З 07 липня 2020 року, Національний банк запускає Всеукраїнську інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству. Мета кампанії – навчити українців основним правилам безпеки безготівкових та онлайн-платежів. Таскомбанк став партнером інформаційної кампанії та буде допомагати у підвищенні фінансової грамотності населення, зокрема обізнаності з головними принципами безпеки здійснення платежів.
Таскомбанк долучився до інформаційної кампанії Нацбанку з протидії платіжному шахрайству
В Україні, як і у світі, найпопулярнішим методом шахрайства з платіжними картками є соціальна інженерія – це коли люди самі переказують гроші аферистам або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн в період карантину та масового переходу в онлайн – убезпечити людей від таких випадків.
«Якщо раніше ми боролися із накладками на банкомати, через які шахраї викрадали дані карток, – то зараз ми боремося за обізнаність населення, адже переважно люди стають жертвами шахраїв через недотримання основних правил платіжної безпеки», – наголошує директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку Олексій Шабан. За його словами, в минулому році в Україні відбулося майже 72 тисячі випадків незаконних дій із платіжними картами. 58% із них сталися в інтернеті. А от шахрайство з накладками на банкомати вже майже відійшло в минуле.
У 2020 році через карантинні заходи українці все частіше стали обирати безготівкові платежі, розрахунки та покупки онлайн. З’явилися й нові сценарії у шахраїв, які під виглядом державних органів обіцяють грошову допомогу через карантин і у такий спосіб виманюють дані платіжних карток.
«Уперше в історії України Національний банк організовує таку масштабну інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству, яку підтримує широке коло однодумців. До кампанії виявили бажання долучитися більше 50 партнерів-представників соціально відповідального бізнесу найрізноманітніших галузей. Спільними зусиллями Національного банку, Кіберполіції, банків, платіжних систем, мобільних операторів, інтернет-магазинів ми проведемо безпрецедентну інформаційну кампанію дамо відсіч шахраям, – говорить директор Департаменту комунікацій Національного банку Наталія Бондаренко, – Розповідати про правила платіжної безпеки ми будемо на телебаченні і в радіоефірах, у газетах та на інформаційних порталах, у месенджерах та за допомогою SMS, у метро, на вокзалах і навіть у платіжках за електроенергію. Ми намагаємося використати усі можливі канали комунікацій, щоб достукатися до аудиторії та убезпечити громадян від злочинних дій шахраїв, та дуже вдячні партнерам, які підтримали проєкт і разом із нами працюють у напрямі розвитку фінансової обізнаності населення».
«Зростання кількості випадків платіжного шахрайства, вимагає комплексного вирішення питання безпеки платежів. Це питання необхідно розглядати не лише з точки зору банківських механізмів захисту, але й клієнтського досвіду, адже однією з вагомих причин успішної реалізації шахрайських схем залишається низький рівень обізнаності клієнтів щодо правил платіжної безпеки. Сьогодні банківський сектор, бізнес та кіберполіція об’єднують свої зусилля, щоб подолати шахраїв та навчити клієнтів основним принципам безпеки здійснення платежів та переказів. І, безумовно, Таскомбанк, як один із системних банків країни, долучився до цього проєкту, — зазначив Артур Муравицький, Заступник Голови Правління Таскомбанку. — Протягом кількох місяців, ми розповідатимемо клієнтам як розпізнати афериста та яку інформацію у жодному разі не можна розкривати. Переконаний, що разом ми досягнемо позитивних результатів у боротьбі за безпечні розрахунки за спокій клієнтів».
Інформаційна кампанія проходитиме в липні-серпні 2020 року в усіх регіонах України.
Коментарі