Фізособи-підприємці все частіше обирають для відкриття рахунку не класичні фінустанови, а необанки.
Чому ФОПи обирають необанки
Здавалося б, звичайний банк має відділення, можна прийти до фахівця для вирішення свого питання. Виявляється, необанки мають свої переваги. На прикладі першого і найбільшого з них — monobank — розбираємо переваги ФОПів, які поділилися своїми враженнями.
monobank — перший і найбільший в Україні банк у смартфоні — почав обслуговувати підприємців (ФОП) в середині минулого року.
За рік клієнтами онлайн-банку стали близько 100 тис. підприємців, які довірили йому майже 2 млрд грн. У чому секрет успіху?
Ідеальний варіант для новачків
Перш за все, варто відзначити простоту відкриття рахунку. Це абсолютно реально зробити, не виходячи з дому і навіть не будучи клієнтом monobank як фізособа.
Журналісту Дмитру Г., який у лютому влаштувався на нову роботу, вже готові були виплатити перший гонорар і бухгалтерія наполегливо вимагала номер рахунку. Їхати до відділення банку не хотілося. Вирішили спробувати відкрити рахунок в онлайн-банку. Процедура сканування документів та відеоверифікації зайняла не більше 15 хвилин, і рахунок був готовий до прийому грошей.
«Наступне обслуговування так само — без нарікань, все просто і зрозуміло. До речі, нещодавно дізнався, що для ФОП є не тільки телефонна, а й комп'ютерна версія сайту. Деякі речі зручніше робити на великому екрані», — зазначає Дмитро, на думку якого вибір банку для новачків ФОП очевидний.
Програмісти цінують простоту
Як з'ясувалося, на обслуговування в онлайн-банк із інших банків переходять і досвідчені підприємці.
«Зареєстрував ФОП ще у 2000-х. Дуже довго обслуговувався в Укрексімбанку, але на певному етапі у банку зник інтерес працювати з мікробізнесом, — розповідає програміст Андрій, — довелося перейти до Приватбанку. Як тільки випала можливість, відразу ж відкрив рахунок у monobank». За його словами, сервіс mono — ідеальний варіант для невеликого ФОП із мінімумом операцій.
IT-шник особливо задоволений мобільним додатком, де все продумано до дрібниць. «Подобається, що немає плати за користування рахунком. Дрібниця, а приємно! Підприємці — народ економний, незалежно від рівня доходів», — зазначає Андрій, який практично не працює із готівкою.
Програміст також підкреслює, що приватний monobank виявився куди більш клієнтоорієнтованим, ніж його державний конкурент.
Бухгалтери обирають зручність
Бухгалтер Інна Бісонова, яка консультує та обслуговує багатьох підприємців віддалено, як фізособа почала обслуговуватися в monobank у 2019 р. «Коли наступного року відкрила ФОП, а mono запустив новий сервіс для підприємців, то без варіантів скористалася ним, — розповідає Інна, — Немає комісій, операції проводяться миттєво».
Вона наводить приклад: щоб повторно зробити платіж, він за першими буквами контрагента може бути знайдений через пошук і просто повторений. Це дуже зручно, особливо для недосвідчених користувачів. Для порівняння: в іншому великому держбанку все набагато складніше. Потрібно підписувати платіж ключами тощо.
Бухгалтер відзначає зручність та швидкість пересилання на пошту або viber виписок та квитанцій. До речі, не всі знають, що є web-версія для ФОПів. Наприклад, я маю доступ до рахунків клієнтів тільки через цю версію. Зайти з телефону в неї я не можу", — каже Інна Бісонова. На її думку, зручність онлайн-банку сприяє тому, що люди відмовляються від готівки, вона їм просто не потрібна.
Розробники шукають відкритість
Не секрет, що багато ФОПів передають ведення бухобліку на аутсорсинг. У зв'язку з цим дуже важливим моментом є відкритість обслуговуючого банку до інтеграції з компаніями, що надають такі послуги.
Це — одна з «фішок» monobank.
«Ми зробили програмне забезпечення для ведення бухгалтерії ФОПів та МСБ. Для надання клієнтам додаткового сервісу шукали банки, з якими можна було б інтегруватися за API, щоб бухгалтери могли через наш сервіс працювати з рахунками та звітністю підприємців. Станом на 2018−2019 роки. це було можливо лише з одним банком, що ми й зробили. Коли на ринку з'явився monobank, постукали і до них», — розповідає Максим Тихомиров, співзасновник та розробник сервісу «bookkeeper», яким зараз користуються близько 4 тис. підприємців. За словами Максима, зараз будь-який користувач може налаштувати все без залучення фахівців. Після цього він може «підтягувати» виписки з рахунків у bookkeeper і на їх підставі формувати первинні документи, будь-яку звітність, зокрема, податкову.
«На жаль, з іншими банками так поки що не виходить. У кращому випадку користувачам доводиться довго спілкуватися з банком і навіть залучати програміста», — констатує Максим Тихомиров. Як клієнт, він відзначає зручність роботи із зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД). «При максимальній простоті, все досить надійно і добре захищено», — резюмує клієнт.
Оперативна реакція
Варто зазначити, що онлайн-банк постійно вдосконалює сервіс.
Програміста Андрія спочатку бентежила відсутність повної виписки, яка містила б номери документів. «Автоматизовані системи бухобліку не можуть розносити витяг без номерів документів. Для ФОП, який просто отримує гроші на рахунок, потім виводить їх на особисту картку, це не потрібно. Але щойно виникали завдання, пов'язані з бухгалтерією, то мінімального функціоналу вже не вистачало», — розповідає Андрій, зазначаючи, що monobank вже усунув цей недолік, і працювати стало набагато приємніше.
Побажання користувачів
Бачачи оперативну реакцію онлайн-банку на побажання, користувачі активно надають monobank зворотний зв'язок.
Так Інна Бісонова відзначає деякі нюанси, пов'язані з виплатою зарплати співробітникам. «Було б зручніше, якби одним махом можна було набирати відразу пакет платіжок, а не формувати їх по одній», — каже досвідчений бухгалтер, додаючи, що немає інформації про загальну суму виділених платіжок, доводиться перевіряти з калькулятором, щоб уникнути помилок. У банку, дізнавшись про цю пропозицію, відповіли, що найближчим часом врахують побажання клієнтів та додадуть новий функціонал.
Максим Тихомиров та Інна Бісонова запевняють, що бухгалтера та бізнес чекають від monobank аналогічного сервісу і для юридичних осіб, прогнозуючи значний приріст клієнтської бази.
Зазначимо, що банк дійсно постійно покращує і додає функціонал. Вже у жовтні monobank планує запустити еквайринг для підприємців.
Таким чином, кейс monobank показує, що простий та зручний банківський сервіс можливий не лише для простих фізичних осіб, а й для приватних підприємців. І для цього зовсім не обов'язково мати у своєму розпорядженні традиційні банківські відділення та іншу інфраструктуру.
Головними «фішками», які роблять monobank популярним серед підприємців, залишаються:
- простота та швидкість віддаленого відкриття рахунку ФОП
- продуманий до дрібниць мобільний додаток та наявність web-версії для підприємців
- відсутність плати за користування рахунком
- можливість інтеграції з необанком бухгалтерських сервісів
І головне — здатність розвиватися та оперативно реагувати на потреби своїх клієнтів!
Коментарі - 16
Именно отсутствие веб-версии банкинга для простых граждан и возможности регистрации без мобильного приложения, отнимает в моих глазах по пункту репутации за каждый вид неудобства как у монобанка, так и у спортбанка (моя оценка). При
При этом я удалил приложение монобанк со своего планшета — на протяжении двух следующих лет оно для меня бессмысленная и ненужная мусорная цаца или бяка — вам, читателям решать.
https://minfin.com.ua/ua/company/monobank/review/253063/
Но по-факту, да, у самого в mono счёт
Наверное, не только у меня такая проблема, если из-за АСИП банки теряют клиентов.
Пока такая политика, я с монобанком не хочу иметь ничего общего.