Multi від Мінфін
(8,9K+)
Встановити
6 червня 2025, 7:10

Боксер, хуліган та історик: хто став новим президентом Польщі, та що це означає для України

Результати виборів президента в Польщі насторожили політикум як Європи, так і нашої держави. Новий президент може стати на заваді просуванню нашої держави до ЄС та НАТО, а також ускладнить життя для українських біженців. Наскільки ці побоювання виправдані, розбирався «Мінфін».

Відігрався у фіналі

На президентських виборах у Польщі перемогу святкував Кароль Навроцький — формально незалежний кандидат, але фактично — представник правої партії «Право і справедливість», яку представляє і нинішній президент Польщі Анджей Дуда.

За результатами другого туру виборів, Навроцький набрав 50,9% голосів, а його конкурент, мер Варшави, представник ліберальної партії «Громадянська платформа» Рафал Тшасковський — 49,1%. Саме ця партія зараз є кістяком правлячої коаліції, а її лідер — Дональд Туск — очолює польский уряд.

На шляху до президентства Навроцький програв перший тур виборів, здобувши у ньому 29,5% голосів, проти 31,3% у Тшасковського. За першими екзитполами, він програвав і другий тур, але витримав паузу і, дочекавшись результатів, святкував перемогу.

Здобути посаду Навроцький зміг завдяки тому, що акумулював голоси правого електорату, в тому числі й радикальнішої «Конфедерації», кандидат від якої, Славомір Менцен, у першому турі отримав майже 15% голосів виборців.

Можливо, посприяла успіху і публічна підтримка з боку президента США Дональда Трампа, який прийняв Навроцького у Білому домі 1 травня та побажав успіху. Напередодні голосування до Польщі прибула міністр внутрішньої безпеки США Крісті Ноем, яка також підтримала кандидата.

Боксер, хуліган та історик

Навроцькому 42 роки і він відповідає запиту поляків на «нові обличчя» в політиці. Значної політичної кар'єри до висунення на посаду президента він не мав. Випускник Інституті історії Гданського університету, Навроцький з 2009 до 2017 року працював на різних посадах у Інституті національної пам'яті. Згодом очолив Музей Другої світової війни у Гданську. Також у 2011−2017 роках він був головою Седльської районної ради в Гданську.

Широкому загалу майбутній президент Польщі став відомий у 2021 році після обрання Сеймом (польський парламент) на посаду президента Інституту національної пам'яті. Його кандидатуру просувала партія «Право і справедливість», хоча підтримали й представники інших політичних сил.

На новому місці Навроцький відзначився, зокрема, участю у знесенні пам'ятників радянським солдатам, за що потрапив до списку людей, яких розшукує російська поліція, — якщо знайде, то новому президенту Польщі загрожуватиме до 5 років ув'язнення.

Разом із дружиною він виховує трьох дітей — двох власних і сина від попередніх стосунків дружини. Сімейний стан мав вагоме значення у його передвиборчій кампанії, оскільки значна частина правих виборців виступають за традиційні сімейні цінності та проти абортів.

З молодості Навроцький активно займався спортом. Він — призер Кубку Польщі з боксу серед юніорів, також був капітаном футбольної команди «Екс Седльце Гданськ». Згодом на базі цього клубу він заснував секцію бойових видів спорту.

Під час передвиборчої кампанії на адресу Навроцького лунало чимало звинувачень. Зокрема, його пов'язували із рухом футбольних хуліганів та закидали участь у масовій бійці 70 на 70 між фанами гданської Лехії та познаньського Леха у 2009 році. Тоді проти десятків вболівальників були відкриті кримінальні провадження, але імені нового президента серед них не було.

Хоча сам Навроцький не заперечував свою участь у цій бійці. «Уся моя спортивна діяльність базувалася на силі мого серця, силі моїх м’язів, моїх кулаків. Це було чесне змагання, незалежно від форми», — заявив він під час дебатів.

Крім цього, опоненти звинувачували його в тому, що, обіймаючи посаду керівника Музею Другої світової війни, він, хоча й мав квартиру неподалік, але понад пів року жив у готелі музею, за що так і не розрахувався. Крім цього, за повідомленням місцевих медіа, Навроцький позичив гроші пенсіонеру під відсотки, які той не мав змоги сплачувати. Як наслідок, політик забрав його квартиру, а пенсіонер потрапив до будинку для літніх людей.

Портал onet.pl опублікув статтю, в якій із посиланням на анонімні джерела стверджувалося, що у 2007 році Навроцький працював охоронцем готелю «Гранд» і постачав повій для постояльців. «Одного разу, під час вечірньої зміни, Кароль запитав мене, чи не хочу я підзаробити, бо він і група охоронців заробляли, надаючи повій гостям готелю. Я мав отримувати за це свою частку», — згадує тодішній товариш Навроцького.

«Ці вибори розкрили всю правду про польське суспільство. Демократія в Польщі зазнала краху. Не тому, що немає вільних виборів. Не тому, що половина суспільства має праві та консервативні погляди. Половина польського суспільства вперше в історії обрала президента, який є сутенером, хуліганом, шахраєм, лихварем, брехуном і наркоманом, маючи велику підтримку Католицької церкви, яка нібито проповідує євангельські цінності», — заявив колишній президент Польщі Лех Валенса.

Натомість сам Навроцький заявляв про брудну політичну кампанію проти нього і звинувачував опонентів у використанні силових відомств для формування компромату.

Що думає новий президент про ЄС, путіна та Україну

Передвиборча програма Навроцького базувалась на необхідності обмежити вплив влади Європейського Союзу на Польщу.

«Ми вступили до Європейського Союзу для того, щоб наші підприємці могли в ньому себе реалізувати, а ми могли вільно подорожувати Шенгенською зоною, а не для того, щоб Європейський Союз, окрім підписаних нами договорів, хотів перетворити нас на німецьку чи брюссельську державу. Тому я ніколи не погоджуся з цим рухом Європейського Союзу та домагатимуся того, щоб польське законодавство визначало майбутнє польської держави», — заявив він під час кампанії.

Серед норм ЄС, які викликають особливе невдоволення у нового президента, — просування «зеленої» повістки. Навроцький виступає за те, щоб, доки Польща не розширить виробництво ядерної енергії, вона продовжувала спиратися на видобуток власного вугілля, що має забезпечити її енергетичну незалежність. Також він багато критикував міграційне законодавство ЄС.

Ще один об'єкт критики Навроцького — росія і путін. «Культурно, цивілізаційно рф сьогодні є варварською, жорстокою, пострадянською державою, яка довела свою природу під час нападу на Україну. Покійний президент Лех Качинський вже говорив про це, попереджаючи, що росія не зміниться. І вона не змінилася, й сьогодні справді є найбільшою загрозою в нашому регіоні для вільних, незалежних, демократичних держав», — заявляв він. Новий президент виступає за збільшення оборонних витрат Польщі до 5% від ВВП.

Водночас він звинувачує ЄС і Німеччину у тому, що вони допомогли постати нинішній агресивній росії. Він наводить Північний потік, як приклад інтересів Німеччини у встановленні економічних взаємин із росією, які суперечать інтересам Польщі та Європи загалом.

Навроцький наполягає на продовженні військової допомоги Україні. Водночас у наших ЗМІ його часто згадують, як противника вступу України до ЄС і НАТО. Тут варто уточнити, що на початку цього року він заявляв, що виступатиме проти залучення нашої держави до цих об'єднань до того часу, доки не відбудеться ексгумація тіл жертв Волинської трагедії (етнічний конфлікт під час Другої світової війни, під час якого, за оцінками польських істориків, загинуло до 100 тис. поляків, а також, за різними даними, — від 9 до 15 тис. українців).

«З одного боку, я солідарний з українською державою, але ми держава, яка має свій порядок денний. У цій ситуації дуже важливо вимагати від української сторони згоди на ексгумацію на Волині», — говорив він.

Однак вже напередодні голосування у другому турі він посилив свою риторику. Річ у тім, що представники радикальної «Конфедерації» вимагали від кандидатів заяви про недопущення України до НАТО. Оскільки ж залучення її виборців було єдиним шансом на перемогу, Навроцький пристав на це. Він сказав, що Україна не відповідає багатьом західним стандартам, зокрема, через високий рівень корупції. Але відразу поспішив додати, що «в ідеальному світі хотів би, щоб Україна була частиною розвиненого Заходу».

Тому зараз важко сказати, чи буде новий президент принциповим противником євроатлантичної інтеграції України, чи лише ставитиме вимогу ексгумації тіл жертв Волинської трагедії. Найімовірніше, його позиція залежатиме від політичної доцільності.

Вимагав під час передвиборчої кампанії Навроцький і обмежень для українських біженців у Польщі. Зокрема, наголошував, що соціальні виплати мають отримувати лише поляки і саме вони повинні мати пріоритет у чергах до лікарів.

Читайте також: Другий рік війни: як Ізраїль переживає глобальний конфлікт та прихід Трампа до влади

«Тренд антиукраїнізму — у поміркованішій версії, якщо йдеться про українську державу, і дедалі радикальнішій та загрозливішій, якщо йдеться про українських мігрантів, — остаточно прописався у польському політичному мейнстрімі. Не будучи в стані запропонувати якусь конструктивну програму, і ПіС, і у лагіднішій мірі також „Громадянська коаліція“ знайшли собі цапа відбувайла — невдячні, вибагливі українці», — говорить українська журналістка, що проживає у Польщі, Олена Бабакова.

Що чекає на Польщу та Україну далі

З погляду розподілу владних повноважень, у Польщі після цих виборів мало що змінилося. Фактично головною особою в країні є прем'єр-міністр, якого обирає парламент. Цю посаду продовжує обіймати представник «Громадянської платформи» Дональд Туск. Натомість новий президент так само, як і його попередник, представляє «Право і справедливість». Тобто зберігається ситуація, коли ключові посади в країні займають представники ворогуючих сил.

Президент Польщі має досить обмежений вплив на владу. У нього є право законодавчої ініціативи, а також можливість ветувати закони. Але найголовніше — право розпустити парламент, якщо той не зможе ухвалити бюджет. Саме на це і можуть розраховувати представники ПіС, які вже намагаються розгойдати коаліцію.

Куди важливіші зміни, які очікують на політичний ландшафт в країні. «Навроцький переміг завдяки електорату ультраправих активістів і тому, що сам змістився значно вправо, навіть порівнюючи з традиційними політиками «Права і справедливості», включно з Ярославом Качинським.

«Право і справедливість» уже робить із цього висновки, щоб посилити свої позиції на майбутніх парламентських виборах. І якщо вона повернеться до влади, то або як ультраправа політична сила, значно радикальніша, ніж нині, або у коаліції зі ще правішими партіями. Або взагалі поступиться їм і стане молодшим партнером", — відзначає журналіст Віталій Портніков.

Підстави хвилюватись за лідерство у консервативному таборі у «Право і справедливість» дійсно є. Якщо на попередніх парламентських виборах їх радикальніші колеги із «Конфедерації» зібрали близько 5% голосів, то зараз їх кандидат на президентських виборах мав вже 15%.

Для України внутрішня політична боротьба в Польщі може не мати особливо принципового значення — в будь-якому разі, сусідня країна відходить від беззастережної підтримки нашої держави.

Як відзначає координатор програми «Східна Європа» у Польському інституті міжнародних відносин Даніель Шеліговський, в Польщі існує широкий міжпартійний консенсус щодо того, як мають виглядати ці відносини.

«Фундаментом є безпекові питання, тобто військова і політична підтримка України, аби вона могла захистити себе від росії і загалом зміцнила свою державність» — говорить Шеліговський. Водночас, за його словами, обидві ключові політичні сили схиляються до «прагматичнішої» політики щодо України.

«Йдеться не про персоналії, до чого прив’язується значна увага в Україні, це системне питання», — переконаний експерт. І вимога такого підходу йде саме від виборців.

Як приклад нового консенсусу в питаннях щодо українців, можна привести позицію ліберала Рафала Тшасковського. Раніше він наголошував, що Варшава — це дім для української громади, і він підтримуватиме її стільки, скільки зможе. Та під час виборчої кампанії підтримав скасування виплат для дітей, батьки яких не працюють.

Читайте також: Текіла, наркотики і BMW: все, що ви хотіли знати про економіку Мексики

Як відзначає Олена Бабакова, активно проти такого кроку виступав лише спікер польського парламенту Шимон Головня, називаючи його «нехристиянським». Як результат — політик повністю провалився у першому турі президентських виборів.

За цих умов Україні теж доведеться прагматичніше підходити до відносин із Польщею та бути готовою до можливого виникнення нових конфліктів.

Автор:
Олексій Писарев
Журналіст Олексій Писарев
Пише на теми: Інвестиції, фондовий ринок, forex, макроекономіка

Коментарі - 30

+
+45
Pablito
Pablito
6 червня 2025, 9:54
#
В Польщі НЕМАЄ і не було ніяких соцвиплат для українців. є лише 800 злотих на будь-яку дитину, що живе у Польщі. на пару трусів вистачить і цукерки.
+
+15
Три літри
Три літри
6 червня 2025, 14:01
#
Ви кожного місяця міняєте труси?
+
+30
Alek Cristo
Alek Cristo
6 червня 2025, 15:34
#
Були, тільки вони все правильно робили і не давали нічого в ці жадібні українські руки.
РП виділяла кошти на проживання українців в різних місцевостях країни, гроші йшли власникам домів, які в себе хостили наших громадян.
+ єдиноразова фінансова допомога (здається то було 300 злотих) була, потрібно було піти до державного органу, написати заяву і залишити номер польського банківського рахунку, через 1−3 місяці гроші надходили на рахунок.
+
+89
Kanarej
Kanarej
6 червня 2025, 16:35
#
Ну теперь украинцы сполна смогут почувствовать на себе что такое национализм, и какое это «благо», только теперь уже со стороны поляков. А то ж кажется решили в последнее время, что только украинцы имеют право на национализм…
+
0
Три літри
Три літри
6 червня 2025, 16:41
#
А раніше ніякого польського націоналізму не було, і власне «волинська різанина"(тм) не було частково спровокована роками знущань над українцями на теріторії другої польської республіки

не було концтабора в Березі Картузьській, не було зруйнованих церков

це все звісно не виправдовує те що відбулось між АК та УПА, однак і робити вигляд що різанина це щось що сталось тільки через неспровокований напад українців на поляків — теж відверта брехня

нагадаю що в 18 році поляки і українці воювали за Львів, кладовище з поляками що загинули тоді — це частина Личаківського цвинтарю
це не завадило полякам і українцям пізніше дійти згоди і вже разом воювати проти більшовиків
+
+60
Kanarej
Kanarej
6 червня 2025, 17:37
#
Я це все чудово знаю, після перемоги над радянською армією у війні 1921-22 років поляки позбавили українців практично всіх прав, заборонили українські школи, і довго наривались іншими способами на появу радикального опору, в тому числі тероризму (згадаємо ким був Бандера — він боровся з поляками шляхом організації ряда терактів, а не з Росією). А на Личаківському цвинтарі, тобто військовому некрополі з заднього боку цвинтаря, з одного боку поховані поляки, а з іншого українці. Там поруч похована і моя прабабця, я там час від часу буваю.
Я писав про інше. Зростання правих рухів в країнах ЄС, в тому числі у Польщі — це тенденція останніх років. А до влади вони почали приходити тільки зараз.
А в Україні це вже давно виведено на рівень державної політики, як зовнішньої так і внутрішньої. І весь час подається як щось позитивне, хоча по суті руйнує країну зсередини та ускладнює стосунки з сусідами — не тільки з Росією. Це і Угорщина, і з поляками грунтовно так розсварились за Порошенка через позицію нашого «Інституту національної амнезії», звісно підтримуваного нашою владою.
+
+15
bosyak
bosyak
7 червня 2025, 13:49
#
Або Ви відстоюєте власні інтереси або будете виконувати чужі забаганки. Націоналізм це про своє.
+
+15
Три літри
Три літри
7 червня 2025, 13:50
#
100%
+
+15
R S
R S
9 червня 2025, 1:05
#
От национализма до нацизма — один шаг.
+
0
Три літри
Три літри
9 червня 2025, 6:07
#
О, знов комуняки зі своїми старими тезисами.

Від соціалізму до нацизму також один крок, доведено НСДАП.
+
+30
Kanarej
Kanarej
9 червня 2025, 14:03
#
Націоналізм може бути корисним, якщо в міру, якщо він про інтереси держави і всього народу, а не перекошений в бік однієї з етнонаціональних груп з системним порушенням прав інших груп — це здоровий націоналізм.
Якщо це етнічний націоналізм, замішаний на історичних травмах минулого, який до того ж підтримується з боку влади та постійно підігрівається внутрішньою пропагандою — це як правило розвалює державу і призводить до кривавих трагедій, геноцидів, громадянських війн.

І про комуняк-комсомольців — вони як раз чудово перефарбувались у найнаціоналістичніх націоналістів. Як та ж Фаріон — була яскравим представником цієї касти. Комуністка, активістка, яка з більшовицьким рвінням впроваджувала російську мову у радянські часи і з презирством говорила про українську, швидко зайнялась тим самим тільки під іншим прапором.
+
0
Три літри
Три літри
9 червня 2025, 14:24
#
це як правило розвалює державу і призводить до кривавих трагедій, геноцидів, громадянських війн.

ми так і не дочекались за 30 років щось такого
хоча Ярмольник розповідав що таке було ще за совка

ну і треба пригадати ще що принаймі 10 років з цих 30 тут взагалі панувала компартія і лише з 2004 року потроху стало щось мінятися

Зеленський український націоналіст? Не делай мине беременную голову! (с)

З 6 президентів лише третього та п’ятого можно умовно записати в націоналісти. Але війна з Росією почалась при четвертому і як раз саме тоді було ось це «з боку влади та постійно підігрівається внутрішньою пропагандою» коли 22 лютого завезені в Харків шахтарі перелякані пропогандою ходили і озирались побоюючись біндер.

І про комуняк-комсомольців — вони як раз чудово перефарбувались у найнаціоналістичніх націоналістів.

Зараз ви поставили знак рівняння між комуняками та націоналістами. Але схоже ще не зрозуміли це і думаєте що це на шкоду лише націоналістами.
+
+15
Kanarej
Kanarej
9 червня 2025, 14:51
#
Так 30 років такого і не було, в нас це активно почало впроваджуватись з 2014-го року (при Ющенку були в основному тільки розмови і символічні речі типу музеїв та вишиванок). А те що було з совка — це часи совка і його кривава історія, яка ніяк не виправдовує вашу діяльність зараз.

Зеленський — грає націоналіста, так само як і Порошенко — він з 22-го року продовжив його справу. І люди навколо нього так само підтримують націоналістичний рух, думаю їм просто вигідно зіштовхувати людей по мовній ознаці - так менше звертають уваги на їхні темні справи і регулярні факапи.

«з боку влади та постійно підігрівається внутрішньою пропагандою» — я про пропаганду «проукраїнську», яка спрямована проти російськомовних громадян України, і Ви чудово мене зрозуміли, про що я — те що було з 2014-го року.

«Зараз ви поставили знак рівняння між комуняками та націоналістами. Але схоже ще не зрозуміли це і думаєте що це на шкоду лише націоналістами.» — а де в нас комуняки? Ау! Аааа… частина вже повмирали, хтось поїхав звідси, а решта перефарбувались у націоналістів. Але по своїй суті такі самі більшовики. Змінилась тільки форма, а зміст той самий — всі мають бути в стойлі і однаковими, розмовляти тільки українською мовою, строєм носити вишиванки, а якщо ні - примусити, заборонити, заклеймити, заткнути рота, показна ненависть до всіх і всього що протирічить «політиці партії», тобто сьогоднішній кон’юнктурі, і вишиванка замість партійного квитка.
+
+30
Kanarej
Kanarej
9 червня 2025, 2:22
#
Націоналізм в українському виконанні — це егоїзм, коли нам всі винні, а ми ні. І що хочемо — то й будемо робити, і ніякі закони та моральні обмеження нам не цікаві. Така собі революційна доцільність, яка вже плавно переростає у тоталітаризм. Коли незгідних клеймлять, кенселять, затикають рота, переслідують, створюють проблеми — це все в нас вже є, а з часом почнуть і вбивати (хоча окремі випадки вже були). А що таке радикальний націоналізм + тоталітаризм — RS написав.
+
0
Три літри
Три літри
9 червня 2025, 6:14
#
Як добре що вже 33 роки в Україні немає націоналізму і ми не знаємо тих жахів про які ви написали. Була спроба за часів президента Януковича позатикати рота, але тепер цей націоналіст вже не в Україні.
+
+30
Kanarej
Kanarej
9 червня 2025, 14:13
#
О так, якби ще регіонали не фінансували Свободу свого часу, то сарказм був би зарахований. Що б там не робив колись Янукович (це окрема тема), це ніяк не виправдовує сучасних активістів, які під патріотичними гаслами вже давно його перевершили.
+
0
TattiReuven
TattiReuven
6 червня 2025, 16:41
#
Так активно двинулись в Болгарию. Каждый день в группах вопрос как переехать из Польши в Болгарию
Естественно, все на море.Варна, Бургас
Там язык учить не надо, лежи целый день загорай. А деньги из воздуха. Такое впечатление складывается у людей.
А потом стон, ох, работы нет, выплат нет, даже врачей нет. Ещё и дома без отопления, зимой сыро и холодно
Ещё и болгары им не рады.
И болгарский не хотим учить, пусть болгары на РУССКОМ говорят
+
+30
Kanarej
Kanarej
6 червня 2025, 17:47
#
Ну так те кто могут себе позволить жить без материальной помощи, а в Болгарии ее нет — по сути и есть подзадержавшиеся туристы :). И если они остаются в туристических районах, где местные знают русский и не планируют оставаться в Болгарии надолго или навсегда — зачем им учить болгарский? :)
Кто хочет остаться — тот конечно будет учить болгарский, мне кажется тут без вариантов.
А стонущие, которые думают что все им должны — всегда будут.
+
0
TattiReuven
TattiReuven
6 червня 2025, 17:55
#
Нееет. Они оставаться собираются. Вопросы как получить ВНЖ и гражданство постоянно, но почему-то местные должны знать русский.
Есть уникальные вопросы, как сдать на права на русском ??
Найти врача русскоязычного, вчера искали менеджера русскоязычного у местного мобильного оператора.
Есть категория уникальных людей, которым все и все должны, и к сожалению, к ним относятся не только россияне…
Периодически даже возмущаются почему болгары украинский не учат ??
+
+15
Kanarej
Kanarej
7 червня 2025, 2:04
#
Ну, а что, уже даже спросить нельзя или попробовать найти? :) А вдруг получится?

А тем, кто хочет чтобы украинский учили — наверное только в Албанию :))). Единственная страна, где я видел меню на украинском, и пацаны на автомойке пытались на украинском говорить.
+
0
bosyak
bosyak
7 червня 2025, 13:51
#
Це загальна проблема російськомовних. Вони нікого не поважають.
+
+15
Kanarej
Kanarej
9 червня 2025, 2:18
#
А Ви поважаєте? Ну от просто по одній цій фразі вже бачу що російськомовних співгромадян Ви точно не поважаєте, і звісно вважаєте себе вищою істотою. Скажу коротко. Люди є абсолютно різні. Незалежно від мовності. Вішати ярлики згідно пропагандистських штампів — це просто демонстрація власних розумових здібностей та культурного рівня. Хоча в нашій країні подібна деградація стала вже нормою.
+
0
Три літри
Три літри
9 червня 2025, 6:17
#
Вішати ярлики згідно пропагандистських штампів — це просто демонстрація власних розумових здібностей та культурного рівня.

Але самі ви не забули підписатися під ярликом навішаним комунякою на націоналістів.

До слова дайте характеристику тому що зараз на Росіі: це націоналізм, нацизм, або щось інше? Має ж бути якесь пояснення бажанню знищувати мирне населення України.
+
+15
Kanarej
Kanarej
9 червня 2025, 14:22
#
Яким комунякою навішані? Про вас все і без ярликів зрозуміло.

Росія — це імперіалізм + шовінізм. Але як це вас виправдовує? Росія знищує переважно російськомовні регіони, фізично. А ви добиваєте морально. І реально розраховуєте що в російськомовних співгромадян буде бажання захищати і підтримувати державу, в якій їх системно знецінюють, принижують і перетворюють на людей другого сорту, бо їхня рідна мова, бачте, не та? А потім обурютесь скільки ждунів або тих хто в тилу робить шкоду на користь Росії? Ну так закінчите так само як ЗУНР/УНР, і будете самі вчити російську, хто не втече, якщо не хочете домовлятись і поважати інших.
+
0
Три літри
Три літри
9 червня 2025, 14:31
#
Росія — це імперіалізм + шовінізм. Але як це вас виправдовує?

Вибачте, а за що саме треба виправдовуватись особисто мені, чи мешканцям України, чи Україні як державі?

А ви добиваєте морально.

Знов якись ярлики, тількі тепер виключно ваші особисті.

І реально розраховуєте що в російськомовних співгромадян буде бажання захищати і підтримувати державу

Я є таки от російськомовним громодянином і в мене є бажангня захищати і підтримувати державу.

Ну так закінчите так само як ЗУНР/УНР

А ви гадаєте що УНР програла саме тому що українці які в той час спілкувались українською, особливо в ЗУНР, зневажали російськомовних? Це навіть для Харкова наврядчи підійде, не кажучи вже про Черкаси чи Львів.
+
+15
Kanarej
Kanarej
9 червня 2025, 15:03
#
«Вибачте, а за що саме треба виправдовуватись особисто мені, чи мешканцям України, чи Україні як державі?»
Ну так читайте уважно, за що. За системне порушення прав співгромадян і пропаганду проти них.

Знов якись ярлики, тількі тепер виключно ваші особисті
Угу :)

Я є таки от російськомовним громодянином і в мене є бажангня захищати і підтримувати державу.
Ну… удачі!

А ви гадаєте що УНР програла саме тому що українці які в той час спілкувались українською, особливо в ЗУНР, зневажали російськомовних?
Не тільки, далеко не тільки. Але в нас повторюється все те саме що було тоді, з поправкою на те що тоді і Україна, і Росія були після світової війни, у громадянській війні, і у влади в Києві було мало часу щоб укріпитись. А так — той самий маразм, який призвів до деморалізації і демотивації більшої частини населення цю владу підтримувати.
+
+30
bosyak
bosyak
10 червня 2025, 14:53
#
Вибачте, жодного разу не чув від татарів, українців, молдаван, євреїв та інших не російськомовних громадян що в Болгарії мають розмовляти на їх мові. Причому всі мають поважати російськомовних, бо вони не можуть вивчити інші мови. Якщо шо то я російськомовний, але зробив свій вибір.
+
+15
Kanarej
Kanarej
10 червня 2025, 20:41
#
Причому тут Болгарія? Російськомовні громадяни жили на території України століттями до незалежності України, і вони її громадяни від початку. І до 2014-го складали майже половину населення країни. Більше того, по Конституції їхні права мають бути захищені. Але нашій державі і її представникам давно плювати на якусь там Конституцію. Та й на права людини теж.
Навчіться відрізняти емігрантів від громадян країни.

P. S. Своїм вибором можете пишатись, якщо вам так подобається, але це не означає, що всі інші мають зробити те саме.
+
+30
rudyy
rudyy
6 червня 2025, 22:36
#
Хочу чесно и спокойно о Болгарии. Страна разместила в 22 году огромное количество украинцев в 4−5 звездочных отелях до 31 мая 22 года. Было очень много недовольных людей, особенно те, кто даже не имел загранпаспорта и выехал за пределы области, не то что страны впервые. Им было все не так, еда, номера, отношение и т. д. С учётом того, что наши земляки в прямом смысле «продавали» им туры за 14.000 грн с человека из Днепра или Запорожья на неограниченный период в 5 звезд на all inclusive. Со временем болгары начали понимать, что они также виновны во всех бедах нашей с Вами Украины. И естественно отношение менялось. Была и другая, нормальная категория «беженцев», которые нашли себе жильё в хороших местах с хорошими условиями и живут по сей день. Менять готовы условия только с окончанием войны, очень много моряков, людей с возможностью работать удалённо. Поддержу Канарея — стонущих хватает везде, но и оптимисты тоже есть. Всем удачи, Украине и нам с Вами победы! Поддерживайте ЗСУ и силы обороны Украины!
+
0
TattiReuven
TattiReuven
7 червня 2025, 14:25
#
Нормальные люди в Болгарии сразу съехали из отелей, арендовали квартиры, нашли работу, подтвердили дипломы, выучив хоть как-то болгарский до нужного уровня. И живут как и болгары.
А на берегу остались только старики, мамы с детьми и иждивенцы, которых 1 июля правительство выселяет.
Отельеры даже полицию просят на всякий случай
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися