У Моторному (транспортному) страховому бюро анонсували початок роботи омбудсмена в сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів (ОСЦПВ). Про це МТСБУ повідомило в фейсбуці.
Омбудсмен по ОСЦПВ незабаром почне працювати при МТСБУ
► Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» на фейсбуці:
головні фінансові новини
Які функції нового омбудсмена
Як уточнили в Бюро, діяльність омбудсмена по ОСЦПВ, порівняно з процедурою розгляду скарг, прийнятих в НБУ, матиме інший алгоритм.
«Завдання Нацбанку як регулятора страхового ринку — відреагувати на скаргу, використовуючи адміністративні механізми, тобто застосовуючи штрафні та інші санкції щодо страхової компанії, яка повинна усунути порушення. Завдання омбудсмена по ОСЦПВ „людянише“ і націлене на практичний захист інтересів конкретного потерпілого», — наголошується в повідомленні.
Омбудсмен розбиратиметься в обставинах страхової події і процесі його врегулювання, і якщо для скарги будуть підстави — допомогти людині отримати відшкодування якомога швидше.
Хто і як зможе звернутися до омбудсмена
Звернутися зможе будь-який громадянин, якому потрібен захист прав у сфері ОСЦПВ, причому зробити це можна безкоштовно. Відповідне звернення зі скаргою в МТСБУ має бути подано у письмовій формі: на паперовому носії або в електронному вигляді, із зазначенням прізвища, адреси, телефону людини, яка звернулася, і назвою страхової компанії.
Читайте також: Кількість скарг на ринку ОСЦПВ на рекордно низькому рівні — 0,87%
У скарзі мають бути чітко викладені всі факти, що стосуються страхової події:
- дата, час, обставини ДТП;
- інформація про договори ОСЦПВ учасників ДТП;
- дата і перелік документів, переданих до страхової компанії;
- додана копія листування зі страховиком.
Також слід чітко зазначити, в чому саме людина бачить порушення її прав та інтересів, що вважає неправильним і чого хоче добитися від страхової компанії за підсумками розгляду скарги.
Рішення омбудсмена обов'язкове для виконання страховиком-членом МТСБУ. Страхова компанія зобов'язана протягом 10 днів з моменту отримання повідомлення від омбудсмена виконати його рішення і надати в Бюро підтвердження цього факту.
Оформити електронний поліс «автоцивілки»
Очікування
У Бюро розраховують, що омбудсмен допоможе мінімізувати і без того незначну кількість скарг на страховиків ОСЦПВ, надаючи компаніям зворотний зв'язок про те, що можна поліпшити у взаємодії та обслуговуванні клієнтів.
У 2020 році середня виплата по ОСЦПВ склала майже 19 тис. грн, а у 7,1% страхових випадків навіть перевищила 100 тис. грн.
Коментарі