Мінфін - Курси валют України

Встановити
2 червня 2022, 14:06

Нацбанк підвищив облікову ставку з 10% до 25% (оновлено)

Правління Національного банку України ухвалило рішення підвищити облікову ставку з 10% річних до 25%. Про це під час монетарного брифінгу заявив голова НБУ Кирило Шевченко.

Правління Національного банку України ухвалило рішення підвищити облікову ставку з 10% річних до 25%.
Фото: flickr.com

► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

«Правління Нацбанку ухвалило рішення підвищити облікову ставку до 25% річних. Метою цього рішучого кроку є захист гривневих доходів та заощаджень громадян, збільшення привабливості гривневих активів, зниження тиску на валютному ринку і в результаті посилення спроможності НБУ забезпечувати курсову стабільність і стримувати інфляційні процеси під час війни», — заявив Шевченко.

Чому НБУ суттєво підвищив ставку

За словами голови НБУ, регулятор, розглянувши кілька сценаріїв, вирішив підвищити облікову ставку одразу на 15 в. п. до 25%.

«За нашими оцінками, незначне підвищення ключової ставки не мало б бажаного впливу на фінансово-економічну систему», — зазначив Шевченко.

По-перше, через обмежену дієвість механізму монетарної трансмісії під час війни.

По-друге, це б сформувало вичікувальну позицію вкладників щодо подальших підвищень облікової ставки, що стримувало б інтерес до гривневих активів.

По-третє, для пожвавлення інтересу до гривневих активів їх дохідності мають перевищувати очікувані показники інфляції.

Підвищення облікової ставки пожвавить інтерес до гривневих активів, знизить тиск на міжнародні резерви та матиме стримуючий вплив на інфляцію.

Що кажуть експерти

За словами фінансового експерта «Мінфіну» Олексія Козирєва, підвищення облікової ставки Нацбанком відразу з 10% річних до 25% річних змусить Мінфін України оперативно скоригувати свою політику щодо встановлення прибутковості на аукціонах з розміщення військових ОВДП.

«Нагадаю, що зараз максимальна прибутковість по гривневих паперах на них становить лише 11,5% річних за офіційного рівня інфляції близько 17%. І це знижує інтерес інвесторів до купівлі облігацій», — зазначив експерт.

Крім того, як зазначив Козирєв, НБУ також сподівається скоротити тиск на гривню на валютному ринку, зробивши гривневі інструменти цікавішими для населення порівняно з банальною покупкою валюти «під матрац».

«Правда тут стане питання про те, як швидко банки на це реагуватимуть підвищенням ставок за депозитами. Процес зростання ставок за депозитами буде досить розтягнутий у часі, але він почнеться. У дрібних банках — швидше, протягом 20 днів — одного місяці, у великих — у більш стриманому форматі, протягом 1−2 місяців залежно від бази фондування вже кожного із банків», — коментує експерт.

Крім того, Козирєв зазначив, що різко підвищивши до 25% річних облікову ставку — Нацбанк скоротить кількість охочих серед банків щодо взяття нового рефінансу, який буде практично в межах 27% річних.

«Це також знизить тиск на валюту за рахунок скорочення припливу гривні до банківської системи через канал рефінансування банків. Паралельно з цим самі банки зможуть розміщувати регулятору гривню в депозитні сертифікати під 23% річних, що цікаво для них з точки зору генерування „живої“ прибутковості з мінімальними ризиками. І це зробить їх більш зацікавленими у таких вкладеннях», — підсумував він.

Очікування НБУ

Національний банк очікує, що підвищення облікової ставки до 25% буде достатнім для послаблення тиску на валютному ринку та стабілізації інфляційних очікувань, що в перспективі створить передумови для переходу до циклу зниження облікової ставки.

Нагадаємо

20 січня правління Національного банку України ухвалило рішення підвищити облікову ставку з 9% до 10% річних.

Що означає зміна ставки

Зміна облікової ставки є важливим сигналом для визначення банками процентних ставок за вкладами і позиками. Чим вище ключова ставка, тим дорожче кредити і депозити в нацвалюті.

Максимальна облікова ставка в Україні становила 300% (жовтень-грудень 1994), а мінімальна 6% (червень 2020 — березень 2021).

Оформити депозит з підвищеним доходом!

Автор:
Анна Недогибченко
Редактор стрічки новин Анна Недогибченко
Пише на теми: Фінанси, банки, економіка, інвестиції

Коментарі - 100

+
+38
krendel
krendel
2 червня 2022, 14:24
#
Реальная картинка!
+
+22
Revix
Revix
2 червня 2022, 14:31
#
Какая такая реальная, что ввп просел на 30%? реальность в том, что вынаждают просто поддерживать свою валюту, в надежде, что все побегут сливать бакс. Импорта, как такого нет, недвижемость мертва, а баксы на руках у людей, вот и пытаются словить мышеловкой
+
+5
Ivn
Ivn
2 червня 2022, 14:40
#
Нерухомість живіша всіх живих
+
+5
YakovBoricov
YakovBoricov
2 червня 2022, 14:47
#
Так уже сливают. Смотрите свежую статистику.
+
+15
Ivn
Ivn
2 червня 2022, 15:14
#
YakovBoricov
нерухомість? попробуйте на заході країни купити нерухомість за цінами що були до війни навіть в доларовому еквіваленті, побачимо чи найдете такі пропозиції.
+
0
Antonio .
Antonio .
2 червня 2022, 15:47
#
Те що ціни вирости це означає що вона мертва? Ринок живий
+
0
Revix
Revix
2 червня 2022, 16:05
#
))) не покупают, т.к. цены за потолок или боятся что прилетит … но рынок живой
+
0
Ivn
Ivn
3 червня 2022, 11:07
#
Antonio . так отож!
+
+74
Богдан Перчук
Богдан Перчук
2 червня 2022, 14:26
#
«Что значит изменение ставки»

25% означает ступор для экономики. СБУ следует обратить внимание на действия членов правления в НБУ.

Депозиты банкам будут не нужны. Потому что заемщики не потянут дорогие кредиты.
+
+203
AleksandrBank
AleksandrBank
2 червня 2022, 14:59
#
У нас война как бы, ставить ставку 10 % не правильно.
+
+38
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 15:24
#
Согласен, ставка должна быть околонулевая для того чтобы экономику залить деньгами, то что делает НБУ — акт некомпетентности или вредительства
+
+114
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 15:53
#
А не ти там в сусідній гілці плакав, що курс росте? А краще запитай у турків, які на низьких ставках впіймали 70% інфляції, девал… і то все без війни.
+
+28
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 16:01
#
Та я вообще про курс молчу, отпустили регулирование и с 36−37 сползли к 34−35, я вообще живу и работаю в гривнёвой зоне и меня курс не особо волнует. Инфляция да, есть, но в основном это из-за того что у нас так-то НПЗ разбомбили и себестоимость (!) топлива выросла и за нею выросло всё остальное. Ставка тут не при чём
+
+67
Storogg
Storogg
2 червня 2022, 17:19
#
Ви в своїй гривневій зоні біднієте і судячи по тому що ви пишете , самі того не розумієте
+
+15
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 17:44
#
Конечно беднею, в стране война, хорошо что хоть работа есть, а теперь с повышением ставки и её может не оказатся
+
0
Shenia1990
Shenia1990
2 червня 2022, 16:26
#
Эклномику залить грн. или матрасы баксом ?
+
0
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 16:33
#
Как вы собрались заливать матрасы баксом, если экономику заливают гривной?
+
+11
REKLAMIST
REKLAMIST
3 червня 2022, 1:34
#
Когда при Порошенко в 2015 сделали ставку 30%, почему-то никто тогда не звал обратить внимание СБУ, а сейчас вы об этом пишите почему-то.
+
0
penetrator1963
penetrator1963
2 червня 2022, 14:39
#
Соответственно, официальный курс $ тоже должен ползти к этой отметке. если учесть, что стартовали мы где-то с 28−29, то до конца года официально будет 35−37. реально же должно быть больше.
+
+159
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 15:15
#
Якого дива? Для того, щоб курс зріс з 30 до 40, треба щоб НБУ надрукував не 120, а 300 млрд грн. Щонайменше. Гроші в економіку не йдуть, а осідають в банках, які їх консервують на депсертифікатах в НБУ. А тепер дивимося, як відреагують облігації? Співчуваю тим, хто купив позавчора під 11%.
+
+7
nighthawk357
nighthawk357
4 червня 2022, 19:36
#
Ну ті хто їх купував в основному робили це не заради відсотків, імхо
+
0
Dobrofey
Dobrofey
2 червня 2022, 14:40
#
Ничё так, это ж какие будут ставки по депозитам и кредитам?
+
+46
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 15:15
#
А типу до цього був кредитний бум?
+
0
Dobrofey
Dobrofey
3 червня 2022, 11:23
#
Банки могут резко повысить % по уже существующим кредитам
+
0
squeez
squeez
2 червня 2022, 20:31
#
Во первых, кому они нужны ? а во вторых, военное положение по всей стране, еще +3 месца, хотя нужно было его снимать с 13−15 областей, чтобы люди хоть что-то пытались делать и увеличивать товарооборот …
+
0
MakDi
MakDi
2 червня 2022, 14:40
#
Огого)
+
+69
YakovBoricov
YakovBoricov
2 червня 2022, 14:42
#
Все правильно сделали
+
+130
liderexim
liderexim
2 червня 2022, 14:52
#
Це потрібно було зробити ще в березні!
+
0
Valllent
Valllent
2 червня 2022, 14:55
#
Правильно решение, но было бы лучше в апреле это делать. Есть шанс до 40 летом удержать.
+
+63
serik1500
serik1500
2 червня 2022, 15:03
#
Нуууу, если ОВГЗшки под 25% будут, то тут будет серьезный конкурент наличному доллару в качестве инструмента накопления в краткосрок, пока, конечно же, не выровняется курс НБУ к реалиям рынка.
А то по-сути, обычный народ без возможности выезда за границу, сейчас кроме как менять баксы с конским спредом, больше не имеет никакой альтернативы, куда нести деньги. Разве что еще просто скупать товары, пока инфляция не сожрала эту гривну.
+
0
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 15:25
#
Минфин сейчас будет очень «приятно» удивлён тому что может теперь привлекать только под 25%+, НБУ либо вредители либо некомпетентны
+
+43
bublik
bublik
2 червня 2022, 15:25
#
Якщо ОВГЗ зроблять під 25% то що? Ви впевнені що через пів року курс не буде 75−100? А може і 150? Готові ризикнути? Ставка 25% не відображатиме реальної картини до осені тому це очевидно не останнє підняття.
+
0
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 15:33
#
Так, а при чём курс к инфляции? Вон на россии курс падает, а инфляция раскручивается?
+
+24
bublik
bublik
2 червня 2022, 15:58
#
В ринкових умовах інфляція, курс і облікова ставка повязані, чим вища інфляція тим вища облікова ставка і тим більше знецінюється національна грошова одиниця. На росії сцарь вирішив оркам показати ілюзію стабільності, Мулен Руж для дегенератів так сказати, тому при зростанні інфляції в них грошова одиниця укріплюється при цьому ціни зростають))
+
0
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 16:11
#
Вот только учётная ставка это не рыночный механизм, а рычаг регулятора либо для разогрева экономики (дешёвые кредитные средства — больше предприятий — больше денег — больше спроса на товары) и охлаждения экономики (кредитные средства дорожают — предприятия закрываются/не расширяются — денег становится меньше — стоимость товаров падает чтобы догнать упавший спрос). У нас сейчас основа инфляции не то что много денег (кредитных в том числе) а в том что в стране война и товары повышаются в себестоимости (как минимум то что НПЗ разбомбили и гонять фурами из-за рубежа дороже чем из внутреннего НПЗ), монетарная политика тут косвенна. Теперь, например, предприятию не выгодно с кредитным плечём (а практически всё крупное строительство происходит с определенным кредитным плечём) построить новый НПЗ (Да, я понимаю что НПЗ сейчас вряд-ли кто-то строить будет, но заменяйте НПЗ на «новый цех», «новострой» или на что-либо ещё)
+
+27
Doober
Doober
2 червня 2022, 17:52
#
Вообще то увеличение учетной ставка делается как раз для того чтобы понизить инфляцию т.к. деньги становятся «дороже»,а на «дешевых» деньгах (низкая ставка) инфляция разгоняется.
+
+15
bublik
bublik
2 червня 2022, 19:16
#
Це не допоможе! Не та ситуація. Якщо однією рукою друкувати незабезпечені ВВП гроші, а іншою піднімати ставку то це призведе до гіперінфляції.
+
0
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 19:30
#
Правильно, на «дешёвых» деньгах экономика растёт, но есть риск вкладывания в сомнительные по экономической целесообразности проекты, для этого деньги могут «подорожать» чтобы периодически вычищать эти самые проекты. Сейчас в стране война, мы решили «почистить» экономику — гениальное решение. Смотрите на динамику ставки в ковид в США и думайте что к чему и почему.
+
0
REKLAMIST
REKLAMIST
3 червня 2022, 1:37
#
Все правильно.
+
+37
serik1500
serik1500
2 червня 2022, 15:52
#
25% це дуже висока ставка, віповідно це й ризик. Шо ви хотіли?!
Наразі, враховуючи те, що Захід нас «кидати» не збирається, то я б розглянув варіант. Зрозуміло що не на всі гроші, але диверсифікуючи з валютами.

Якщо я зараз поміняю долар по 36 грн. То щоб була номінальна дохідність в 25%, курс має стати 45 грн. І це має статися щось печальне. Навіть коли на нас напали, перший час курс вище 40 не стрибав.
+
+48
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 15:55
#
Я ризикну… почекаю вівторка
+
0
squeez
squeez
2 червня 2022, 20:41
#
А что во вторник ?:)
+
+20
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 23:00
#
Аукціон
+
0
TinusD
TinusD
3 червня 2022, 19:26
#
Аукціон мін фіна
+
+15
bublik
bublik
2 червня 2022, 16:12
#
Курс буде набагато вище 45.
+
+45
Doober
Doober
2 червня 2022, 17:53
#
При таком вливании денег от запада ? С какой радости он будет выше ? Тем более увеличение процентной ставки сделает гривну дороже
+
0
MrDean
MrDean
2 червня 2022, 23:51
#
С такой что нет поступления в бюджет, -110 ярдов. А те поступления о которых вы говорите это товар, а не кэш… все что входит в Кэш, деребанится не доходя до резерва
+
+11
REKLAMIST
REKLAMIST
3 червня 2022, 1:38
#
Курс будет между 32−35.
+
+236
eurousa
eurousa
2 червня 2022, 15:07
#
Привет владельцам овгз под 10%
+
0
Ivn
Ivn
2 червня 2022, 15:14
#
Та да (
+
+89
Doober
Doober
2 червня 2022, 17:54
#
А депозитам под 8% тоже привет ?)
+
+45
Mozaistche
Mozaistche
2 червня 2022, 18:11
#
Не просто привет, а приветищще
+
+61
Ferox
Ferox
2 червня 2022, 15:22
#
А почему не до 50% подняли, так было бы ещё лучше.
+
0
Кино Индустрия
Кино Индустрия
2 червня 2022, 15:25
#
Из-за этого ОВГЗ будут около 20%???
+
0
MrDean
MrDean
2 червня 2022, 23:52
#
По сути
+
+105
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 15:28
#
Тоесть вместо того чтобы залить экономику деньгами для поддержания частного сектора, создания новых предприятий, увеличения тех которые смогли сохранить работоспособность в условиях войны, НБУ решает окончательно задушить экономику Украины закрутив условия кредитования. Прекрасное решение! Просто на уровне гениальности (Некомпетентности) и патриотизма (вредительства)! То что недобили искандеры оккупантов добьёт родной нац банк!
+
+78
serik1500
serik1500
2 червня 2022, 15:38
#
Стоп, так для бизнеса чуть ли не под 0% даже есть варианты, судя по новостям.

А вертолетные деньги сейчас во время войны никто тратить не будет. Сколько раздашь, столько понесут в обменники, потому что это у нас в крови))
+
+4
vitalii94
vitalii94
2 червня 2022, 15:46
#
Согласен, кредиты в войну это глупый поступок, живите по средствам
+
0
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 15:58
#
Предприятие работает с кредитным плечём для того чтобы мощностя не простаивали, тут же не про личные финансы, а про «хороший долг» теперь предприятие должно иметь маржинальность 25%+премия банка чисто чтобы окупать кредитные средства — гениальное решение со стороны регулятора
+
+32
Doober
Doober
2 червня 2022, 17:57
#
Оптимизируйте свой бизнес, что бы работать без кредитов. Привыкли за счет своей неграмотности разгонять инфляцию в стране.
+
+15
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 19:31
#
Скажите банкам и финансовым учреждениям что кредит «это плохо», хоть посмеются. А если серьезное, вы ж понимаете что инфляция у нас не монетарная, правда же?
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 23:01
#
Кредит для ідіотів
+
0
TinusD
TinusD
3 червня 2022, 19:29
#
Открывайте мировые компании, и смотрите их долговую нагрузку и осознайте сколько людей вы назвали идиотами в рамках этих трёх слов
+
+15
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 15:57
#
Угу, гос программы, мне ли рассказывать как госпрограммы «прозрачны» и «доступны всем»?
+
0
Antonio .
Antonio .
2 червня 2022, 15:45
#
Ты под каждым комментом со своим вредительством. Вот подумай своей пустой головой, а не головкой! какой бизнес? какие новые предприятия? вообще стоит говорить о рисках? Ты реально думаешь что сейчас в Украину кто-то готов инвестировать?
+
+19
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 15:54
#
Я не про новые, я про существующие. Ты ж понимаешь как это работает? У предприятие есть производственный цикл, для постоянной работы предприятие берёт кредит и так далее. Весь ли бизнес у нас сейчас уничтожен войной? Нет, тяжело ли существующему бизнесу сейчас? Да. Упрощает ли решение по учётной ставке им жизнь? Нет, наоборот, увеличивает стоимость кредитного плеча для производства.
Но судя по всему НБУ интереснее смотреть на циферки по инфляции и курсу валют, а не по влиянию их решений на реальный сектор и причины ценообразования. Соответственно некомпетентность, либо это целенаправленное уничтожение реального сектора, ведь если предприятия начнут закрываться, перестанут покупать товары, а люди перестанут получать и тратить зарплаты, то спрос на товары снизится, что снизит инфляцию. С точки зрения НБУ этот сценарий приемлимый, если они это понимают, то это вредительство, если не понимают, то некомпетентность, всё ж просто.
+
+6
Mr Bungle
Mr Bungle
2 червня 2022, 16:50
#
А что по твоему бизнес стал???А дебилы с банковой минимальными ценами съели все оборотные средства ритейла, так что кредиты очень и очень востребованы, иначе все встанет
+
0
squeez
squeez
2 червня 2022, 20:46
#
А почему нет? мы таким образом и продлением военного времени окончательно захлопываем двери …
+
+102
Perez de Cuellar
Perez de Cuellar
2 червня 2022, 15:47
#
Емісія гривні кожного місяця 50−100млрд. Рішення Регулятора в піднятті облікової до 25%, це втримати об'єми гривні у банківській системі, на депозитах і поточних рахунках. Але Регулятор забуває, що йде війна, а не якась криза в економіці і фінансах, тому все це до одного місця. Аби гірше не було, бо друкувати гривню потрібно тепер більше, щоб обслуговувати майбутні борги по ОВДП.
+
+15
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 15:55
#
Представляю эмоции минфина в следующий вторник когда никто меньше чем за 25% облигации брать не будет
+
+24
squeez
squeez
2 червня 2022, 20:51
#
Некоторые берут облигации не с целью заработать, а помочь стране, нет ?
+
+13
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 22:20
#
Угу, тех кто брали под 10−11% тупо кинули, вот так реагирует правительство на тех кто пришёл на помощь в темнейшие часы, мотаем на ус
+
+6
MrDean
MrDean
2 червня 2022, 23:58
#
Это не кидалово, а прямой плевок в лицо
+
+82
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 15:56
#
120 млрд за 3 місяці. Не бреши.
+
+12
Mr Bungle
Mr Bungle
2 червня 2022, 16:16
#
А що змінюється, що 10 , що 25 тільки кредити подарощуюют, в депозиті сенсу все рівно ніякого не має.
+
+41
Studioexclusive
Studioexclusive
2 червня 2022, 16:41
#
Мне кажется нужно было с марта постепенно поднимать учетную ставку (подчеркиваю — постепенно). А не так, что сначала позволили разогнаться инфляции (+ позволили курсу подняться до 37−38грн за$), а теперь еще резко с 10 до 25% учетную ставку подняли. Как бы это резкое поднятие ставки не дало обратный эффект в виде сигнала о глубоких проблемах в экономике страны.
+
0
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 17:09
#
Ну или снижать, для кредитования и стимулирования трат, чем быстрее текут деньги в экономике, тем лучше, сбережения это хорошая тема, но не на войне, на войне экономику надо заливать деньгами так чтобы работало всё и все, тут тебе и налоги и экономическая активность. Но в НБУ судя по всему сидят не особо компетентные люди, очень похоже на то что там сидит обезьянка которая видит рост инфляции и курса и нажимает кнопку «поднять ставку», не понимая экономических процессов, зато хорошо рапортирующая ОП что «мы с инфляцией решительно боремся»
+
0
Studioexclusive
Studioexclusive
2 червня 2022, 17:23
#
Какое либо правило срабатывает при определенных условиях. В данном случае есть не просто инфляция, а инфляция и панические настроения вызванные боевыми действиями на территории Украины. Поэтому могу предположить, что из текущих условий, такое резкое повышение учетной ставки может служить больше сигналом о серьезных проблемах и может иметь обратный эффект.
+
+51
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 17:50
#
Ну сказать что у нас сейчас «есть» рынок — очень сложно, ОВГЗ не торгуются, на военках вторичка практически мёртвая, акции тоже не ходят. Рынок пошёл на встречу вначале войны когда финансировал бюджет под 10−11%, хотя до войны финансировал под 12−13%, НБУ 3 месяца держало 10% мотивируя это тем что ставка всё равно ничего не порешает (И в определенной мере так оно и есть), а теперь с ничего подняли до 25%, с аргументом «Ну если мы поднимем достаточно сильно и резко, то точно поменяет», теперь те кто давал правительству под 10−11% в дураках и желания идти на встречу этому правительству стало в разы меньше (Напоминаю, в стране война, а правительство в открытую кидает тех кто согласился на изначально не рыночные ставки). О том что вытворяет НКЦПФР — вообще молчу, тут всех 1500 символов не хватит
+
0
Studioexclusive
Studioexclusive
2 червня 2022, 18:24
#
Согласен с Вами на 100%!!!
+
+9
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 23:11
#
Воєнні облігації купляв в основному НБУ, бо 10% лиш патріотам підходило. Це інфляцію не покривало, краще було перевести в бакси і втратити 7% на їх інфляції, ніж 20+ на гривневій. Зараз ситуація вирівняється трохи. 25% по облігаціям, чи близько до того покриє ріст бакса з 30 до 38… Математика і здоровий глузд.
+
+15
TinusD
TinusD
3 червня 2022, 19:30
#
Какой НБУ? НБУ купил чуть больше половины. Ложили туда банки и фин компании и немного патриотов ибо наше гениальное правительство просто убило рынок заморозив всё кроме военнки. От ставки 25% инвесторов больше не станет
+
+5
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 23:07
#
Куди поніжать? Дешеві гривні потечуть не в економіку, а в долари і під матрас. В кого були гроші. А тепер буде в основному зпід матраса.
+
0
preyvanamor
preyvanamor
2 червня 2022, 17:42
#
ХАХАХАХАХА!!! ось вам і РЕАЛЬНА інфляція!
+
0
Mozaistche
Mozaistche
2 червня 2022, 17:45
#
Черный рынок не припал, на месте даже где-то прибавил по доллару.
🤔🤔🤔
+
0
GrekZ
GrekZ
2 червня 2022, 17:52
#
А зачем оверы такие дорогие брать у банков? Или деп.сертификаты — это 365+ дней?
+
0
Mozaistche
Mozaistche
2 червня 2022, 18:12
#
У нас народ ушлый в любой непонятной ситуации идет в обменник, как бы хуже не было
+
0
ttroll
ttroll
2 червня 2022, 19:14
#
Напечатали денег ничем не обеспеченных разогнали инфляцию.А ставка должна быть выше инфляции чтобы в долг давали.Закон экономики.А кто говорит про ставку к нулю тот предлагает дорогу в Венесуэлу возить налик на тележках.
+
0
TinusD
TinusD
2 червня 2022, 20:32
#
Расскажите это ФРС и ЕЦБ который из кризиса 08 вылазил ультранизкими ставками
+
0
SkrudjMacduck
SkrudjMacduck
2 червня 2022, 23:14
#
У них була криза економічна, а у нас війна. Трохи різні речі, нє? Методи також різні. Низькі ставки роблять товари дешевшими, тобто на експорт конкурентніші. А у нас експорт на складах.
+
0
TinusD
TinusD
3 червня 2022, 19:36
#
Друга світова США — 1%, британія 2%, польша у 1940 — 2.5%
+
0
Igorenya
Igorenya
2 червня 2022, 19:23
#
Депозиты под 15%?
+
+20
w33
w33
2 червня 2022, 19:49
#
С завтрашнего дня бакс идет на дно
+
0
squeez
squeez
2 червня 2022, 20:54
#
С какой стати ?
+
+46
ratvadim
ratvadim
2 червня 2022, 20:12
#
Це суттєвий крок для нашої економіки — тут погоджуюся, але не розумію чому цей крок видають за якесь позитивне дійство. Це спроба НБУ погасити курсові коливання, які в короткостроковій перспективі зможуть дати незначний ефект (але не про які 29−30 грн/дол не може бути і мови), але якщо говорити про довгострокові перспективи — це ще один крок до економічного колапсу
+
0
MrDean
MrDean
3 червня 2022, 0:03
#
Недвижка приехала
+
0
DonRuslan
DonRuslan
3 червня 2022, 0:16
#
В этой экономике все взаимосвязано и тут где '+' там и '-'|. Поправьте меня реальные эксперты (Козырев Вы где):
то что сделают учетную ставку 25%
— депозиты и облегации будут расти
+ для владельцев грн.: будет выгодней нести под %
+ от банков будет больше налога если сумма депо увеличится и если будет что нести
но непонятна будет ценность дохода абсолютных денег для этих собственников грн. и абсолютная величина налога
+ частично давление на бакс уменьшится, я не говорю о курсе, а о спросе относительно той ситуации если ставку не увеличат
— НБУ будет одалживать деньги дороже чем берет сейчас (военные облигации по чем будут?) и за это будем платить кто, мы люди
— бизнес для того чтоб открываться, расширятся, или купить то же что он покупал в кредит подумает 10 раз бьет ли его доходность ту % ставку по которой ему предлагают одолжить, или просто заложит это в цену (платит конечный потребитель), или проще ту часть существующих денег бросить условно говоря на какой то депо.
— если бизнес:
— не открывается/ не расширяется нет работы у людей, нет налогов, нет ЕСВ…
— расширяется — закладывает % по кредиту в товар и мы платим больше, цены растут, спрос на товар падает, если это товар не первой необходимости однозначно нет
— платит больше кредитам цена в товаре
+
0
squeez
squeez
4 червня 2022, 15:22
#
Если бы думали за поддержание экономики, ряд бы вещей разрешили — как минимум не вводить военное положение в тех областях Украины — где это не имеет практически ниакого значения … Запустить нормальное и прозрачное налогообложение, и чтобы было понятно — хотябы лет на 15−20, если как с НДСом и налогом как сейчас сделали на авто/ гсм, а потом возьмут резко и все отменят, никакой адекватный инвестор не будет в такие игры играть с нашей властью.
Пусть господин ЗЕ не снимает каждый вечер трагический спич, а пытаеться привлечь сюда хоть как-то бизнес.
Я понимаю что он артист и ему нужны «лайки» но война не все спишет , респект что яйца стальные показал, но где же ваша команда … ? и трезвомыслящие люди …
+
0
DonRuslan
DonRuslan
4 червня 2022, 20:44
#
Я не експерт щоб робити висновки, але хіба між двома:

1. курс долара та попит на грн.
2. економіці та дешеві гроші (підприємства які відкриваються, більше товарів та послуг, робочі місця, з/п, експорт товарів)


мені здається 2-ге, а саме экономіка краще, адже у нас війна, перемога в ній найголовніше, але на другому місці экономіка, будуть виготовлятися товари, будуть робочі місція буде з/п, зможемо виготовляти конкурентні товари буде і приток валюти…

Багато зто зазнав збитків і якщо кажучи про юридичних осіб, то як відійти від цих збитків?

Ще раз наголошую я не експерт!!! В когось окупант спиздив чи просто розбомбив: майно чи оборотний капітал: тепер для відновлення того рівня його треба капіталовливань, або працювати не на повну потужність, бо ще гірше закритися,
результат: зменшене або відсутнє виробництво, менше податків з прибутку, менше робочих місць, менше ЄСВ, менше військовий збір, менше ПДВ,деякі товари можливо взвгалі прийдеться купувати за кордоном.
+
0
squeez
squeez
4 червня 2022, 22:37
#
Я тоже за 2 , но есть нюанс, можно и деньги вкладчиков сохранить — если сказать всем честно, пусть куда-то девают их, либо сохранить их ценность эквеваленту бакса потом через время или как-то так … но морозить и перекрывать каналы и тем кто остался и пытаеться что-то сделать …ну такое себе …
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися