Українці дедалі частіше віддають перевагу цифровому способу оплат. Згідно зі статистикою міжнародної платіжної системи Mastercard, сьогодні вже понад 50% усіх оплат у фізичному ритейлі в Україні відбувається за допомогою мобільних гаманців – оцифрованими в них картками, у смартфонах і гаджетах. Про це повідомляється в пресрелізі платіжної системи.
Понад 45% онлайн-оплат за картками Mastercard здійснюється з мобільних гаманців
Кількість онлайн-оплат, за даними Mastercard, в окремих категоріях зростає особливо стрімке. Це стосується, зокрема, транспортних сервісів – зростання на 60%, купівлі продуктів харчування – більш ніж на 100%.
Сучасний тренд – безконтакт
У загальній кількості всіх безготівкових платежів з картками Mastercard в Україні сьогодні 72% оплат відбувається безконтактно, в той час як лише торік цей показник становив 51%.
«Якщо раніше користувач вибирав між карткою і готівкою, то сьогодні, в новій цифровій реальності, ця дилема трансформувалася у вибір між безконтактною карткою і смартфоном. 7 із 10 оплат у фізичному ритейлі з нашими картками вже безконтактні, що близько до показників таких фінансово зрілих ринків, як, наприклад, Великобританія”, – підкреслив Юрій Батхін, віце-президент із розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові.
Європейські стандарти
Популярність цифрового способа оплат відповідає загальноєвропейському тренду. Так, свіже дослідження Mastercard European Evolution of Banking 2020 засвідчило, що європейські користувачі стали дедалі частіше відмовлятися від готівки і більше цікавитися цифровими рішеннями в банкінгу: 62% всіх респондентів вже розглядають перехід від фізичного банкінгу в діджитал, що на 13 п. п. більше, ніж всього три роки тому.
Україна у безконтактних оплатах гаджетами – серед країн-лідерів у світовому масштабі: фактично кожна друга безконтактна оплата здійснюється смартфоном або іншим NFC-гаджетом.
Для порівняння: у Нідерландах цей показник дорівнює 28%, а в Польщі і Бельгії – 13% і 6% відповідно.
Згідно з дослідженням, сьогодні 42% європейців здійснюють фінансові операції онлайн або в додатках частіше, ніж до пандемії, оскільки це швидше і простіше. При цьому 51% європейських користувачів вважають питання безпеки ключовими факторами при виборі рішень цифрового банкінгу.
Коментарі