більше
на горизонті 20−30 років виглядає не як гарантія»


В такому варіанті хоча б сьогоднішні пенсіонери отримають хоч якусь пенсію, наприклад, батьки та родичі безробітного korvin29,
бо він сам вже давно не сплачує до ПФУ ні гривні.

Теза — інвестуй змолоду в чужий бізнес, отримаєш
кучу бабла на пенсії також не завжди спрацьовує,
бо не всі доживуть до омріяного терміну, та й чужі
бізнеси не вічні.
+
+16
korvin29
korvin29
24 квітня 2026, 14:36
#
Я с Вас просто угораю).).) И к Вашему сведению, небольшие компании, работающие в IT сфере, массово перерегистрируют бизнес в других юрисдикциях, как результат — налоги платятся или не платятся в других странах (и зачастую это не страны ЕС). А большие компании, выводят крупные проекты за пределы Украины).).), и налоги платятся тоже не в Украине.).).)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
24 квітня 2026, 17:04
#
Korvin29

Вроде айтишник, но абсолютно не понимаете сути — зачем
некоторые украинские компании перерегистрируют
свой бизнес в странах Евросоюза.
А ведь ответ лежит на поверхности — многие заказчики не хотят рисковать, заключая большие договора с компаниями, которые работают в стране, пятый год отбивающейся от превосходящего по военной силе и экономике агрессора.
Вот наши умельцы и разводят клиентов, как лохов, махая у них перед носом европейской регистрацией, но большинство разработчиков сидит как и раньше в Украине и работает дистанционно.
+
+15
korvin29
korvin29
24 квітня 2026, 23:23
#
Та нет, на новые проекты берут в основном тех, кто территориально не в Украине, тк не хотят брать на себя дополнительные риски.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
25 квітня 2026, 7:06
#
Возможно, в Европе избыток украинских ИТ-специалистов,
во что вериться с большим трудом.
+
0
Evgen Petrow
Evgen Petrow
27 квітня 2026, 1:56
#
Уже то поколение, что уезжало в сорок лет

уже им по 60 сидят работают в Испаниях

это заробитчане

а эти все реформируют , то что мертво
+
+15
BigBend
BigBend
23 квітня 2026, 20:18
#
Як завжди дурню несеш.
+
0
Evgen Petrow
Evgen Petrow
27 квітня 2026, 2:03
#
Минфин это параллельная вселенная, где все живут до 120 лет .

+
0
Evgen Petrow
Evgen Petrow
27 квітня 2026, 1:58
#
Лохотрон . просто не отчисляй . может Гетьманцев и прочее кодло поумнеют

умираешь ты в 60 и3 года не доживаешь до пенсии идеально
+
+170
korvin29
korvin29
23 квітня 2026, 14:08
#
Копить нужно самостоятельно на пенсию, делая такие накопления, чтоб государство не могло до них добраться/обесценить и не верить в пенсионное обеспечение от государства, тк при текущей ситуации в стране и текущей демографии, то с завершением помощи от ЕС (а оно будет завершено после завершения войны), закончатся и пенсии (пенсию в 20−50$ я за пенсию не считаю).
+
+15
Romanenkas17
Romanenkas17
23 квітня 2026, 16:22
#
Ніхто цього не розуміє, вірять що шара буде вічною))
+
0
BigBend
BigBend
23 квітня 2026, 20:19
#
З чого раптом ти взяв, що допомога від ЄС закінчиться?
+
+15
Romanenkas17
Romanenkas17
23 квітня 2026, 16:24
#
«демобілізовані громадяни матимуть вищі очікування щодо оплати праці та умов безпеки, що змусить бізнес переглядати підходи до найму» — і нехай собі мають очікування, працювати будуть індуси та пакистанці за ті самі 500 доларів спокійно.
+
+15
BigBend
BigBend
23 квітня 2026, 20:20
#
Кожен, хто пропонує завозити мігрантів — ворог України.
+
+61
IrishRepublican
IrishRepublican
23 квітня 2026, 16:55
#
Хто бере участь у цій піраміді і, що головніше, їй ще щиро вірить — той фантастичний йолоп =)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
26 квітня 2026, 8:59
#
Отсутствие трудового стажа в периоды с 2022 по 2025 г.г.
а также с 1991 по 2000 не позволяет многим выходить
на трудовую пенсию в 60 лет, но ведь всегда можно
купить инвалидность.
+
+15
Evgen Petrow
Evgen Petrow
27 квітня 2026, 1:45
#
Ну да бегать от мобилизаторов, чтобы не убили.

и при этом с радостной улыбкой ждать 65 лет

я даже тебя комментировать тебя не хотел.

+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
27 квітня 2026, 10:40
#
Можешь безвылазно просидеть в квартире
или частном доме хоть до самой смерти.
+
0
Евгений Петров
Евгений Петров
7 травня 2026, 19:25
#
Ты умрешь быстрее
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 травня 2026, 19:35
#
Жизнь покажет
+
+15
Evgen Petrow
Evgen Petrow
27 квітня 2026, 1:46
#
Ты уникальный человек, ну ты жди дадут 25 евро

никто не будет покупать инвалидность из вменяемых

это не страна , это колония запада

+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 травня 2026, 19:37
#
25 евро больше чем ничего.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися