Товарообіг у мережах роздрібної торгівлі в України за підсумками 2022 року склав 1,16 трильйона гривень, що на 300 млрд грн або на 19% менше, порівняно з 2021 роком (1,44 трлн грн). Про це свідчить дослідження ринку роздрібної торгівлі, проведене Асоціацією рітейлерів України (RAU) на основі звітності учасників ринку.
Оборот торговельних мереж України перевищив 1,1 трлн грн. Топ-12 рітейлерів
►Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
Скорочення доходу
«Цілком прогнозовано виявилося, що дохід компаній відчутно скоротився: а іншого не варто було б очікувати. Окупація значних територій, мародерство, обстріли мирних міст, постійні повітряні тривоги та блекаути сильно вдарили по компаніям сфери торгівлі. Проте навіть в надскладних умовах рітейлери зуміли пристосуватися», — зазначається у повідомленні.
RAU зауважує, що виторг впав навіть не враховуючи інфляцію, яка минулого року склала 26,6%. Тобто фактичний товарообіг рітейлерів впав значно сильніше, наголошують в асоціації.
При цьому, із загального товарообігу торговельних мереж 150 млрд грн прийшлося на провідного продуктового оператора України — корпорацію АТБ. Другий рітейлер України за товарооборотом — мережа «Сільпо» з показником 70 млрд грн доходу, далі розташувалися «Фора» і Metro Cash&Carry.
Перший непродуктовий оператор — маркетплейс Rozetka — закінчив 2022 рік на п’ятій сходинці, але за обсягом виручки він поступається лідеру майже на порядок.
Коментарі - 1