Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
31 травня 2025, 9:31

Україна призупинила виплати за ВВП-варантами на суму понад $665 мільйонів

Україна офіційно відмовилася від платежу в розмірі понад $665 мільйонів за ВВП-варантами 2015 року, які прив’язані до зростання економіки. Про це пише Ірландська фондова біржа.

► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Деталі рішення

Платіж, який мав відбутися 2 червня 2025 року на основі економічних показників 2023 року, передбачав виплату $205,43 на кожні $1000 номіналу. Однак уряд заблокував ці виплати через мораторій, введений 27 серпня 2024 року, який триватиме до завершення реструктуризації цих зобов’язань.

Фінансова стабільність

Міністерство фінансів заявило, що мораторій не спричинить крос-дефолту за іншими зовнішніми боргами та не загрожує фінансовій стабільності країни. У серпні 2024 року з умов ВВП-варантів прибрали положення про крос-дефолт, що унеможливлює ланцюговий дефолт за іншими інструментами.

Плани реструктуризації

Мінфін наголосив, що Україна прагне провести «всеосяжну, справедливу та рівноправну реструктуризацію» відповідно до цілей програми МВФ. Переговори з власниками ВВП-варантів у Вашингтоні зайшли в глухий кут, а головний перемовник України цього тижня в Лондоні зазначив, що Київ не поспішає з реструктуризацією.

Характеристика ВВП-варантів

Загальна номінальна вартість ВВП-варантів становить $3,24 мільярда, але ці кошти не підлягають поверненню. Натомість Україна зобов’язана виплачувати власникам суми, прив’язані до зростання ВВП.

Коментарі - 37

+
+45
bosyak
bosyak
31 травня 2025, 9:58
#
Давно пора було, рейтинг сміттєвий вже, так що втрачати нічого.
+
+164
R S
R S
31 травня 2025, 10:12
#
Правильно! Давайте не будем никому ничего платить по долгам!
Гос-во не будет отдавать внешние долги, население не будет гасить свои долги, и всё будет в шоколаде! Жить по принципу: «Кому я должен — всем прощаю!».
Только «шоколад» будет с запашком г….
+
+15
stas12345
stas12345
31 травня 2025, 10:51
#
Спрямуємо ці кошти на оборону, а після перемоги повернемо
+
+120
Mini Mi
Mini Mi
31 травня 2025, 12:43
#
Після кордонів 91го! За рахунок репарацій!
+
0
bosyak
bosyak
1 червня 2025, 12:50
#
Не перебільшуйте, всім платимо окрім варантів. Справедливо, бо ніякого росту на 5% не було, було відновлення після падіння на 30%
+
+15
R S
R S
1 червня 2025, 13:21
#
Так видновлення — это и есть рост после падения! Так считают кредиторы.
Про падение экономики не принято говорить, это неудобная для всех тема. Хотя ВВП Украины за 33 года независимости так и не достиг уровня 1991 года.
Это полный провал в управлении страной.
+
0
bosyak
bosyak
1 червня 2025, 14:39
#
Ну і як це заперечує мій пост? Те що вважають кредитори у варанти має сходитись з тим що вважає Україна під час війни. Якщо ні, то це їх проблеми.
+
0
R S
R S
1 червня 2025, 15:28
#
Их проблемы легко станут нашей головной болью.

Вы назвали «рост на 5%» словом «видновлення».
А кредиторы «рост на 5%» называют словом «рост».
Вот и всё различие.
+
0
R S
R S
1 червня 2025, 15:38
#
Те що вважають кредитори у варанти має сходитись з тим що вважає Україна під час війни.

Совсем не должно!
Каждая сторона преследует свои интересы. У Украины банально нет денег на выплаты по варрантам. А кредиторам нужны деньги. И им плевать, что у нас тут происходит.
+
0
bosyak
bosyak
1 червня 2025, 19:41
#
Так це ми їм должні, і це ми вирішуємо коли і скільки платити. Пропозиція була, вони відмовились, інші будуть розумніші.
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
1 червня 2025, 20:54
#
Інші тупо не будут сюда вкладывать деньги. Гуглите слово дефолт раз не знаете его минусы
+
0
bosyak
bosyak
1 червня 2025, 22:01
#
Хто інші? Скільки вклали в минулому році? А в цьому? Ми в дефолті з минулого року, якщо не в курсі. В нас форс мажор, тримачі в курсі, це їх ризик.
+
0
R S
R S
3 червня 2025, 23:33
#
Так це ми їм должні, і це ми вирішуємо коли і скільки платити. Пропозиція була, вони відмовились, інші будуть розумніші.

Вы ничего не решаете и никогда не решали.
Когда и сколько платить — определено в договоре о реструктуризации, где всё чётко расписано. И сейчас Украине выставили счёт по долгам. Ничего личного, это бизнес.
У кого короткая память, я напомню, что в 2015 году кредиторы списали 20% долга, а остальные бабки — Украина обязана заплатить. Благодарите проамериканскую министра финансов Наталью Яресько, которая говорила, что ни одна страна в мире не добивалась таких выгодных условий. И после подписания этой реструктуризации благополучно свалила к себе в США.
А Украина осталась с носом (с долгом).
+
+30
Kharakternyk
Kharakternyk
31 травня 2025, 10:31
#
Перший дзвіночок для «інвесторів»:)
+
+105
Mini Mi
Mini Mi
31 травня 2025, 12:44
#
И это еще денежный краник с запада не прикрыт полностью, что будет с пирамидой овгз и прочим когда он таки закроется ясно уже всем.
+
0
bosyak
bosyak
1 червня 2025, 12:53
#
І шо з овдп буде? Порахували? Нічого не буде, як платили так і будуть. Якщо не в курсі овдп навантаження скорочується вже більше року. Цікава «пираміда» яка скорочується і не падає.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
1 червня 2025, 20:55
#
То же что и с ММИ и другими пирамидами — как только новые отступления перестают покрывать старые выплаты лавочка прикрывается.
+
0
bosyak
bosyak
1 червня 2025, 22:05
#
В овдп «новые отступления перестают покрывать старые выплаты» ще з минулого червня і шо? Якось відчули? Щось змінилося? Так що «лавочка» не закривається, і порівняння з ммм може робити тільки геть необізнана людина.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
2 червня 2025, 12:05
#
«И это еще денежный краник с запада не прикрыт полностью»
+
0
bosyak
bosyak
2 червня 2025, 13:37
#
А він буде «прикрит»? Коли і чому? Тільки аргументовано, будь ласка.
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
2 червня 2025, 16:40
#
США уже прикрыли. Если думаете что Европа вечно будет давать нам деньги, то очень хорошо что вы в взрослом возрасте не перестаёте верить в чудеса
+
0
bosyak
bosyak
2 червня 2025, 20:39
#
США на цей 25 рік в (в листопаді 24 р) надало 20 млрд$ в рамках G7. Европа збільшила програми. Я ж просив відповідати аргументовано, а не вигадувати.
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
2 червня 2025, 21:44
#
В ноябре 24 в США ещё была другая власть. Щас США даёт бабло? Нет. Лавочка прикрыта. Вы можете на телемарафоне потужные новости втирать, но тут они не прокатят
+
0
bosyak
bosyak
2 червня 2025, 22:00
#
Ви сперечаєтесь що на 25 сша вже надали допомогу? «США уже прикрыли» — ні це не так. Якщо немає іншіх аргументів на Ваші тези окрім «марафону» тоді дискутувати нема про що.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
2 червня 2025, 22:07
#
В 25 дали хоть что-то? Нет. На этом все.
+
0
bosyak
bosyak
3 червня 2025, 8:28
#
20 млрд $ в 24 перераховані в європейський банк, впродовж 25 року ці кошти надходять регулярно, кожен місяць. На 26 рік поки невідомий рівень підтримки від сша.
+
0
Marvin
Marvin
31 травня 2025, 12:48
#
Уважаемый редактор «Минфин»! Я понимаю, что Ваши тексты пишутся на украинском, но раз уж вы печатаете и русскую версию — хотя бы просматривайте текст. Гугл-перевод далеко не всегда идеален…

«правительство заблокировало эти выплаты через мораторий» — не «через», а «из-за моратория».
Хотя если это сознательное издевательство над русским языком, тогда я только «за»
+
0
Я. ..
Я. ..
2 червня 2025, 9:56
#
Наче комусь не **** на кацапську в 2025му році
+
+30
Leonid Fridman
Leonid Fridman
31 травня 2025, 13:10
#
Я теж не проти. Кредитори почекають, вони повінну розуміти що у нас складна війна. Хай дякують що взагалі ми мораторій на виплати не наклали.
+
0
Я. ..
Я. ..
2 червня 2025, 9:54
#
Так завжди легко казати, коли ти не є інвестором цікаво було б подивитися на кореляцію твого коментаря цієї новини, якби ти вклав умовний лям в ввп варанти

Без довіри інвесторів — бабки сюди ніхто вкладати не буде, це до твоїх «мораторіїв», ти можеш хоч взагалі виплати відмінити, але наслідки будуть відповідні і потім не треба дивуватися, що ніхто бабло сюди не вкладає
+
0
Leonid Fridman
Leonid Fridman
3 червня 2025, 23:59
#
Ну підуть пара калік якихось, і що з того?
Більшість інвесторів нікуди не дінуться
+
0
Rubi0
Rubi0
31 травня 2025, 13:33
#
«виплату $205,43 на кожні $1000 номіналу.» стоп это получаеться 20% годовых в валюте?
+
+104
R S
R S
31 травня 2025, 13:48
#
Да, 20,5% годовых в валюте.
Именно такие процентные ставки действуют для государств третьего мира.
+
+15
TAN72
TAN72
31 травня 2025, 13:55
#
Усох людей под такие % не берут.
+
0
bosyak
bosyak
1 червня 2025, 12:56
#
Ні, не получається, бо виплати не кожен рік, а по факту росту ввп за рік більше ніж 4.5%. ця виплата за типу рост 23 року коли гепнулусь в 22 на 30−40% і відросли в 23 на 5%.
+
0
Rubi0
Rubi0
3 червня 2025, 6:46
#
Сами ж пишите «ця виплата за типу рост 23 року» , а что там гепнулось и отросло — то кредиторов не волнует. «Бачили очі коли підписували договір»
+
0
Я. ..
Я. ..
2 червня 2025, 9:53
#
«Україна призупинила виплати за ВВП-варантами на суму понад $665 мільйонів»

Неочікувано і потужно
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися