Мінфін - Курси валют України

Встановити
9 червня 2020, 12:07

Законопроект про ринки капіталу. Що схвалив комітет Ради

Голова Комітету Верховної Ради з питань фінансової і податкової політики Данило Гетманцев розкрив деякі деталі про ухвалений 4 червня на комітеті законопроєкт №2284 про ринки капіталу. Про це він повідомив на своїй сторінці в фейсбуці.

Що схвалив комітет

Крім системних змін архітектури ринку, пов'язаних з інвестиціями, в законопроєкті є ряд елементів, що запускають новий виток історії розвитку відносин держави з інвестором.

  • Розширені можливості управління ризиками для товаровиробників

«Товаровиробники зможуть укладати деривативні контракти, необхідні для того, щоб, скажімо, забезпечити собі прогнозовану ціну продажу зерна в наступному році, безпосередньо, не вдаючись до допомоги посередників. Крім того, закон передбачає посилення вимог до товарних бірж і перетворення їх у місце, де угоду гарантовано допоможуть не тільки укласти, але і виконати», — зазначив Гетманцев.

  • Перший раз за всю історію незалежності держава піклується про тих, у кого недостатньо знань для адекватного оцінювання ситуації на фондовому ринку, але достатньо капіталу і азарту, щоб спробувати інвестувати.

На рівні закону закріплюється новий стандарт надання послуг в сфері інвестицій – на чолі будь-яких пропозицій з боку інвестиційної фірми повинні стояти інтереси клієнта. За цим буде жорстко стежити державний регулятор.

Читайте також: Рада схвалила законопроект про спрощення залучення інвестицій

Проект суттєво розширює перелік фінансових інструментів, доступних для інвесторів, – розширена типологія облігацій, вперше на рівні закону з'являється регулювання 10 видів деривативних контрактів і потенціал для того, щоб це кількість різновидів зростало, але вже в підзаконних актах регулятора.

  • Інвестор може бути впевнений, що, уклавши угоду (будь то покупка валюти, цінних паперів або укладення деривативного контракту), отримає все, що на неї покладається.

Після прийняття закону почне функціонувати механізм, який дозволить домогтися того, що розрахунки за угодами, які будуть укладатися на біржах, відбудуться навіть якщо з'явиться судовий арешт активів контрагента, або за однією зі сторін почнеться процедура банкрутства.

  • Проект запроваджує нові інструменти захисту інвестора в облігації – збори власників облігацій і можливість призначити  адміністратора випуску облігацій.

Весь процес спільного прийняття власниками облігацій рішень, що впливають на ключові для долі їх інвестицій запитання, повністю проходить онлайн з метою прискорити процедуру голосування, відв'язати можливість участі в процесі від регіону проживання інвестора і зробити неможливими фальсифікації при прийнятті рішень.

Читайте також: Дохід з інвестиції: скільки доведеться заплатити державі

«У планах комітету змінити порядок формування і повноваження профільного

регулятора таким чином, щоб він зміг належним чином забезпечити належний державний контроль за всім з перерахованого вище», — заявив Гетманцев.

Нагадаємо

  • 20 грудня 2019 року Верховна Рада України ухвалила за основу проект закону № 2284 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення залучення інвестицій і впровадження нових фінансових інструментів.
  • За словами Данила Гетманцева, законопроєкт передбачає внесення змін до законів про фондовий ринок і товарні ринки.
  • Також за словами Гетманцева, цей законопроект повинен змінити правила роботи фондового і товарного ринків. 

Коментарі - 5

+
+26
ofindependence
ofindependence
9 червня 2020, 13:24
#
Зерно и овгз ото и вся страна, была базаром стала огородом
+
+15
lsdog
lsdog
9 червня 2020, 14:00
#
То что есть в сша уже несколько столетий в Украине могут реализовать еще только через несколько десятилетий. Я о нормальном функционировании фондового рынка. Какие акции, у нас биржа не работает. А дальше как компании контролировать, что бы кто дивиденды платил стабильно, даже не знаю зачем это начинать строить в Украине на фоне тотальной коррупции и бандитизма.
+
0
bampi
bampi
9 червня 2020, 14:48
#
«..расширена типология облигаций, впервые на уровне закона появляется регулирование 10 видов деривативных контрактов и потенциал для того, чтобы это количество разновидностей росло, но уже в подзаконных актах регулятора» - не соответствует действительности. Законодотельно не закреплено понятия сложных производных инструментов. Зачем вписать процентный своп или форвард на форвард,... когда уже дано само определение свопа и форварда. Все остальное это уже производные на производные. То есть, своп, форвард, фьючерс, оцион и гибриды - этого в таком случае достаточно. Все остальное избыточность.

«Инвестор может быть уверен, что, заключив сделку (будь-то покупка валюты, ценных бумаг или заключение деривативного контракта), получит все, что по ней полагается.» - слишком спорно, так как нет судебной практики. Учитывая сложность вопроса, то не факт, что такая судебная практика будет положительной.

Не написано, что избыточность лицензирования создаст еще большую избыточность данного закона. В целом, закон нужен.
+
0
lsdog
lsdog
9 червня 2020, 15:40
#
В Украине можно быть в чём-то уверенным?
+
+26
locustsucol
locustsucol
9 червня 2020, 15:56
#
Можно. В зрадофилии, популизме, в комлексах неполноценности избирателей.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися