Мінфін - Курси валют України

Встановити
2 травня 2022, 14:21 Читать на русском

Чи варто повертати мита на ввезення автомобілів

Минулого тижня лунали звинувачення у бік скасування митних платежів на автомобілі, через що підприємливі українці кинулися купляти дешеві автівки. А у ВР зареєстровано законопроєкт, який скасовує митні преференції. Чи справді ці «бариги», як їх називають критики, створили черги на кордоні і заважають перетинати кордон машинам із гуманітаркою та товарами військового призначення, розповів співвласник Нової Пошти Володимир Поперешнюк.

Про ситуацію на кордоні

Ми возимо гуманітарку щодня. За два місяці перевезли вже 10 тис. палет, і за цей період я бачу динаміку з перетином кордону з гуманітаркою. Мої висновки наступні.

Кількість гуманітарних вантажів суттєво (у рази) знижується в квітні, порівнюючи з березнем.

На початку березня ми мали великі проблеми з тим, що водії не могли виїжджати за кордон через воєнний стан. Потім ця проблема була вирішена, але з 25 квітня вона знову стала актуальною через зміни правил із боку Мінінфраструктури. Час виїзду з України зріс до 8 годин, а іноді доходить до 24 годин. Дехто з водіїв через це відмовляється виїжджати.

У першій половині березня машини з гуманітарним вантажем в Україну перетинали кордони протягом 1 доби. Причина — польські та українські митники. Потім проблема була вирішена з обох боків. Час проходження кордону зменшився до 4−8 годин.

Із середини квітня справді зріс час перебування у чергах майже до 8−12 годин, що не є критичним, порівнюючи з початком березня. Причина цього у накладанні відразу декількох факторів: зростання потоку покупців машин, зростання потоку українців, які повертаються до України, в тому числі на свята, польські прикордонники і митники, у яких теж були свята, тож головна затримка була на їхньому боці. Тому депутатам потрібно не мита вводити, а скасувати всі митні процедури та просити зробити те ж саме наших партнерів-сусідів.

У підсумку, проблема з перетином кордону існує, але її головною причиною є процеси та процедури на польських та українських кордонах. Для гуманітарних вантажів ці проблеми неприємні, але не критичні. Військове обладнання взагалі йде окремими шляхами в умовах повної секретності. І це зрозуміло.

Чи треба повертати мита

Українське суспільство розділилося на два табори — одна частина за нульові мита на імпортні машини, інша — за те, щоб повернути ці мита знову.

Аргументи за мита та проти доступності машин для українців такі: вони заважають потокам гуманітарних та військових вантажів, екологічна небезпека, затори на дорогах, ввезення автівок класу «люкс» під час війни.

На перший аргумент щодо гумвантажів я відповів. Стосовно екологічних проблем та заторів, то проблема може бути вирішена приватизацією доріг. До речі, я пропоную розпочати приватизацію доріг негайно, щоб приватні підприємці та інвестори вже відновлювали зруйновану інфраструктуру. З цього приводу раджу прочитати книгу «Приватизація доріг» В. Блока.

Аргумент, що багатії купляють дорогі автівки під час війни, є суто емоційним та пов’язаний з совковим мисленням людей. Як людина, я можу цих людей зрозуміти, втім, як економіст, вважаю за потрібне боротися з такими ідеями.

Нульові мита на автомобілі потрібно залишити, тому що, чим менше їхня ціна, тим більше українців будуть мати змогу їх купити. Кожна людина має право мати автомобіль, якій вже давно не є розкішшю, а засобом пересування, заробітку, порятунку від окупантів, допомоги військовим та безпосередньо участі у війні. Витративши менше грошей на машину, людина може зекономлений залишок коштів витратити на щось інше.

Таким чином, чим більше товарів та послуг має змогу придбати людина, тим вона заможніша. Тим розвинутішою є економіка, яка нам вкрай потрібна для перемоги над ворогом.

Коментарі - 15

+
+61
torn
torn
2 травня 2022, 14:46
#
Как приватизация дорог поможет решить проблему пробок и тем более экологии? если сюда везут «евро-2»
+
0
Три літри
Три літри
3 травня 2022, 5:12
#
Приватизированные дороги подразумевают платный проезд, соблюдение режимов парковки (тоже платной)

Человек купивший евро
-2 будет лишний раз думать стоит ли ему ехать по платной дороге и оставлять машину на платной парковке. Или лучше съездить на маршрутке по цене часа платной парковки.

Такой себе естественный отбор.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 травня 2022, 7:54
#
Я вот очень извиняюсь, совсем не понимаю что такое (согласно кретериям ВТО. в которую Украина вступила еще в 2007 году, что такое норма ЕВРО и что в себя включает, и какие общие требования по этим нормам) Расскажите пожалуйста, очень интересно узнать, а в интернете особо так не написано. Спасибо за ответ.
Да забыл, и хочется узнать ваше мнение. как проходит предварительная сертификация импортного топлива на соответствие нормам ВТО (ЕВРО) и как вы относитесь к тому что с 2014 года Украина закупала топливо у страны которая не входит в ВТО и вся сертификация проходила «условно».
Спасибо за ответ.
С уважением!
+
+30
Yukor
Yukor
3 травня 2022, 7:51
#
Виходить, що на нові авто залишаються всі мита та податки, а на б/у зняли. То хоча б встановили обмеження років 5 чи 8. А то як проїде поряд такий євробляхер поряд, то потрібно протигаз одягати. Знову держава не думає про здоров’я нації. І нація не може думати про це через відсутність відповідної державної інформаційної політики.
+
+7
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 травня 2022, 8:09
#
Вибачте будь ласка, а коли поряд проїжджає «Богданчик» із дизелем «Ісудзу» моделі 1992 року. або «Газель» з дволітровим мотором по ЄВРО 2 або «ланос» розроблений у 1996 році під ЄВРО 2, ви протигаз не одягаєте? Спасибі за відповідь, забув — а може тоді ви розкажіть про сенс цих норм, коли 64% палива завозилося з Росії через Білорусь і за фактом не відповідали нормам ЄВРО і по СО і НОх і СН не кажучи про дизельне пальне в якому рівень сірки на порядок більше 50 мг на кг ?
+
0
Yukor
Yukor
4 травня 2022, 6:22
#
В цілому згоден з Вами, але: 1) всі ці ТЗ виготовлені в нашій країні/ввезені до нас більше 10 років тому, коли були стандарти євро 4, а не євро 6 як зараз; 2) більшість цих ТЗ переведені на газ, який є значно меншим забрудником; 3) ми вже не будемо закуповувати пальне ні в раші, ні в білій раші. Історія після 24.02 має піди в іншому напрямку. Тому потрібно думати про себе та майбутні покоління як цивілізована та освічена нація.
+
+7
Три літри
Три літри
3 травня 2022, 8:45
#
А ещё надо ограничения по должности: плебс долже ездить в маршрутках, а авто для господ.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 травня 2022, 8:30
#
Не надо придумывать «велосипед» тем более без педалей, все уже придумано до нас. Украина с 2007 года вступила в ВТО. Все точка! А то что после этого, власть в угоду определенным кругам, шла на поводу, и отменяла принятие определенных норм по импорту и производству и авто и топлива, так это проблема в плоскости обычной коррупции. Опять точка! И для всех комментаторов, которым «смердит» и которые ратуют за экологию! Вы сначала разберитесь в этой проблеме, и подумайте и не пиште бред. вы покупаете авто с салона по нормам ЕВРО 6 и тут же заливаете топливо по ЕВРО 3 — 4 (патамуша оно и дешевое и хорошое патамуша привезенное с белорусии) и какой будет «выхлоп» и что у вас будет и с катализатором и с сажевым фильтром, не говоря о самом моторе. Опять на форуме наступает время «гаслометов» и «горлопанов». Надо было вам в начале марта на Польской границе рассказать детям, которых эвакуировали с Чернигова и Сумм, почему они в смердящем и убогом «богдане» ехали до границе 30 часов, и почему так все были против ввоза б/у авто класса «Спринтеров«и Крафтеров».
+
+15
Yura D.
Yura D.
3 травня 2022, 9:45
#
К чему было последнее предложение ?! т. е. думаете у всех приоритеты в жизни эвакуироваться на хорошем авто ?!
+
+7
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 травня 2022, 10:17
#
Было к тому, что с момента 2014 года вся страна осталась без нормального малотонажного (до 3 тонн или 16 посадочных мест) транспорта и была подсажена на неприспособленный к реалиям войны убогий металлолом.
+
+16
bimmer
bimmer
3 травня 2022, 23:14
#
Сумы с одной «м», позорище!
+
+41
MichaelBlack
MichaelBlack
3 травня 2022, 9:31
#
Отцепитесь от дешевых б/у импортных автомобилей. Вся эта истерика с огромными пошлинами просто лоббизм интересов импортеров новых авто, отечественных производителей, и таможенников, обычный проплаченный корупционный лобизм с круговой порукой. Автопарк страны надо обновлять и увеличивать согласно платежеспособности населения, б/у авто — кровь экономики и малого бизнеса, б/у дешевое авто залог своевременной эвакуации семьи и имущества. Все кто против б/у дешевых иномарок пособники геноцида Украинцев.
+
+30
Yukor
Yukor
4 травня 2022, 6:32
#
Ось вона відсутність інформ політики: краще їздити дешево і не довго. Гроблю себе та інших. А скільки ці вихлопні гази забирають життів, приносять горя родичам захворівших… Та хз, головне я їду дешево… Я не проти б/у, але проти ввезення авто, які не мають хоча б Євро4.
+
0
Yukor
Yukor
4 травня 2022, 6:34
#
А ще пора переходити на українську, час на це є. Тому що зовсім скоро будуть називати 'пособніками'.
+
0
MichaelBlack
MichaelBlack
5 травня 2022, 7:25
#
До «Yukor».Будеш ще Українців вчити якою мовою їм розмовляти, москалику???
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися