Мінфін - Курси валют України

Встановити
23 серпня 2023, 19:15

Російські авіакомпанії імпортували запчастин на $1,2 мільярда в обхід санкцій — Reuters

З травня 2022 року до кінця червня 2023 року до російських авіакомпаній надійшло авіазапчастин на суму щонайменше $1,2 млрд, коли діяли більшість торговельних і експортних обмежень США та ЄС. Про це повідомляє Reuters з посиланням на дані митниці.

З травня 2022 року до кінця червня 2023 року до російських авіакомпаній надійшло авіазапчастин на суму щонайменше $1,2 млрд, коли діяли більшість торговельних і експортних обмежень США та ЄС.
Фото: pixabay.com

Читайте телеграмм-канал«Мінфіну»: головні фінансові новини

За даними агентства, ця сума включає лише поставки, призначені безпосередньо для російських авіакомпаній або їхніх підрозділів з технічного обслуговування. Відтак загальна вартість імпорту західних авіазапчастин до Росії в обхід санкцій значно більша, адже їх також закуповують російські компанії-посередники.

Митні документи свідчать, що авіаційні деталі потрапляли до росії через посередників у Таджикистані, ОАЕ, Туреччині, Китаї і Киргизстані.

Йдеться як про основні запчастини, необхідні для підтримки льотної придатності літака, такі як пристрої виробництва американської корпорації Northrop Grumman, клапани тиску в кабіні, дисплеї, так і більш звичайні комплектуючі — кавоварки, телефонні трубки бортпровідників і сидіння для туалетів.

Попри санкції Заходу, спрямовані на те, щоб заборонити російським перевізникам закуповувати запчастини для своїх літаків Airbus і Boeing, «Уральські авіалінії» імпортували понад 20 пристроїв американського виробництва

В Northrop Grumman заявили, що не виявили жодних продажів або ремонтних послуг, які компанія надає російським організаціям.

Читайте також: Британія розширила санкції проти рф та рб

Голова московського авіаційного аналітичного центру «АвиаПорт» Олег Пантєлєєв зазначає, що російські авіакомпанії «вирішили проблему» роботи під західними санкціями.

«Спочатку був шок, ніхто не знав, що робити… Через два-три місяці були знайдені нові канали постачання, а через шість-дев'ять місяців з'явилося досить багато альтернатив, що дозволило знизити ціни та терміни доставки», — заявив він.

Завдяки каналам постачання запчастин в обхід санкцій росії вдалося зберегти свій повітряний флот. Станом на 1 травня цього року російські перевізники мали 541 літак західного виробництва, який перебував на службі або на техобслуговуванні, свідчать дані швейцарського провайдера авіаційної розвідки ch-aviation.

Це приблизно відповідає їх кількості до початку повномасштабної війни, враховуючи, що 75 орендованих літаків російські авіакомпанії повернули іноземним власникам.

Без західних літаків російським авіакомпаніям довелося б суттєво скоротити перевезення, оскільки вони мають лише близько 150 пасажирських літаків російського виробництва.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися