Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
5 серпня 2025, 13:21

Стільки грошей не було ніколи: чому АЗС почали платити податки

Порівняно із 2023 роком найбільші мережі АЗС сплатили в 2,5 рази більше операційних податків. В чому причина змін та які фактори і далі заважають контролювати ринок пального, розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Неймовірно, проте факт: у I кварталі 2025 року десять найбільших автозаправних мереж сплатили понад 3 млрд грн операційних податків (ПДВ, ПДФО, ЄСВ та податок на прибуток). Це у 2,5 рази більше, ніж у І кв. 2023 р., і у 1,5 рази більше — ніж за аналогічний період 2024 року.

ПДВ — в 2 рази (в 4,5 рази з 2023 р.). Податок на прибуток — в 1,5 рази (в 1,34 рази з 2023). Зарплатні податки — на 21,5% (вдвічі з 2023 р.)

В цілому можу сказати, що стільки податків держава не бачила з цього ринку ніколи. Також можу сказати, що до 2023 року 95% заправних мереж податки взагалі не платили. Бо оклади були на рівні мінімалки, а про податок на прибуток деякі навіть і не чули.

Що ж сталося? А просто на цю галузь навели прожектор і довго утримували його. Це коли карти на столі і їх бачать всі — податківці, урядовці, депутати, учасники ринку та небайдужі громадяни. Всі розуміють «проблемні» місця і слідкують за руками один одного.

Водночас відсутність даних не дозволяє аналізувати показники та контролювати профільні державні органи. А з початком великої війни так взагалі біда, бо під прикриттям військового стану засекретили що треба і що не треба.

Найбільший абсурд — споживач навіть не може перевірити, легальна та чи інша АЗС, бо реєстр ліцензій закритий Кабміном. Це лише верхівка айсберга, тому і продовжують працювати сотні нелегальних «бочок» по всій країні.

Читайте також: Укрнафта завершила придбання мережі АЗС Shell в Україні

Чи все вже добре? Ні. Створені індикатори дозволяють впевнено стверджувати — ухиляння від сплати податків є. Є зарплати в конвертах, є підозріло низькі показники по інших податках. В окремих випадках позиція податкової служби відверто незрозуміла: іноді ставлять питання по виплатам трьом співробітникам, але не звертають уваги на начебто отримання «мінімалок» або біля того тисячами робітників АЗС.

Коментарі - 7

+
+38
neverice
neverice
5 серпня 2025, 13:47
#
Навіть в країні, яка нафтою не володіє - паливо це топова сфера, де обертається мало не найбільше грошей. Акцизи, податки, ПДВ. Імпорт, бочки, несплата податків.
І весь цей банкет за рахунок населення. Або прямо — для власників авто. Або непрямо — «здорожчання паливно-мастильних матеріалів». Бо в ціну будь-якого товару закладена доставка.
В усьому світі, певен, ситуація плюс-мінут та сама. Паливо — то ще один величезний податок для всіх.
+
+69
Qwerty1999
Qwerty1999
5 серпня 2025, 14:37
#
Альтернатива — электромобили…

Там невозможно бодяжить и несколького сложнее воровать,
ведь хранить украденное достаточно дорого…
+
0
Kanarej
Kanarej
6 серпня 2025, 2:59
#
Со временем электромобили постраются под тем или иным соусом убрать, причем в мировом масштабе. И заменить на что-нибудь другое, более понятное и налогооблагаемое, например водород или метанол, или еще-какой-то вариант. Ну не дело, когда человек может купить электричку, солнечные панели, и не платить больше почти ничего ни государству, ни всевозможным компаниям, монопольным и не очень, но которые тоже генерируют ВВП и платят налоги.
+
+45
Qwerty1999
Qwerty1999
6 серпня 2025, 8:03
#
Не стоит так переживать, ведь уже внедряют платный проезд по дорогам.
+
0
Kanarej
Kanarej
6 серпня 2025, 22:01
#
Так говорите, как будто его только вчера начали внедрять, и только для электричек :) В разных странах полно и давно. Я вообще о другом писал.
+
0
HappyInterest
HappyInterest
6 серпня 2025, 17:03
#
То ж про це думав, але государство забере своє якшо захоче.
в англіі налог на тв є (чи як воно там називається)
був налог на вікна…
введуть налог на електрокар.
+
0
Kanarej
Kanarej
6 серпня 2025, 22:12
#
Зараз поки що не можуть, бо відповідно до зеленої повістки ніби як треба стимулювати перехід на електрокари. Відповідно навпаки треба зацікавлювати людей, тим більше коли по споживацьких характеристиках, зручності використання, електрокари все ще до ДВЗ не дотягують. Але зараз і Європа і США від цих стимулів і пільг вже починають відмовлятись. Хоча от Китай відчув що це їхня тема, суттєво вклався, і фактично почав обходити і Європу і США по електромобілях. Це ще один стимул для них придумати щось інше, бо Китай вже складає суттєву конкуренцію і швидко росте, і їхня автопромисловість, яка профукала момент і затягнула перехід, все більше відчуває складнощі на ринку електромобілів.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися