Мінфін - Курси валют України

Встановити
17 вересня 2024, 19:48

ІТ-індустрія під загрозою: Інвестори занепокоєні можливим підвищенням податків у «Дія.City»


Інвестори та ІТ-бізнес в Україні висловлюють серйозне занепокоєння щодо можливого підвищення податків для фахівців резидентів «Дія.City». Про це повідомляє IT Ukraine Assotiation.

Інвестори та ІТ-бізнес в Україні висловлюють серйозне занепокоєння щодо можливого підвищення податків для фахівців резидентів «Дія.
Фото: city.diia.gov.ua

► Читайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

«Законопроєкт № 11416-д, який передбачає підвищення військового збору до 5%, порушує раніше гарантовані державою стабільні умови оподаткування та загрожує втраті довіри до України з боку іноземних партнерів», — йдеться у повідомленні.

ІТ-спільнота наголошує, що ці зміни можуть призвести до виходу компаній з правового режиму «Дія.City», релокації основної активності ІТ бізнесу в інші юрисдикції, зниження конкурентоспроможності та втрати інвестицій, ставлячи під загрозу існування та роботу галузі в Україні.

Згідно із законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», держава гарантувала незмінність умов для режиму «Дія.City» протягом 25 років.

На думку представників ІТ-індустрії, що орієнтована на експорт та є одним із ключових джерел наповнення державного бюджету під час війни, раптові зміни інвестиційного режиму та податкова невизначеність стають серйозним викликом.

Це може призвести до відтоку міжнародних інвестицій та зниження довіри до держави з боку іноземних партнерів.

Ключові гравці ІТ-ринку закликають до суттєвого доопрацювання законопроєкту № 11416-д та вимагають невідкладно провести спільну робочу зустріч з представниками профільних комітетів Верховної Ради, Міністерством цифрової трансформації, Міністерством економіки, Офісом Президента України, Радою з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану та Національною інвестиційною радою. Листи із закликом до діалогу вже направлено до відповідних державних органів.

Читайте також: Кількість резидентів Дія.City зростає. З початку року до бюджету сплачено 8,7 млрд грн

Чому новий законопроєкт є загрозою для всієї ІТ-індустрії в Україні

Гарантії стабільності умов в «Дія.City» протягом 25 років, які передбачені законом, неодноразово озвучувались інвесторам керівництвом держави. Норми законопроєкту № 11416-д, що фактично змінюють умови режиму «Дія.City», призведуть до негативних наслідків, зокрема:

  • Погіршення конкурентоспроможності українських компаній на міжнародному ринку через підвищення собівартості послуг.
  • Вихід багатьох компаній з правового режиму «Дія.City».
  • Вимог інвесторів щодо релокації діяльності в інші юрисдикції з меншим рівнем ризиків, пільговим режимом та вищим рівнем податкової передбачуваності.
  • Невикористання гіг-контрактів як форми співпраці через втрату податкової ефективності.

«За оцінками експертів, якщо податкові зміни будуть запроваджені, це може призвести до падіння ІТ-галузі до 30% вже у 2025 році, масових звільнень, скорочення кількості робочих місць, погіршення торговельного балансу та зменшення валютної виручки, податкових надходжень», — зазначили в Асоціації.

На думку представників індустрії, законопроєкт № 11416-д потребує суттєвого доопрацювання, оскільки він не вирішує проблеми тіньової економіки, натомість підвищує податкове навантаження на прозорий та відповідальний бізнес, який сумлінно сплачує податки.

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 37

+
0
Три літри
Три літри
17 вересня 2024, 20:18
#
ІТ-спільнота наголошує, що ці зміни можуть призвести до виходу компаній з правового режиму «Дія.City», релокації основної активності ІТ бізнесу в інші юрисдикції, зниження конкурентоспроможності та втрати інвестицій, ставлячи під загрозу існування та роботу галузі в Україні.

Хіба ці компанії сплачують військовий збір?
+
0
Dark Side
Dark Side
17 вересня 2024, 21:39
#
Так.
+
0
Три літри
Три літри
17 вересня 2024, 22:18
#
Податкова іншої думки https://tr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/print-581918.html
+
+30
Rubi0
Rubi0
18 вересня 2024, 6:58
#
Из вашей же статьи «ПДФО — 5%, єдиний соціальний внесок — 22% від мінімальної зарплати, військовий збір — 1,5%.»
+
+15
Lamo
Lamo
18 вересня 2024, 10:48
#
Із ваших же слів: «від мінімальної зарплати»
+
0
Rubi0
Rubi0
18 вересня 2024, 10:58
#
Военный сбор не от минималки.
+
0
Lamo
Lamo
18 вересня 2024, 15:09
#
Так він 1,5%, а не 22%+18% =))
+
0
Три літри
Три літри
18 вересня 2024, 11:01
#
Це не податки IT компаній, про це чітко написано в статті податкової:

Пільгове оподаткування спеціалістів, що працюються на Резидента Дія Сіті:

А податки компаній описані двома абзацами вище і там немає згадки про ВС.

Резидент Дія Сіті може обирати як платити корпоративний податок: 9% на виведений капітал, що визначається відповідно до встановлених правил, або 18% податку на прибуток на загальних підставах.

Я не спец по корпоративним податкам в Дія.Сіті і ви легко можете мене виправити якщо розбираєтесь краще і знаєте в якій статті податкового кодексу чи іншого закону сказано що резиденти Дія.Сіті сплачують ВС зі свого доходу.
+
0
Strain
Strain
18 вересня 2024, 13:24
#
Я плачу как гиг специалист военный сбор. У меня в акте выполненных работ указано 1.5% от полной зарплаты.
+
+29
Rubi0
Rubi0
17 вересня 2024, 21:48
#
«іноді краще жувати»
+
+15
Три літри
Три літри
17 вересня 2024, 22:15
#
Ну то розкажи, це ж було питання.
+
0
Три літри
Три літри
17 вересня 2024, 20:19
#
Чому новий законопроєкт є загрозою для всієї ІТ-індустрії в Україні

Хіба українська ІТ-індустрія працює за нормами Дія.Сіті? Ні.
+
+42
Dark Side
Dark Side
17 вересня 2024, 21:39
#
Так.
+
0
Три літри
Три літри
17 вересня 2024, 22:13
#
Ні.
+
+15
Strain
Strain
18 вересня 2024, 13:25
#
Так. Знову кажу як гіг спеціаліст.
+
0
mantis05
mantis05
17 вересня 2024, 21:40
#
Те кто не хотел в LLC или LTD- да. Теперь- все на выход. Вангую нули и закрытия.
+
0
Три літри
Три літри
17 вересня 2024, 22:14
#
Ті хто і не збирався в LTD та LLC продовжують працювати за старими перевіреними схе… бізнес-процесами.
+
+30
mantis05
mantis05
17 вересня 2024, 23:59
#
Ну, кого знаю- в крипту просто перешли в расчётах, обнал уже по обстоятельствам: кому и что
+
+15
Три літри
Три літри
18 вересня 2024, 10:56
#
Пхах, в крипту перейшли, ржу не можу
+
0
mantis05
mantis05
18 вересня 2024, 11:22
#
Оплачивая заказ через qr-pay двойной, какая тебе разница кто будет оператором платежа, если на выходе ты получаешь гривну или евро?
+
0
Три літри
Три літри
18 вересня 2024, 12:05
#
Оплата завжди йде через банки.
Оплата завжди супроводжується комісіями.
Оплатити бізнес-проект криптою зможуть хіба що москалі яким вже на все начхати.
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
18 вересня 2024, 13:34
#
Ну да как же, спокойно все криптой оплачивается, банки в этом деле могут вообще не участвовать. Физических обменников щас хоть жопоц жуй, вон уже даже тут реклама их пошла.
+
0
mantis05
mantis05
18 вересня 2024, 16:25
#
Как это было раньше: ты, ТОВ или ФОП, получаешь свифтом бабосик, почему? Потому что контрагент- не доверяет тебе, потому что ты не подлежишь арбитражу. Просто, ясно, понятно. Берётся e-residency: GEO or EST, остаешься на балансе контрагента, но запрашиваешь оплату не свифтом на расчетный счёт, а на карту e-residency или напрямую на счет на бирже а-ля kraken, которые не делятся инфой с нашими ребятками, кроме как по запросу aml из Европы. Получил итого бабос в крипте, используя агрегаторы в стиле binance pay или какой еще пей- конвертируешь в евро или гривну. На льва толстого и на бассейной- таких умельцев хватает, к примеру. Ну, и на всё про всё, где0то 4.5−5% и уходит. Раньше имело смысл налоги платить, сейчас- имеет смысл не платить. Просто же.
+
0
Mini Mi
Mini Mi
18 вересня 2024, 20:40
#
4−5% это очень много, при опте от 100к$ комиссия нормальная 2.5−3%. Естественно что налоги в случае крипты вообще необязательны, как и финмониторинг, ограничения, лимиты и прочее. Мы на крипту ушли почти полностью ещё в средине 22го. В белую показываем только доходы от укр. клиентов для белой части зарплат и расходов. Хотя до войны платили налоги с 80% оборота.
+
0
mantis05
mantis05
18 вересня 2024, 20:49
#
Ну смотри, я пользуюсь USDT trc20, збс всё. Контрагенты ЮВА пользуются USDT erc20, разницу комиссий чувствуете?) я им пул для докера делал, чтобы просто была возможность пользоваться poly-matic =)
+
+97
37198534
37198534
17 вересня 2024, 23:47
#
«Гарантії української влади не вартують паперу, на якому вони написані» (неточна цитата Бісмарка)
+
+67
Mini Mi
Mini Mi
18 вересня 2024, 2:48
#
«держава гарантувала» Хех, так она много чего у нас «гарантувала» — заморозку тарифов, выполнение прав человека и неотвратимость наказания, отсутствие дискриминации и т. д. А в итоге тарифы улетели, на права и конституцию положен здоровенный болт, ТЦК тебя могут легко похитить, запытать и убить, а потом сидеть улыбаться на следственной комиссии зная что им ничего не будет, а у мужиков щас прав меньше чем у крепостных *** . Любому государству верить это тот ещё риск, но нашему верить это полная глупость.
+
0
SamBB
SamBB
18 вересня 2024, 9:25
#
Що то за шум на болоті ?То айтішніки завили))) Знав двох і ті вже за кордоном, хоча мені ще в 2020-му доказували що от при цій владі в нас буде рай та декілька силіконових долин, а отримали як завжди))
+
0
mantis05
mantis05
18 вересня 2024, 11:50
#
Адекватные, уже в 2015 лыжи вострили) если принудительно отбирать валюту по заниженному курсу- не будет перспектив в стране, и это уже было вполне ясно тогда.
+
+30
JWT
JWT
18 вересня 2024, 9:27
#
Як той хто пов’язаний із IT індустрією, хочу сказати «задовбали нити». Додаткові витрати з прибутку в 3.5% (з 1.5% до 5%) для них катастрофічні. Якщо для вашого бізнесу це катастрофічні витрати, пора замислитись і можливо не варто займатись таким бізнесом, ну не виходить у вас, буває.
+
0
Rubi0
Rubi0
18 вересня 2024, 10:32
#
Ну давай те сравним условно до этого «потужного покращення» в Украине 5% пдфо + 1.5% военный сбор + 1.5% примерно есв = 8%, в Грузии 1%. После покращення 5% +5% + 1.5% = 11.5%, а в Грузии по прежнему 1%.
А вы думали чего куча росийских айтишников в Грузию ломанулись?
+
+15
JWT
JWT
18 вересня 2024, 10:46
#
Тому що виникло багато ризиків після 2022 року, такі як санкційні, репутаційні, безпекові і компанії почали виводити персонал. Якби податки були б на першому місці то ми б бачили масовий віддік айті співробітників з рф у Грузію до 2022 а не після.

По-друге, по вашій же логіці, поясніть чому багато українських розробників переїхали в Польщу з податков в 19%? І знаєте, платять, не кричать, що багато.
+
+15
Strain
Strain
18 вересня 2024, 13:27
#
А ха ха. Ну вообще то они все продолжают работать на украинские компании. И получать ЗП на карту Привата.
Один минус — ограничения по переводу. Но выходов полно.

У меня целая пачка таких знакомых.
+
+30
Mini Mi
Mini Mi
18 вересня 2024, 13:36
#
Никто из наших там почти налоги не платит.
+
0
Lamo
Lamo
18 вересня 2024, 10:51
#
Кацапи в грузію ломанулись подалі від свого тоталітаризму та кудись, де можна російською спілкуватись, бо хрін хто англійську вчив.
+
0
82845392
82845392
18 вересня 2024, 16:58
#
Да там не в языке дело, скорее, а в визах (т.е. их отсутствии) — никто бы массово им в ЕС или тем более ВБ, США и т. д. их не выдал в срочном порядке.
+
+15
IgorIgorovich
IgorIgorovich
18 вересня 2024, 23:40
#
Я тобі скажу більше, не нив, не нию і не буду… …платити податки
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися