Мінфін - Курси валют України

Встановити
6 вересня 2023, 9:02

Е-резидентство: Незабаром іноземці зможуть онлайн відкривати бізнес і сплачувати податки в Україні

Кабінет Міністрів України прийняв постанову, яка визначає механізм отримання іноземцем статусу е-резидента онлайн. Про це повідомляє Міністерство цифрової трансформації.

Кабінет Міністрів України прийняв постанову, яка визначає механізм отримання іноземцем статусу е-резидента онлайн.
Фото: pixabay.com

Читайтесторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Щоб відкрити бізнес в Україні, іноземцям не потрібно буде бути присутніми особисто. Так само дистанційно можна буде керувати власною справою, відкривати банківські рахунки.

«Е-резидентство — це наша цифрова відповідь на глобалізацію. Іноземці отримають право реєструватися в Україні фізичним особам-підприємцям, відкривати банківські рахунки та вести свій бізнес онлайн», — заявив заступник Міністра цифрової трансформації Олександр Борняков.

За його словами, зручним є також механізм сплати податків та звітування для е-резидентів: це робитиме український банк, у якому в е-резидента відкрито поточних рахунок, адже він виступає податковим агентом такого іноземця.

Постанова врегульовує:

  • механізм набуття та скасування статусу е-резидента;
  • порядок формування та ведення системи «Е-резидент» спільно з Державною податковою службою та банками;
  • захист персональних даних електронних резидентів.

Запуск системи

Повноцінно е-резидентство запустять після завершення розробки та тестування інформаційної системи. Наразі триває розробка зазначеної системи.

Е-резидентство України не буде доступне громадянам росії, білорусі та країн, що входять до «сірого» чи «чорного» списку FATF. Також е-резиденти не зможуть надавати послуги українським громадянам, тобто працюватимуть тільки з іншими іноземцями.

Автор:
Роман Мирончук
Редактор стрічки новин Роман Мирончук
Пише на теми: Економіка, фінанси, банки, криптовалюти, інвестиції, технології

Коментарі - 51

+
+74
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
6 вересня 2023, 9:04
#
Нахіба воно нерезидентам?
+
0
BrutForce
BrutForce
6 вересня 2023, 10:48
#
Наприклад українським іт компаніям буде простіше наймати іноземців по світу — ми б скористалися. Україна наразі найзручніша юрисдикція в світі для найму контракторів, а ми наймаємо в багатьох.
+
+15
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 11:43
#
Речь идет об открытии иностранцем БИЗНЕСА . Зачем им это надо ? У нас 20% НДС + 18% налог на прибыль . Это может быть чуть меньше других стран . НО , у нас нет возможности репарации прибыли сейчас , у нас сложные отношения с налоговыми и чиновниками , у нас коррупция … вообщем эта такая же бессмысленная тема как и с налоговой амнистией . Эффект нулевой .

Единственный вариант для чего я вижу — это чтоб надавить на западные компании типа открывайте представительство чтоб нанять украинцев на работу если вам нужны IT и запретить все фопы .

шаг сомнительный потому что западным компаниям *** откуда у них люди . Они работают на текущем рынке . И им все равно что это будет украинец или мексиканец если у него равные компетенции .
+
+15
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
6 вересня 2023, 11:46
#
Я власне про це і кажу…
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 12:29
#
Наскільки я пам’ятаю податки є-резидента сплачуються за спрощеною схемою наближеною до ФОП 3 групи, ніяких ПДВ там немає взагалі.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 12:34
#
Это где вы такое увидели ? есть где-то закон или есть фантазия о том как оно могло бы быть ?
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 12:48
#
А ви щось читали на цю тему чи впевнені що то зайве?
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 12:56
#
Нет , не читал , потому вас и спрашиваю — где посмотреть . Пока я нигде не видел . Может вы видели ?
+
+15
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 12:59
#
Ну то почитайте: 5% дохода, майже дзеркало ФОП 3 групи. У ФОП є варіант з ПДВ, а у є-резидента немає.
https://jurliga.ligazakon.net/news/214984_z-1-kvtnya-2023-roku-nabere-chinnost-zakon-pro-e-rezidentstvo
+
+15
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 13:03
#
Я понял , это вообще никому не интересно , по той причине что ФОП это Sole Proprietor , а значит он рассматривается как физлицо , и значит он должен доплатить налоги в стране проживания .

Т. е. в Украине он заплатит 5% , а затем его родная страна доналогообложит до обычного уровня . При этом например гражданство США — это приговор , вы уже можете не жить в США и не иметь налоговой резиденции США , а все равно платить .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 14:03
#
Громадяни США не є тею аудиторією на яку спрямований даний закон. Як і естонська версія з якої ми брали головну ідею.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 14:14
#
Так это во всех странах так работает , а не только в США . Я не изучал эстонскую модель чтоб найти отличия , думаю они есть .

Вообще это работает со всеми странами , даже если вы сейчас беженец , в европе , больше 6 месяцев , то все заработанное там облагается налогами здесь тоже . Прикиньте . И момент лишь в том что есть соглашение об избежании двойного налогообложения или нет , если есть то надо ДОПЛАТИТЬ , если есть то надо ВТОРОЙ РАЗ ЗАПЛАТИТЬ .

Точно так же везде , в любых странах . А в США просто это еще и в третий раз может потребоваться заплатить .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 14:18
#
Вообще это работает со всеми странами

Багато країн мають з Україною домовленноссті про уникнення подвійного оподаткування.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 14:25
#
А что означает соглашение об избежании двойного налогообложения ???

Это означает что если 5% вы заплатили в Украине , а по законодательству испании должны заплатить 24% , то с этим соглашением вы доплатите 24−5% = 19% дополнительно в испании . А без этого соглашения — заплатите 24% к тем 5% что заплатили в Украине.

Вы думали что нужно в одной стране заплатить ? Нет конечно . И это касается наших заробитчан и беженцев . Просто их не трогают — доказать не могут , но скоро заработает обмен налоговой информацией . И чаще всего если он живет в испании и уплатил 24% , то при 18% уже нечего доплачивать . Но есть еще хитрые 1,5% которые должен .

+
0
juular
juular
6 вересня 2023, 13:58
#
Українські компаніі будуть наймати іноземців щоб вони працювали на … іноземні компаніі? ну якщо тільки фопами 5% буде цікаво))) Я знаю що в нас є продуктові компаніі, але більшість — НІ. Та й продуктові, що ще тут, зараз дуже часто наймають щоб «ти був в Україні». Тобто, — це не спрацює для ІТ
+
+127
Riojas
Riojas
6 вересня 2023, 9:19
#
А Е-повестка и Е-комиссия для Е-резидентов будет?
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 11:45
#
Думаю точно напрягут выполнять все социальные требования нашего правительства — в том числе и вести воинский учет нанятых сотрудников . прикиньте какое открытие будет для иностранцев …
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 12:31
#
Військовий облік вже давно не ведеться.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 12:35
#
Кто вам такое сказал ? все ПРЕДПРИЯТИЯ обязаны это делать . Фоп — нет . Но у фопа если все правильно делать по всем канонам , минимум 7 видов бумаг — это и табеля , и приказы , и график отпусков , и много чего … у нас интересное законодательство …
+
+30
Злий Інвестор
Злий Інвестор
6 вересня 2023, 10:51
#
Удачі потім у виводі коштів із України, ага.
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 12:32
#
До 24 лютого хіба були проблеми з виводом грошей з України?
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 12:36
#
КОНЕЧНО . Например физлицо имемло право до 200 тыс евро в год на инвестиции , и 50 тыс на личный счет . Пример , вы получили прибыль 100 тыс долл в год , начислили их дивидентами в Украине и выплатили на личный счет , после можете только 50 забрать .

Я понимаю что для вас это заоблачные деньги , но с точки зрения бизнеса это небольшие .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 12:53
#
Яким боком тут ліміти фізичних осіб?

Ви одночасно збираєтесь змусити є-резидентів вести військовий облік і бути фізичними особами. Зрадофілія в гострій фазі?
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 12:58
#
Потому что цель любого саморитянина — получить прибыль себе лично и спокойно ей распорядиться . Ну например , британец регистрирует здесь предприятие , нанимает других британцев , зарабатывает прибыль и нужно купить дом .

Все это часть системы . Нельзя дышать через трубочку .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 13:03
#
Хіба я чи закон проти намірів саморітянина?
+
+24
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 13:05
#
Он не против намерений , просто любые деньги которые придут на счет в Украине выйти обратно не смогут . Ну как и у всех из нас .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 13:49
#
Ти кажеш про військовий час, я про невійськовий.
+
+15
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 13:54
#
Во время невоенного времени было ограничение — 50 тыс евро в год . Тебе может показаться что это много . Но это не так .

При этом ФОП прямо на иностранный счет заплатить не может . Надо ФОП → украинский → свой дома . И ограничение 50 тыс . Что очень мало на самом деле . Это меньше средних зарплат во многих странах .
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 13:57
#
Что значит «заело» , вы говорите что ограничений нет , я вам говорю что они ЕСТЬ . А в военное время — это вообще 100% тупик . Даже того полтинника нельзя потратить .

Вы хотите опровергнуть про 50 тыс ?
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 13:58
#
Доведи що для є-резидента є ліміт 50 тис.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 14:04
#
Не докажу ибо пока е-резидентов нет . Я не могу утверждать ничего по фантастическим вещам . Это пока все в теории .

А если мы берем ФОП (ну по аналогии) , то у нас кроме законов про налогообложение есть еще и Закон о Валюте , и есть постановления НБУ . И вот если ты мне докажешь что можно сделать иначе , ну чтоб я сейчас со своего фопа кинул бабло на свой частный счет за границей — я будут только рад . Ну или это как-то работало в прошлом — я буду только рад .

Беда в том что это не работало.
+
0
Vorlock
Vorlock
6 вересня 2023, 11:17
#
В нас якраз Кабмін схвалив скасування мораторію на податкові перевірки
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 12:32
#
Ти пишеш так наче ніде в світі не буває податковий перевірок і тільки в Україні до такого додумались.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 12:39
#
Бывают , только там как правило все устроено по другому . Никто в штате для многомиллионных компаний бухгалтера не держит , сдают документы 1 раз в год на неделю , и бухгалтер потом отвечает за результаты . За ошибки в 100 евро никто даже говорить не будет , а затраты списываются часто на словах , типа если ты помещаешься в примерно отраслевые затраты — никто справшивать не будет .

А знаете как выглядит налоговая накладная ? (это вам вопрос на засыпку) .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 12:54
#
У є резидентів немає витрат, в них лише податковий облік, а не бухгалтерський.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 13:00
#
Подождите, а как вы вообще предполагаете вести бизнес без затрат ? Что это за бизнес ?

Ну например , британец зарегистрировал торговую компанию в Украине , поставил товар из италии в сингапур . Или там даже на али или амазоне что-то пордал . Или даже просто заплатил за сервер и электроэнергию .

+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 13:07
#
Вы скажите конкретно , я реально не понимаю что за бизнес без затрат . Авторучки и компьютер купить надо ?

Вы понимаете в чем разница между нами и ними ? Я не зря задал вопрос про налоговую накладную . Вы видимо не в курсе , но это может быть инвойс без подписи и печати на котором просто написано VAT Number , и все . Как наша налоговая отнесется к этому ? Это будет культурный шок .
+
0
Krop06
Krop06
6 вересня 2023, 13:47
#
Https://totum.ua/ru/news/e-rezydent-shho-cze-take-ta-hto-nym-mozhe-staty/
Я думаю там не передбачається ніякого кадрового чи іншого обліку. Це той самий ФОП 3-ї групи. Лише іноземець. Просто платиш 5% з надходжень на рахунок і все. Наскільки це цікаво іноземцям не зрозуміло.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 13:51
#
Нет дружище , если ты не знаешь что ФОП на третьей группе обязан вести весь учет включая кадровый , то это может стать для тебя случайной неожиданностью потом . Но то таке .

Просто в западном мире ФОП это физлицо , а физлицо доплачивает налоги там где живет . Это особенность . Т. е. у нас они заплатят 5% , а потом допустим до ставки 24% доплатят в испании где живут . Это кстати засада в том что если вы будете жить в испании и станете налоговым резидентом . То кроме 5% в Украине надо будет доплатить .

+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 13:52
#
Вы скажите конкретно, я реально не понимаю что за бизнес без затрат. Авторучки и компьютер купить надо?

цитую тобі твої слова

а затраты списываются часто на словах

ще раз: ані у ФОП, ані у є-резидента немає обліку витрат
нащо ти вмикаєш режим «нерозуміючого» — не розумію

порахувати 5% від доходу можна і без бухгалтера, але якщо дуже треба то можна найняти парт-тайм який буде допомагати з оформленням форм звітності
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 14:01
#
Во первых , учет трат у ФОП есть , я вам открою глазки . Более того у многих видов деятельности еще и кассовый аппарат . Другое дело что эти затраты на базу налогообложения не влияют . Но проверить можно , и даже штраф вкатать .А еще можно проверить по труду . По многим многим параметрам если хотеть .

И вас вполне можно привлечь например за простую операцию , вы шли шли и зашли в магазин авторучки купить , и чиркнули по терминалу ФОПовской карточкой . И здрасьте новый год , если это был тоже фоп — вы должны подать данные в налоговую .

+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 14:04
#
Коли ми говоримо про ФОП то мається на увазі ФОП 3 групи єдиного податку. Чи треба кожного разу прговорювати це наче на виступі адвоката в суді?

Мені не те що витрати обліковувати не треба, мені навіть не обовʼязково проводити витрати через бізнес-рахунок — я можу зробити оплату і зі звичайного рахунку фізичної особи.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 14:05
#
Я понял вас , я именно о ФОП третьей группы и говорю , понимаешь проблема в том что я слишком много знаю . Ты не заморачиваешься изучением законов , а я заморачиваюсь .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 14:09
#
Более того у многих видов деятельности еще и кассовый аппарат


це дохід, а не витрати
+
0
Krop06
Krop06
6 вересня 2023, 14:10
#
Наймані працівники не можуть бути резидентами України. Діяльність не може вестись на территорії України. Ніхто не буде нічого перевіряти.
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 14:11
#
>Мені не те що витрати обліковувати не треба, мені навіть не обовʼязково проводити витрати через бізнес-рахунок — я можу зробити оплату і зі звичайного рахунку фізичної особи.

первое — вы обязаны , но вы можете сказать просто — у меня не было затрат , и это работает ТОЛЬКО с услугами . В противном случае — вести учет НАДО .

Второе по счету физлица — это самый безопасный способ , но тут второй вопрос — как с этого счета нерезидент заберет свой доход .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 14:12
#
Ты не заморачиваешься изучением законов , а я заморачиваюсь .

тому ти почав розмову з ПДВ та податку на прибуток

все з точнісю до навпаки: ти підшукує будь що що підтверджує твою зраду не переймаючись коректністю, а я спираюсь на свої знання отриманні після прочитання законів
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 14:16
#
первое — вы обязаны

ні, не забовʼязаний взагалі

Второе по счету физлица — это самый безопасный способ , но тут второй вопрос — как с этого счета нерезидент заберет свой доход

ну ти і правда дурачок? Мова була про витрати, куди що забирати? Є-резидент може оплачувати свої витрати з будь яких своїх рахунків включно з його рахунком в його локальному банку — українській податковій цікаві лише доходи які він отримує на свій український рахунок є-резидента
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
6 вересня 2023, 14:17
#
А там нигде и не сказано что они не будут платить НДС . Как и другие налоги и сборы . Там говорится лишь пока об налогообложении дохода .
+
0
Три літри
Три літри
6 вересня 2023, 14:20
#
Там говорится лишь пока об налогообложении дохода

Правильно, тому і будуть вони платити лише цей єдиний податок. Ніякого ПДВ для є-резидентів не передбачено.

Це правило працює для всіх кого стосується український податковий кодекс: платиш лише те що записано в законі.
+
+15
Vorlock
Vorlock
7 вересня 2023, 21:32
#
Бува. але тільки в Україні один нєлох боневтік заявив що усі перевірки зась до кінця війни й скільки то там місяців поспіль. ти ж у курсі як у нас податкова перевірки проводить?)))
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися