За підсумками 2023 року запаси валюти на клієнтських рахунках у банках рф скоротилися на $30,9 млрд, або 16%. Станом на 1 січня у банків залишилося $170,4 млрд клієнтської валюти — мінімальний обсяг з листопада 2010 року. Про це пише російське видання The Moscow Times.
Запаси валюти в російських банках обвалилися до мінімуму за 13 років
►Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Валюта на рахунках
Обсяг валюти на рахунках юросіб за рік зменшився на $16,1 млрд, а валютні рахунки громадян зменшилися на $8,1 млрд.
За два роки повномасштабної війни росії проти України, за даними Центробанку рф, банки втратили $107,7 млрд із валютних клієнтських рахунків — майже 40% від обсягу, який тримали перед початком вторгнення в Україну.
Самі банки також втрачають валютну ліквідність — головним чином готівку на рахунках за кордоном, якою забезпечують зобов'язання перед клієнтами.
Читайте також: Райффайзенбанк утричі підвищить максимальний тариф за виведення валюти з росії
На кінець року обсяг таких банківських «валютних резервів» опустився до $44,7 млрд найнижчого рівня з пандемії 2020 року. Причому суттєве скорочення ліквідних активів банків у валюті — одразу на $4,2 млрд — відбулося в грудні, коли виникли проблеми у розрахунках із Туреччиною та Китаєм, які стали великими торговими партнерами росії.
За даними ЦБ рф, минулого року росія заробила на експорті $422,7 млрд. При цьому в доларах та євро, за останніми даними Центробанку рф, проходило лише 24,7% угод.
Таким чином, приплив доларів і євро в країну міг становити близько $105 млрд за рік. Це відповідає рівню валютної виручки в 2002—2003 роках ($102−129 млрд).
37% торгівлі здійснюється у «дружніх» валютах, насамперед — юанях (33%). Разом із ними сукупний приплив валюти міг становити $260,8 млрд. Це рівень 2005−2006 років, який нижчий від «дна» всіх наступних криз.
Коментарі - 6
По-друге так, тим людям в кого було багато валюти — немає що купляти в Китаї та Індії. Вони звикли до інших товарів, з іншою якістю, інших брендів. Та навіть рядові споживачі досі надають перевагу автомобілям, одягу та аксесуарам з «недружніх» країн.