Компанія Shopify, яка під час коронавірусної кризи вважалася одним із найперспективніших торгових майданчиків, раптово обвалила котирування на торгах у середу, відразу на 16%. Для самого майданчика це найбільший обвал за останні 7 років з моменту його виходу на ринок.
Акції Shopify рекордно подешевшали. Що далі
Експерти LBLV стверджують, що головною причиною зниження вартості акцій компанії стала публікація звітності, в якій вона зазначила попередній прогноз на наступні місяці роботи. Інвестори розчарувалися оприлюдненими цифрами та стали масово розпродувати папери Shopify. Що ж на сервіс чекає далі — спробуємо розібратися в цьому матеріалі.
Що показав звіт?
Виторг компанії склав 1,38 мільярда доларів, що означає приріст в 40% щодо попереднього року. У той же час, експерти очікували на отримання 1,34 мільярда доларів виторгу. Прибуток на акцію ж склав 1,36 долара (зменшився на 14%).
Передплати платформи збільшились на 26%, але в інші послуги компанії — на 47%. Shopify також оголосила про вкладення 200 мільйонів доларів у свої логістичні ланцюжки з перспективою збільшення інвестицій за наступні кілька років до 1 мільярда доларів.
Незважаючи на таку позитивну динаміку, яку торговий майданчик показав минулого року, на перші два квартали 2022 року його власні прогнози знизились через плавний перехід до допандемічного способу ведення бізнесу. Найсильніша просадка паперів Shopify за її історію простежувалась на біржах Нью-Йорка і Торонто.
Для того, щоб компенсувати просідання в сегменті надання цифрових послуг, компанія активно працює над створенням своєї служби адресної доставки.
Що це означає для Shopify?
З боку компанії про ситуацію, що склалася, кажуть, що за два карантинні роки вони зуміли наростити свої показники вдвічі, а деякі — навіть втричі (як, наприклад, загальний виторг), але сьогодні каталізатори зростання часів пандемії відходять у минуле. А значить, досягати таких високих результатів за відсутності зовнішніх драйверів у компанії просто не вийде.
Усвідомивши це, Shopify взялася за пошук нових ідей, як-от зведення цілої мережі центрів з обробки товарів. Фахівці стверджують, що для компанії, яка не має в своєму розпорядженні власної платформи електронної комерції, це завдання неочевидне.
Такий стан справ вдаряє по котируваннях компанії набагато сильніше, ніж уповільнення темпів отримання виторгу, адже ніхто не може стверджувати, що вона зможе досягти у сфері транспортування таких самих високих результатів, як, наприклад, у маркетинговій. А значить, ризики в акціях Shopify будуть лише зростати.
Технічний бік питання
Як кажуть аналітики, зниження акцій на 16% — це не межа. В моменті акції падали на 18%, до 720 доларів за одиницю на біржі Нью-Йорка. Вже на постмаркеті можна було побачити невеликий відскок до збільшення, але він не зміг змінити загальну картину. Наразі ринок не бачить простору для зростання.
Окрім падіння паперів, рекордним за 16 лютого став також обсяг торгів, який може лише підтвердити нові настрої трейдерів. На біржі Нью-Йорка кількість угод з акціями Shopify збільшилась у 5,8 рази, порівняно зі звичайним своїм значенням.
З технічного погляду фішку не можна назвати перепроданою, кажуть у LBLV. Так, RSI не дійшов навіть до позначки 30. З грудня минулого року акції компанії утримувалися нижче 20-денної ковзної середньої, що продовжило листопадову низхідну тенденцію. Загалом, від пікових значень 2021 Shopify втратила 57%, що є величезним падінням для компанії з капіталізацією в 95,6 мільярда доларів.
Фінансові експерти прогнозують 100% зростання, до 1500 доларів за папір. Але варто зазначити, що за нинішніх обставин досягти таких значень неможливо. Адекватною оцінкою можна назвати підвищення ціни паперів до 800−1000 доларів за одиницю в 2022 році. Щоправда, до встановлення таких значень можемо очікувати зниження на 30%.
Дмитро Золотарьов, фінансовий аналітик LBLV
Коментарі - 5