Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
10 листопада 2025, 15:12

Мінфін анонсував двоповерхові вагони та євроколію до Львова: коли вони з'являться в Україні

У середньостроковій перспективі євроколія має з’явитися у Чернівцях та Луцьку. Реалізація цих проєктів планується в межах Connecting Europe Facility (CEF), яка покриває 50% вартості витрат. Також триває електрифікація ділянки євроколії Чоп — Ужгород, яку планується завершити до літа 2026 року. Про це йдеться у повідомленні Міністерства фінансів.

У середньостроковій перспективі євроколія має з’явитися у Чернівцях та Луцьку.
Фото: Зустріч Мінфіну з керівництвом і членами Американської торговельної палати в Україні (ACC)

► Читайте «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Двоповерхові пасажирські вагони

За останні п’ять років Уряд придбав 166 сучасних пасажирських вагонів українського виробництва, якими вже користуються люди. У 2025 році було укладено контракт на постачання ще 100 вагонів, які почнуть надходити у 2026 році.

Крім того, у проєкті бюджету-2026 передбачено кошти на придбання ще 100 вагонів на сумарну вартість близько 5,7 млрд грн, серед яких буде перший сучасний двоповерховий пасажирський вагон.

«Двоповерхові пасажирські вагони дозволять суттєво оптимізувати витрати на перевезення пасажирів. Витрати на обслуговування одно- та двоповерхових вагонів відрізняються приблизно на 10%, тоді як кількість місць у двоповерховому вагоні зростає майже на 80%. Тобто за порівнянних експлуатаційних витрат компанія зможе перевезти значно більше пасажирів. У перспективі модельний ряд двоповерхових вагонів включатиме варіанти як для нічного сполучення — зі спальними місцями, так і для денного — з місцями для сидіння», — підкреслив заступник міністра фінансів України Олександр Кава.

Євроколія

Україна вже отримує грантове співфінансування від ЄС — 50% вартості проєктів у межах програми Connecting Europe Facility (CEF), яке спрямовується на розвиток євроколії та логістичних маршрутів.

«Цього року Уряд вже побудував євроколію стандарту 1435 мм від Чопа до Ужгорода протяжністю 22 км, а у 2026-му плануємо старт робіт на напрямку від польського кордону до Львова. У середньостроковій перспективі євроколія має з’явитися також у Чернівцях та Луцьку. Реалізація цих проєктів планується в межах Connecting Europe Facility (CEF), яка покриває 50% вартості витрат. Також триває електрифікація ділянки євроколії Чоп — Ужгород, яку планується завершити до літа 2026 року», — зазначив Кава.

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 3

+
0
Андрій М***к
Андрій М***к
10 листопада 2025, 16:35
#
Так пасажирські перевезення і УЗ збиткові
+
0
vbhjckfd
vbhjckfd
10 листопада 2025, 17:31
#
Ну не всі ж.

> Лише 5−7% (тобто 5−7 маршрутів) є прибутковими, переважно міжнародні (наприклад, до Польщі, які принесли 800 млн грн прибутку у 2023−2024).
+
0
neverice
neverice
10 листопада 2025, 17:46
#
От в чому величезний плюс ЄС — так це купа грантових програм від інфраструктури та енергетики до верховенства права. І це ми навіть офіційно переговори про вступ не відкрили. Що ближче до вступу, то більше грошей.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися