12 липня 2021, 12:16 Читать на русском

Бізнес-кейс: запуск онлайн школи математики під час пандемії

В січні 2021 року колишній журналіст та онлайн-підприємець Віталій Шкіль запустив онлайн школу математики MATHEMA. Вже в травні в компанії працювало 5 співробітників та 15 вчителів, які провели 583 уроки за місяць для 100 школярів з усієї України. Початкові інвестиції склали 200 доларів. Місячний оборот компанії через 6 місяців після запуску досягнув 10 тисяч доларів.

В цій статті ми детально розглянемо кейс запуску та масштабування онлайн школи математики на прикладі MATHEMA.

Пошук ніші: чому математика?

Початок проекту MATHEMA співпав з періодом активного карантину. Школи працювали в форматі дистанційної освіти. Було очевидно, що система шкільної освіти не була готова до переходу на повну дистанційку — групові уроки, які проводилися через Zoom з домашньою роботою, яку викладачі відправляли через Viber, явно не сприяли ефективному засвоєнню матеріалу. Особливо, в точних науках.

Не всі школи і вчителі змогли створити в онлайні такі ж умови навчання, як і в традиційні «офлайн» часи. В результаті, у учнів виникли прогалини в знаннях, які стали заважати ефективному вивченню шкільної програми.

«Вишенькою на торті» стало те, що математику зробили обов'язковим предметом в державній підсумковій атестації (ДПА) та зовнішньому незалежному оцінюванні (ЗНО).

Таким чином у багатьох батьків виникла проблема: як зробити так, щоб при переході на «дистанційку» рівень знань математики залишався на конкурентному рівні?

Віталій зрозумів: карантин легітимізував онлайн-освіту (багато батьків, які в неї не вірили, були змушені її спробувати та відчули ефективність). У той же час, через загальне падіння рівня знань, на ринку з'явився величезний попит на репетиторів з математики. Так з'явилася онлайн-школа математики, які вже в січні почала пропонувати 60-ти хвилинні онлайн уроки математики.

Оцінка ринку

За даними МОН, в Україні біля 4.2 мільйонів школярів. Кожен з них вивчає математику як обов'язковий предмет шкільної програми. На жаль, у багатьох з них виникають проблеми з вивченням математики. Наприклад, у 2021 році ЗНО з математики здавало 244 839 людини, з них 31.11% не склали іспит. Вражаючі цифри.

Як показують результати дослідження команди MATHEMA, в середньому жителі великих міст готові витрачати до від 2500 до 5000 гривень на місяць на позашкільні активності своїх дітей.

І якщо раніше ці гроші часто розподілялися серед оффлайн репетиторів, то зараз значну частку ринку «з'їло» онлайн-репетиторство.

Запуск MVP та валідація ідеї

Проект стартував з дуже скромними інвестиціями і, по факту, був зібраний на основі декількох хмарних сервісів:

  • Лендінг (посадкова сторінка) — Tilda. cc, безкоштовний план.
  • CRM-система (система роботи з клієнтами) — Бітрікс.24, безкоштовний план.
  • Wiki (центр знань компанії) — Notion, безкоштовний план.
  • Інтерфейс проведення уроків — Zoom, платний план.
  • Фінансова звітність — Finmap, платний план.
  • Система взаємодії з вчителями — Viber.
  • Система координації команди — Telegram.

Перших клієнтів залучали з наступних каналів:

  • Групи хоумскулерів на Facebook — це безкоштовний канал, який дозволив залучити першого клієнта
  • Реклама в Facebook — платний канал, який після декількох ітерацій почав окуповуватися.

Команда проекту навіть спробувала розклеїти листівки на лівому березі Києва, але цей канал на був ефективним та не привів жодного ліда.

Пошук вчителів:

  • Google Adwords — залучали трафік по ключовим словам пов’язаним з пошуком роботи
  • Rabota.ua и Work.ua — проактивна комунікація з кандидатами.

Аналіз ефективності маркетингу та продажів

Так як на момент запуску у команди був доступ тільки до платних каналів залучення, критично важливим став постійний аналіз ефективності рекламних кампаній. На щотижневій основі команда школи аналізувала ефективність каналів і кампаній залучення трафіку, що дозволило стати прибутковими буквально з першого дня існування.

Ріст

Практично кожен місяць онлайн школа математики MATHEMA показує зростання по виручці і кількості проведених уроків.

Такий результат був досягнутий за рахунок постійного фокусу на ефективності маркетингу і продажів, а також за рахунок контролю якості проведення уроків, що позитивно позначилося на утриманні клієнтів.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися