Мінфін - Курси валют України

Встановити
14 травня 2020, 14:50

Каталог інтернет-банкінгів. Методологія

До каталогу увійшли інтернет-банкінги 30 українських фінустанов, серед яких фінустанови-партнери «Мінфіну», а також всі державні банки. З часом ми плануємо розширювати перелік учасників.

До каталогу увійшли інтернет-банкінги 28 українських банків, серед яких фінустанови-партнери «Мінфіну», а також всі державні банки.

Інформація в каталозі оновлюється щоквартально.

Каталог не є рейтингом, тому ми не визначали переможців та не давали оцінку продуктам банків.

В каталозі 10 розділів, які розподілені за основними задачами, які вирішує інтернет-банкінг. В кожному з розділів є свій принцип, за яким розташовано банки.

1. Можливість стати клієнтом банку без відвідування відділення

До цього розділу увійшли фінустанови, які готові реєструвати нових клієнтів дистанційно, без відвідування відділення. Також до списку включено банки, які пропонують клієнтам отримати картку в точці видачі, за умови, що ідентифікація здійснювалась дистанційно.

Фінустанови розташовані за назвою, в алфавітному порядку.

«Мінфін» не включав в цей розділ банки, які дають можливість попередньо призначити зустріч з фахівцем у відділенні через інтернет-банкінг, але проводять ідентифікацію та реєстрацію безпосередньо у відділенні.

2. Переказ грошей з картки на картку

До списку включено банки, які дозволяють поповнювати картки через інтернет-банкінг за номером картки. Ми дивились на можливість переказувати гроші між власними рахунками, рахунками всередині одного банку, та на карти інших банків.

«Мінфін» відсортував фінустанови за вартістю переказу 1000 грн на карту іншого банку за номером — від меншого показника до більшого. Якщо в кількох банках комісія збігалася, то вище піднімалася фінустанова з нижчим тарифом за переказ між картами одного банку. Якщо і ці показники були однаковими, банки розташовували в алфавітному порядку.

В каталозі відображено тарифи для дебетових карт масового сегмента, оформити які можуть всі клієнти. В дослідження не увійшли кредитні, зарплатні, соціальні картки та інші.

Якщо в інтернет-банкінгу передбачено лише здійснення платежів за реквізитами, такі сервіси в таблицю не включались.

3. Оформлення депозиту онлайн

В розділ включено банки, які дозволяють клієнтам відкрити депозит через інтернет-банкінг, не відвідуючи відділення.

В цьому розділі головний критерій: чи надає банк можливість клієнту заздалегідь відмовитися від автопролонгації вкладу (якщо такий параметр передбачений) онлайн. Банки, в яких така можливість є, розташовано у верхній частині сторінки. Спочатку йдуть фінустанови, які пропонують бонус за дистанційне оформлення строкового вкладу. Банки, в яких зазначені параметри мають однакові значення, розташовано в алфавітному порядку.

Якщо через інтернет-банкінг клієнт може лише попередньо призначити зустріч з фахівцем у відділенні для відкриття депозиту, такі банки до розділу не включались.

4. Оплата комунальних послуг

До розділу увійшли лише ті банки, інтернет-банкінги яких дозволяють оплатити комунальні платежі, не вводячи реквізити повністю. Тобто клієнт має можливість здійснити оплату, вибираючи адресу, за якою треба здійснити оплату, або ЄДРПОУ компанії, що отримує платіж, або номер договору на надання комунальних послуг. Всі інші дані мають підтягуватись автоматично.

До списку включено і ті банки, які передбачають таку функцію хоча б для частини компаній, що надають комунальні послуги.

Банки, які для оплати комунальних платежів переадресовують клієнтів на сторонні платіжні сервіси, в цей розділ не попали. Також до списку не включено фінустанови, які дозволяють лише оплату мобільного зв’язку та інтернету.

Банки розташовано за вартістю оплати комунальних послуг за договором — чим вище комісія, тим нижче місце банку в таблиці. Якщо тарифи однакові, то вище піднімається той банк, який дозволяє формувати шаблони платежів. Якщо і тут все збігається, включається третій критерій — можливість створити регулярний платіж і оплачувати послугу онлайн «автоматом».

Банки, в яких тарифи збігаються, і які пропонують всі вищеназвані опції, розташовуються в алфавітному порядку.

В каталозі відображено тарифи для дебетових карт масового сегмента, оформити які можуть всі клієнти. В дослідження не увійшли кредитні, зарплатні, соціальні картки та інші.

5. Обмін валюти онлайн

До розділу додано банки, які дозволяють обмінювати іноземну валюту онлайн – за допомогою веб- або мобільного банкінгу.

Щоб обміняти валюту онлайн, необхідні дві картки — гривнева і валютна. Деякі банки дозволяють клієнтам відкрити віртуальну валютну картку прямо в додатку. Ці фінустанови розташовано першими в алфавітному порядку.

Якщо банк надає послугу лише з конвертації валюти при здійсненні платежів в іноземній валюті – такі банки до розділу не вносились.

6. Поповнення мобільного рахунку

В цьому розділі представлені лише ті банки, які дозволяють поповнювати мобільний рахунок безпосередньо в інтернет-банкінгу.

Вони відсортовані за розміром комісії — чим вона вище, тим нижче на сторінці знаходиться банк. Ті установи, де умови поповнення мобільних рахунків не відрізняються, розташовані в алфавітному порядку.

Якщо банк переадресовує користувачів для здійснення оплати на сторонні платіжні сервіси – його до списку не включали.

7. Онлайн-кредитування

До розділу включено банки, які дозволяють отримати кредит онлайн одним з наступних способів:

  • оформити кеш-кредит і отримати кошти на свою дебетову картку;
  • оформити кредитну карту;
  • встановити кредитний ліміт на діючу картку;
  • збільшити кредитний ліміт.

Перші місця посіли банки, які пропонують оформити кеш-кредит і отримати гроші одразу на картку, а також надають всі додаткові опції: дозволяють клієнтам оформити нову кредитку або встановити на діючу картку кредитний ліміт і керувати ним онлайн, а також обслуговувати кредити.

Чим менше перерахованих сервісів є в інтернет-банкінгу фінустанов, тим нижче вони знаходяться в таблиці.

Якщо банки пропонують однакову кількість опцій, вони ранжуються в алфавітному порядку.

Якщо банк пропонує можливість дистанційно подати заявку на кредит, але для його отримання потрібно відвідати відділення – такі банки до розділу не включались.

8. Міжнародні валютні перекази

До розділу увійшли банки, які надають можливість здійснювати в інтернет-банкінгу міжнародні SWIFT — платежі за реквізитами з рахунку на рахунок.

Банки розташовано залежно від розміру комісії за відправку платежу — від найнижчої до найдорожчої.

Якщо передбачена лише можливість переказати кошти на картки іноземних банків за номером картки, або здійснити переказ через сторонній платіжний сервіс – такі банки до розділу не вносились.

9. Наявність BankID

У цьому розділі розміщені банки, які підключились до Національної системи електронної дистанційної ідентифікації фізичних осіб BankID.

Система допомагає віддалено ідентифікувати людину в інтернеті і підтвердити її особистість за допомогою даних, які зберігаються в банку. Часто така ідентифікація необхідна для отримання електронних сервісів та онлайн-послуг.

Фінустанови розташовані за назвою — в алфавітному порядку.

10. Додаткові можливості

В розділі представлені банки, в інтернет-банкінгах яких є одна або кілька функцій з наступного переліку:

  • Можливість управляти лімітами на розрахунки в інтернеті або зняття готівки. Якщо для зміни ліміту потрібно телефонувати в колцентр банку – наявність такої функції не враховувалась.
  • Безкоштовне сповіщення про здійснені операції одним або кількома каналами зв'язку: sms, viber, telegram. Якщо передбачено лише сповіщення в самому додатку — наявність такої функції не враховувалась.
  • Розділ кешбек. Важливо, щоб у інтернет-банкінгу був окремий розділ, в якому можна відстежувати нарахування та зарахування кешбеку або бонусів, перевести на інший рахунок чи розраховуватись ними. В перелік не потрапили банки, які нараховують кешбек чи бонуси, але не мають відповідного розділу в інтернет-банкінгу.
Джерело: Мінфін