Автовиробник зі Швеції Volvo Car планує провести первинне публічне розміщення акцій на Стокгольмській біржі. У планах компанії отримати приблизно 3 мільярди доларів в якості інвестицій. Цього року це може стати найбільшим лістингом на території Європи. Старт торгів намічений на 28 жовтня, повідомляють аналітики LBLV.
Компанія Volvo планує залучити $ 3 млрд інвестицій
Діапазон вартості майбутнього розміщення 6,12−7,86 долара за одиницю цінних паперів В класу. Такі дані відповідають ринковій вартості Volvo Cars в обсязі 18,84 — 23,11 мільярда доларів. Раніше озвучувалась думка, що компанію перед початком лістингу можуть оцінити в $ 25 мільярдів.
Заявки інвесторів на придбання акцій Volvo Car почне приймати в 19-го жовтня. Точна вартість IPO буде оголошена за день до початку торгів. Компанії присвоєно тікер VOLCAR B на Nasdaq Stockholm. Координаторами глобального розміщення обрані Sachs і SEB AB.
Volvo Car входить в китайську сім'ю підприємств Zhejiang Geely Holding Group. Попереднім власником був концерн зі Сполучених Штатів Америки Ford Motor.
Корпорація Geely викупила компанію у 2010-му році за 1,8 мільярда доларів.
У планах Geely було вивести Volvo Car на біржу ще три роки тому. Однак непрості торговельні відносини між Китайською Народною Республікою та Сполученими Штатами Америки стали перепоною для проведення IPO. Розглядався навіть варіант злиття компаній, але в лютому цього року план також був відкинутий. Аналітики LBLV вважають, що після проведення первинного публічного розміщення акцій Geely буде виступати в ролі головного акціонера Volvo Car.
Головним ринком збуту для компанії Volvo Car є Китайська Народна Республіка. Також важливими ринками залишаються Сполучені Штати Америки, Швеція і Федеративна Республіка Німеччина. Минулого року продажі машин Volvo переступили поріг в 660 тисяч екземплярів. За перше півріччя 2021-го року компанія змогла реалізувати більше 380 тисяч машин, що на 41% більше, ніж роком раніше.
Вже через чотири роки у планах Volvo збільшити річні продажі до 1,2 мільйона автомобілів. Половина від цих продажів буде за електромобілями. Також компанія вважає, що до 2025-го року половина замовлень буде приходити через онлайн-магазини. Цей напрямок стане рівноцінним суперником дилерських центрів.
Ярослав Кравцов, фінансовий аналітик LBLV