У рейтингу 100 найдорожчих брендів за версією Forbes 2020 року перші п'ять сходинок займають ті ж учасники, що і в минулому році.
Найдорожчі бренди світу 2020 року за версією Forbes. Як змінився рейтинг
Топ-10. Коли мова йде про вартість бренду, провідні IT-компанії — безумовні лідери.
Перші чотири компанії зберегли або збільшили темпи зростання вартості бренду, однак Facebook опинився серед відставаючих: бренд соціальної мережі за рік подешевшав на 21%.
Перша десятка:
-
Apple — $241,2 млрд (+17%);
-
Google — $207,5 млрд (+24%);
-
Microsoft — $162,9 млрд (+30%);
-
Amazon — $135,4 млрд (+40%);
-
Facebook — $70,3 млрд (-21%);
-
Coca-Cola — $64,4 млрд (+9%);
-
Disney — $61,3 млрд (+18%);
-
Samsung — $50,4 млрд (-5%);
-
Louis Vuitton — $47,2 млрд (+20%);
-
McDonald's — $46,1 млрд (+5%).
Бренди в цифрах:
-
Загальна вартість 100 найдорожчих брендів за рік зросла з $2,33 трлн до $2,54 трлн.
-
Більше 50 компаній з топ-100 розташовані в США. Серед інших найбільш широко представлених країн — Японія (6 брендів), Німеччина (10), Франція (9) і Швейцарія (5).
-
Найпопулярніша галузь в рейтингу — IT (20 компаній). Потім слідують фінансові послуги (14), автопромисловість (11) і роздрібна торгівля (8).
Швидкозростаючі бренди
Позиції декількох брендів в щорічному рейтингу, який враховує фінансові показники за попередній звітний рік, помітно змінилися.
Visa піднялася з 25-го на 18-е місце, Adidas — з 61-го на 51-е місце, а Netflix підскочив з 38-го на 26-е місце.
Змінилося також положення деяких виробників товарів розкоші: Chanel перемістилася з 79-го на 52-е місце, а Cartier — з 64-го на 56-е.
Читайте також: Apple, Facebook, Alphabet. Як придбати акції іноземних компаній
Суттєво піднявся в рейтингу Walmart: цінність бренду ритейлера зросла на 12% і досягла $29,5 млрд, в результаті чого компанія перейшла з 26-го на 19-е місце.
Новачки та «зниклі» бренди
У списку цього року є кілька новачків: у топ-100 увійшли Nintendo, Hennessy, Burger King і AXA. Бренди Phillips, Hewlett Packard Enterprise і kellogg's, навпаки, залишили рейтинг.
Ті, хто пасе задніх
Деякі бренди, особливо автомобільні, за рік помітно просіли. Mercedes-Benz опустився з 17-го місця на 23-е, а BMW — з 21-го на 27-е, а Nissan, який роком раніше обіймав 81-е місце, остаточно покинув рейтинг. У число тих, чиї позиції погіршилися, увійшли також банк Wells Fargo (з 42-го місця на 69-е) і KFC (з 86-го місця на 96-е). Найпомітніші збитки понесли легендарні IT-компанії на кшталт GE, HP і IBM, бренди яких подешевшали на 14%, 12% і 10%, відповідно.
Читайте також: Акції Apple вже в Україні
Бренди після коронавірусу
Топ-100 наступного року може виглядати зовсім інакше, оскільки коронавірус і економічна криза продовжують впливати на найбільші і найменші компанії по всьому світу.
Проте зараз ситуація виглядає так, що компанії, які найпомітніше зросли в 2019 році, такі як Amazon, Netflix і PayPal, можуть залишитися у виграші після пандемії завдяки трендами в області онлайн-торгівлі, стрімінгу та обробки платежів.
Методологія
Спочатку Forbes USA досліджував 200 міжнародних брендів з істотною присутністю в США. На першому етапі визначили виручку і прибуток кожної компанії до вирахування податків. Потім вирахували середні показники прибутку до вирахування відсотків і податків за останні три роки і відняли з прибутку 8% використаного капіталу бренду, вважаючи, що стандартний бренд повинен приносити прибуток щонайменше 8% від цього капіталу.
До цього показника чистого прибутку застосували ставку податку на прибуток, встановлену в країні, де зареєстрована материнська компанія бренду. Потім визначили частку бренду від цієї суми, враховуючи при цьому, яку роль бренди грають у своїх галузях.
Читайте також: Куди вкласти мільйон. «Мінфін» дізнавався, які інструменти принесуть найбільший дохід
До показника чистого прибутку бренду застосували усереднений мультиплікатор ціна/прибуток за останні три роки, щоб отримати нарешті остаточну вартість бренду. Для приватних компаній використовували мультиплікатори прибутку, розраховані для порівнянних публічних компаній.
Коментарі - 1
Попередня оціночна вартість лота становила від 12 до 16 мільйонів фунтів (15-20 мільйонів доларів). За нього боролися шість колекціонерів.
Рембрандт написав картину у 1632 році. Тоді художнику було 26 років. Це один з трьох автопортретів, що знаходяться в приватній колекції.
Попередній рекорд на аукціоні за автопортрет кисті Рембрандта був встановлений у 2003 році. Тоді картина пішла з молотка майже за 7 мільйонів фунтів.