Мінфін - Курси валют України

Встановити
23 грудня 2021, 15:24

Діджитал — нова класика маркетингу

Діджитал — нова класика маркетингу

Саме так вважає Нонна Рижа, маркетинг директорка страхової компанії ARX. Сьогодні говоримо про підсумки року, про те, що змінилося у сучасному маркетингу, що є найбільш затребуваним зараз, і що ми заберемо із собою у завтра.

 — З яким настроєм закінчуєте 2021?

Настрій дуже бадьорий. Безперечно , для нашої компанії це був дуже гарний рік. Ми вперше в нашій історії зібрали страхових премій на 3 млрд грн, запустили кілька нових успішних продуктів, очолили багато галузевих та бізнес-рейтингів.

А під завісу року відбулася ще одна чудова подія — ми отримали срібну нагороду премії Effie, за рекламну компанію нашого інноваційного продукту «Автоцивілка Смарт». Для всієї нашої команди маркетингу це привід для гордості, це визнання професійної спільноти, що, безумовно, важливо і почесно для кожного з нас.

-Як би Ви охарактеризували ситуацію в індустрії у році, що минає?

Порівняно з 2020 р. ситуацію можна охарактеризувати як дуже динамічну. Індустрія відійшла від карантинного шоку, швидко пристосовуючись до нових реалій. Маркетинг -це дуже гнучка сфера, ми просто не можемо довго сидіти на місці в роздумах. У нас зовсім не працює розхожа фраза «Коней на переправі не змінюють». Нам якраз їх доводиться міняти швидко, іноді кілька разів. Використовувати та тестувати нові інструменти, при цьому фільтруючи їхню ефективність. Agile підхід відповідає реаліям нашого життя. А діджитал інструменти дозволяють оперативно аналізувати ситуацію та приймати найефективніші рішення.

Настрій споживачів змінюється часто, треба за всіма встигати, а в ідеалі передбачати бажання клієнта. Ми приділяємо велику увагу роботі зі зворотним зв'язком, моніторимо всі доступні джерела надходження інформації. У світі соцмереж не почути споживача вже просто неможливо, адже він прямо каже, що хоче. Наше завдання — реагувати своєчасно та створювати такий сервіс, який хоче клієнт, залишаючись при цьому у межах адекватності та прибутковості для компанії

— Як за минулий рік змінилися бізнес-процеси?

Я сказала б, що бізнес цілком освоївся онлайн. Те, що спочатку здавалося форс-мажором — а саме, практично 100% віддалена робота— тепер стало нормальною бізнес-моделлю. Ми продуктивно та спокійно спілкуємось у Тімсі та месенджерах, працюємо з різних куточків світу.

Наша компанія давно освоювала онлайн-сервіси, — ще раніше були організовані відповідні стрес тести, тому й у пандемію усі наші зусилля та інвестиції спрацювали на всі 100%. Нам знадобилося буквально 2−3 дні для переходу на віддалену роботу — було створено міцний фундамент, тому ми перебудували все максимально швидко та безболісно як для персоналу, так і для клієнтів.

Ми також розуміємо, що попит на послуги онлайн продовжує зростати, і він не зменшиться навіть після закінчення пандемії. Клієнти вже спробували зручність придбання всього — від телефону до страхового поліса в ньому — не виходячи з дому, і відмовлятися від цього вони вже не будуть. Ми почали продаж полісів он-лайн ще в 2014 році, так що і тут ми виявилися флагманом ринку!

Будь-якому бізнесу, який хоче бути успішним, треба розуміти — світ діджиталізований, і це вже назавжди. Це не останні зміни, тому треба приймати той факт, що поняття «стабільне середовище бізнесу» більше не існує. І боятися цього не треба, треба просто йти вперед, приймаючи виклик, бо час диктує саме такий підхід. Все змінюється швидко, тому гнучкість, гнучкість і ще раз гнучкість. При цьому необхідно залишатися послідовними у своїх комунікаціях.

Які технології та рішення у маркетингу найбільш затребувані?

Навряд чи хтось має сумнів, що діджитал зараз в авангарді. Безумовно, комплексна картина можлива із залученням різних медіа-ресурсів. І все ж таки діджитал — провідне джерело, і саме сюди перенаправляються активності та бюджети сьогоднішніх гравців ринку.

Важливо інвестувати в різні джерела трафіку, і робота з аудиторією на кожному етапі воронки просто необхідна. Не можна ігнорувати той факт, що для кожного бренду присутність у пошуковій системі вже must have, але також не варто забувати і про дисплей рекламу, яка також розвивається разом із ринком. Нові формати, нові стратегії навчання кампаній — це все говорить про те, що діджитал розвивається у всіх своїх проявах і успішні бренди зобов'язані працювати з цим ефективно, при тому, що ефективність можна «помацати», від кліку до покупки.

Набирає обертів influence-маркетинг, тобто співробітництво з лідерами думок. Є дослідження, які кажуть, що класичній рекламі не довіряють понад 41% споживачів, 63% — схильні вірити відомостям, які отримують від лідерів думок, а 60% — щонайменше один раз у житті купували те, що радять блогери.

Ми цього року, наприклад, успішно співпрацювали із популярною серед автовласників платформою InfoCar. Презентували разом товари, розігрували призи. Працювали і з тревел — блогерами, і теж залишилися задоволені колаборацією. Думаю, продовжуватимемо разом і далі!

Smm-маркетинг — є і буде затребуваний. Тут лідирує Facebook, за ним слідують Instagram, YouTube, TikTok. Ми як компанія взаємодіємо з аудиторією скрізь. Facebook, YouTube, Instagram ми освоїли давно та міцно, а цього року запустили ще й TikTok. Багатьом здавалося, що це не формат для страхової, проте все вийшло чудово, і у нас навіть є продажі через цей канал, хоча таких цілей ми перед собою не ставили, просто хотіли подивитися, як загалом піде, а також «посіяти» знання нашого бренду серед тих, хто поки що не цікавиться страхуванням.

Ми також цього року активно тестували використання чат-ботів, і це також тенденція, що зростає на ринку. Дозволяє економити час компанії та клієнтів, ці технології зростатимуть та вдосконалюватимуться.

Резюмуючи, можу сказати, що інструменти діджитал упевнено стають класикою маркетингу. Це вже не інновації, це тут і зараз.

 — Які зміни чекають на рекламно-комунікаційний ринок у 2022 році?

Частка реклами в діджитал каналах продовжуватиме зростати. Експерти з рекламної коаліції кажуть, що зростання у 2022 році відбуватиметься насамперед за рахунок відео та пошукової реклами, де головними драйверами будуть глобальні гравці (Google, Facebook та, ймовірно, посилюватимуться позиції TikTok). Також вони вважають, що очікуване зростання ринку інфлюенсер маркетингу становитиме не менше 40% у 2022 році. Ці прогнози підтверджуються нашим досвідом, про який я говорила вище.

Думаю, що надалі зросте роль власних сайтів компаній — це майданчик для продажу, і інформаційний майданчик. SEO оптимізація must have і сьогоднішнього, і завтрашнього дня. Також, мені здається, бренди будуть все більше входить у колаборації один з одним, розуміючи, що крос-промо дуже вигідна всім.

Незмінним залишиться одне — усі, хто працює у маркетингу, були, є та будуть творчими людьми. У маркетингу ніколи не нудно! І це найцікавіше та найцінніше в нашій індустрії. Я бажаю всім у новому році побільше яскравих ідей та яскравих проектів, нехай працює наш креатив, приносячи прибуток компанії, а нам визнання та задоволення!

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися