Мінфін - Курси валют України

Встановити
10 серпня 2023, 16:46

Тільки 3% продавців б/в авто працює офіційно: як їх виводитимуть із тіні

В Україні, за офіційною статистикою, у 2022 році частка компаній у торгівлі вживаними автомобілями склала лише 2,6%, тоді як у Німеччині — понад 70%, у Польщі — не менше 20%. Чому українські автодилери працюють в тіні і що підштовхне їх перейти в легальне поле, розбиралися експерти Інституту досліджень авторинку спільно з аналітиками YouControl.Market та Automoto.ua.

Обсяги автобізнесу в Україні

У 2022 році українці придбали 100,7 тис. нових автомобілів: 71,3% привезли з-за кордону (71,8 тис.), ще 28,7% виготовили або переобладнали в Україні (28,9 тис). Працюють мережі офіційних імпортерів та дилерів, які продають нові машини та звітують про свою діяльність. Загалом, цей сегмент досить прозорий та зрозумілий, на відміну від продажів авто з пробігом.

Минулого року в Україні зареєстрували майже 1,3 мільйона угод купівлі-продажу транспортних засобів із пробігом. Із них 36,3% було вперше поставлено на облік після імпорту з-за кордону (463,1 тис.), а 63,7% (811 тис.) — це внутрішні перепродажі.

Якщо аналізувати місце укладення договору — лише у 66,8% випадків це робили в Сервісних центрах МВС, де така послуга надається безоплатно для фізичних осіб. Тому, найімовірніше, більшість із них — це безпосередні продажі від попереднього власника новому, що і є реальною часткою продажів звичайних громадян, які продають власне авто раз у декілька років.

Водночас, 32,8% угод уклали на комісійних майданчиках. Це пов’язано зі складністю бюрократичних процедур. Сфера імпорту вживаних авто є прозорішою: майже половину (49%) офіційно привозять юридичні особи.

Читайте також: Топ авто, які викрадають в Україні у 2023 — Опендатабот

Скільки податків заплатили автодилери

В Україні з понад 5,3 тис. активних компаній, зареєстрованих за КВЕДами «торгівля автомобілями та легковими автотранспортними», а також «торгівля іншими автотранспортними засобами», лише близько 1,3 тис. подали звітність про свою діяльність у 2022 році. Найбільше таких компаній — у Києві та області, вони ж сплатили найбільше податків із прибутку у 2022 році.

Загалом, у 2022 році компанії-автотрейдери прозвітували про 5,6 мільярда гривень чистого прибутку, з якого мали б сплатити понад мільярд гривень податків.

Рейтинги областей за кількістю зареєстрованих автотрейдерів та їх часток у доходах не співпадають із кількістю реєстраційних операцій автомобілів різних типів у регіонах.

Хто офіційно торгує автотранспортом

Більшість автотрейдерів в топ-100 найактивніших за чистим доходом у 2022 році — це офіційні імпортери або дилери нових автомобілів. До переліку потрапили лише 7 компаній, які потенційно можуть торгувати вживаними автомобілями, 6 із них розміщені у Волинській області та, найімовірніше, займаються імпортом вживаних авто з-за кордону, а не внутрішніми перепродажами.

Читайте також: Ринок електрокарів: ​​У липні українці придбали майже 3,5 тисяч електромобілів

Хто тоді торгує вживаними автомобілями

Щомісяця в інтернеті дилери вживаних авто публікують понад 30 тисяч оголошень — це 12,5% від загальної кількості. До топ-15 продавців вживаних авто в інтернеті потрапили лише дві організації, які увійшли до рейтингу найбільших автотрейдерів за чистим доходом.

Частина дилерів вживаних авто або не має зареєстрованої юридичної особи взагалі, або здійснює діяльність від іншої юридичної особи, або під іншою торговою маркою (не завжди зареєстрованою, відповідно до чинного законодавства).

Що спонукає автодилерів вийти з тіні

Сегмент внутрішніх перепродажів вживаних автомобілів в Україні перебуває в тіні. Справжня частка угод, які здійснює автобізнес, за приблизними оцінками експертів Інституту досліджень авторинку, може складати до 40%-50% від загальної кількості.

Рішенням може бути ухвалення законопроєкту № 9083. Він дозволить компаніям, що мають відповідний код економічної діяльності та стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС, не реєструвати автомобілі на себе, якщо вони придбані для подальшого перепродажу. Облікувати їх можна буде саме як товари, а не основні засоби компанії. Це зменшить бюрократичне навантаження на автодилерів, оптимізує роботу Сервісних центрів МВС, а також позбавить зайвого навантаження ТЦК та СП.

Таким чином, покупці отримують більше можливостей для захисту своїх прав як споживачів, а понад 2 тисячі автодилерів, які сьогодні перебувають в тіні, зможуть перейти в легальне поле, вести операції купівлі-продажу офіційно, звітуючи про прибутки та сплачуючи відповідні податки.

За оцінкою експертів Інституту досліджень авторинку, йдеться про понад 260 млн грн додаткових прямих надходжень до державного бюджету лише від сплати податку з прибутку щороку.

Коментарі - 24

+
+164
Abramon
Abramon
10 серпня 2023, 17:55
#
Акциз, мито, пенсійний фонд — «астанавітєсь». Особливо бісить пенсійний фонд!
+
0
manson
manson
10 серпня 2023, 18:09
#
Из трёх названых как раз акцыз не понятен. Двоим другим ещё можно приписать хоть какую-то логику зачем они.
+
+87
Bitcoin
Bitcoin
10 серпня 2023, 21:51
#
Причем тебе же не идет это отчисление в персонификацию для будущей пенсии. Это величайшее наеб-нинаюжанинщина
+
+146
Vlad UKR
Vlad UKR
10 серпня 2023, 19:23
#
Такие цены на растаможку только в двух странах Украина и Параша, где кормятся на этом чиновники раздевая бедное население за убитый Автохлам и куча военно-пригодных стоит на рынках пытается перепродать одному барыге, а тот другому барыге скрученный авто-мусор с пробегами 500000 км, то какой должен быть честный авторынок Барыг? И забитый Ютюб блогеров авто-подбор за ваши деньги того же хлама где в Европе или в мире он давно списан как не пригодный…
Страна сама загнала этот вопрос под плинтус… Наживаются на этом обмане только чиновники и авто-барыги, ждем падения рынка АВТО, как самого дорогого авто-хлама в мире. Сколько можно покупать списанные корыта еще и платить такую растаможку на виллы в Монако.
+
0
Den Mark
Den Mark
11 серпня 2023, 10:25
#
А ви крім розмитнення податки рахували, які сплачують за кордоном за володінням авто?
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
11 серпня 2023, 10:32
#
Ну так расскажите, я думаю всем интересно, и начните с рассчета страховых взносов, обязательного ТО, системы лизинга и утилизации, а самое главное, с того какая часть страховых сборов и годового налога остается в местных бюджетах и о требовании по использованию этих денег. Давайте не стесняйтесь. Я думаю на примере или Франции или Германии.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
11 серпня 2023, 10:48
#
Понятно, ккк обычно ответа НЕТ!
+
0
yarg
yarg
11 серпня 2023, 10:53
#
Так это же вас попросили рассказать. Как эксперта. А ответа — как обычно нет. смесь нытья и ерничания…
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
11 серпня 2023, 10:56
#
Меня никто не просил. Да и что я знаю — живу у себя …в курятнике… даже ни как авто купить не могу. Я же не «эксперт» с Борщаговки, который дает только платные советы.
+
+59
Bitcoin
Bitcoin
10 серпня 2023, 21:53
#
Сидит гос аппарат и выдумывает как ещё с трупа что-то нажить, обложить, проверить и перепрятать в свою норку. Фу, как все тупо и беспрерспективно. Усср жил, усср будет жив! Меняйте назад родину+блеать
+
0
Bitcoin
Bitcoin
10 серпня 2023, 22:02
#
Я считаю нужен военный коммунизм, иначе мы не спасём нацию.
+
+15
yarg
yarg
11 серпня 2023, 8:51
#
Я — за.
вы завтра выходите копать траншеи вокруг киева. с 6 утра до 8 вечера. получите 200 граммов хлеба и селедку. Будете плохо работать — наказание палками. Будете трындеть о вышестоящих — будете копать руками, а не лопатой. Все ясно ? нет ? неважно. Выполнять — бегом !.
+
+10
Bitcoin
Bitcoin
10 серпня 2023, 22:08
#
Breaking news! Реформа загранпаспортов и безвиза в ЕС: как будут забирать загранпаспорта у мужчин? Закон о трудоднях и 80% НДС для тех подлецов, кто не сдал паспорта в 5-дневный срок. У кого 2 заграника — в реестр предателей. Центр Разумкова: 96,6% населения Украины поддерживают запрет загранпаспортов для мужчин с 12 до 150 лет.
+
0
Danilich
Danilich
11 серпня 2023, 6:58
#
Нормальное авто очень тяжело купить, практически все сразу выкупаются перекупами и через неделю после химчистки и уборки салона обратно выставляются на продажу с большой накруткой и причем даже не смущает налог в 5% со второй продажи, они и его в цену включают
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
11 серпня 2023, 8:39
#
Не перестаю удивлятся находчивости наших чиновников. Особенно в желании обобрать своих граждан.
По их логики граждане это ф массе (те кто не чиновники) барыги, предатели и т. п..
Хорошо хоть шарманку о отечественном производителе не запустили.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
11 серпня 2023, 9:34
#
1. Что это за институт — …Институт исследований авторынка… Или кто оплачивает этим экспертам интнрет, орендует помещение и создает условия для умного «надуания щек»?
2. А что это только один сегмент «серого» бизнеса?
3. А что не существует готовой модели решения этой проблемы?
4 И основной вопрос, неужели с началом войны, страна не столкнулась с полным отсутствикм малотонажного транспорта и для ТРО и для ВСУ не говоря о эвакцационных целей, и кому надо сказать спасибо, что легче было улитеть на луну чем официально завести тот же буз или малотоннажный пикап.
+
0
Den Mark
Den Mark
11 серпня 2023, 10:27
#
Ви особисто скільки пікапів завезли?
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
11 серпня 2023, 10:32
#
А вы?
+
+22
zevs1
zevs1
11 серпня 2023, 10:35
#
Напиши сколько сам завёз, прежде чем вопрос ставить.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
11 серпня 2023, 10:47
#
Я смотрю полтягиваются «эксперты», так может кто-то мне расскажет сколько надо заплатить, чтобы заве ти и постааить в Ураине на учет тот же «L200» 2008 — 2012 года с дизелем 3.0 при цене в ЕС 4000 — 6000 евро? Или, любимый «ваг» Крафтер грузопассажир с дизелем 2.4 с оф пробегом 200 — 300 т по ЕВРО 5? Давайте, ну, а потом расскажите как с этим делом в других странах не входящих в «шенген». А лучшп на примере Канады, которая массово ездит на авто с США.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
11 серпня 2023, 12:29
#
Ну понятно, все «эксперты — гаслометы» слились.
«L200» 2014 год, дизель 3.0, цена в ЕС 4000 (условно) — без услуг брокера, сертификации, постановки на учет, пенсионного составляет всего!!! 3440 Евро. Правда круто!
Ну и за Крафтер старше восьми лет — 5450 Евро.
Вот как у нас «банкуют» барыги!
Конечно, всем известно, что «богдан» лучше «вага», а «Ланос» в пикапе на порядок лучше L200.
Так что начинается новый этом загона граждан в стойло!
+
0
Три літри
Три літри
12 серпня 2023, 13:16
#
Ото зрадунів набігло: і Григорій, і бентховін.

Але мало хто дочитав до суті:

Рішенням може бути ухвалення законопроєкту № 9083. Він дозволить компаніям, що мають відповідний код економічної діяльності та стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС, не реєструвати автомобілі на себе, якщо вони придбані для подальшого перепродажу. Облікувати їх можна буде саме як товари, а не основні засоби компанії.

+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
12 серпня 2023, 19:21
#
А я переживал? Где это клуб «трехлитроваго кверти»?
Виталик, изучай мат часть и вникай, а суть самой проблемы в комплексе, учитывая следственно причинный фактор. И не позорься, не пиши бред!!!
+
0
Три літри
Три літри
12 серпня 2023, 21:08
#
Григорію, ти досі не дочитав до суті.:А даєш рекомендації людині яка цю суть знайшла, зрозуміла та процітувала.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися