Мінфін - Курси валют України

Встановити
7 травня 2020, 15:18

Таскомбанк і «Нова Пошта»: як створити ефективну колаборацію

Півтора мільйона операцій на день, оплата за 30 секунд. Як у «Нова Пошта» приймають платежі та чому компанія під’єднала онлайн-оплату з Таскомбанком.

У партнерському проєкті з Таскомбанк Гліб Бурцев, директор із розвитку бізнесу NovaPay, розповів MC.today, навіщо додали можливість оплачувати посилку після покупки, як вдалося організувати безперебійний прийом і відправлення платежів та прискорити обслуговування у відділеннях «Нова Пошта» – основного користувача NovaPay.

NovaPay – платіжна система компанії «ПОСТ ФІНАНС», що входить до групи компаній «Нова Пошта». Щодня за допомогою NovaPay проводять півтора мільйона платежів – як у великому банку або торговельній мережі.

Як у NovaPay приймають і відправляють платежі

Завдяки NovaPay клієнти компанії «Нова Пошта» можуть оплачувати посилки у відділенні після попереднього огляду. Послугу запустили, щоб українці могли комфортніше та безпечніше замовляти товари в інтернеті. У 2019-му кожну третю посилку оплачували в такий спосіб. Як це працює? Клієнт при замовленні товару в інтернет-магазині вибирає оплату післяплатою. Коли він у відділені платить готівкою, поштв приймає в нього гроші, через банк зараховує їх на свій рахунок і потім надсилає відправнику посилки.

Якщо відправник – компанія, то гроші надходять на її розрахунковий рахунок наступного дня після оплати товару. Якщо відправник – приватна особа і людина попросила перерахувати їй гроші на картку, вони надходять одразу після оплати, максимум за пів години. Клієнтам, які хочуть отримати готівку, пошта видає гроші в їхніх відділеннях наступного дня після оплати товару.

Коли клієнт оплачує післяплату карткою, банк списує гроші та зараховує їх на ваш рахунок. А далі все так само. Різниця в тому, що по дорозі до отримувача гроші не потрапляють до банку фізично, а проходять через систему Visa або Mastercard. Усі деталі цих платежів і переказів зберігаються в системі NovaPay.

До 25 % клієнтів оплачують посилки та доставку карткою – це приблизно кожен четвертий-п’ятий платіж у системі NovaPay.

Чому «Нова Пошта» під’єднала онлайн-оплату з Таскомбанк

У «Нова Пошта» стабільно росла кількість користувачів мобільного застосунку, і у вересні 2018-го вона додала можливість оплачувати доставку онлайн у застосунку та на сайті. Оплата відбувається за допомогою цифрового гаманця Masterpass від Mastercard в один клік. Це зручно й безпечно.

Пошта розглядала кілька банків для партнерства. Зрештою зупинилися на Таскомбанку. По-перше, це великий банк із розвиненими технологіями. По-друге, у них були привабливі умови підключення онлайн-оплати. А по-третє, в Таскомбанку працює класна відповідальна команда.

У проєкті було шість учасників: NovaPay («ПОСТ ФІНАНС»), «Нова Пошта», Таскомбанк, процесинговий центр TAS Link, Mastercard і його підрядник. Найскладнішим було організувати роботу всіх партнерів, щоб не виникав ефект «зіпсованого телефона». Ми змогли підключити й налагодити цифровий гаманець Masterpass усього за кілька місяців. Нині на застосунок припадає близько 3 % усіх оплат на день, і ми впевнені, що ця цифра зростатиме.

На 2020 рік «Нова Пошта» має великі плани, у роботі нині близько 40 проєктів. Третина з них пов’язана з поліпшенням інтернет-сервісів. Наприклад, пошта працює над тим, щоб зробити онлайн-оплату ще швидшою та зручнішою, ніж в один клік, – це також проєкт із Таскомбанком.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися