Про те, що зміниться в світі після пандемії, і до чого готуватися бізнесу, розповів засновник Microsoft Білл Гейтс. Портал Mc.today переклав його інтерв'ю шеф-редактору платформи LinkedIn Даніелю Роту. «Мінфін» пропонує ознайомитися з його ключовими тезами.
Коли карантин закінчиться — світ буде іншим. Поради бізнесу від Білла Гейтса
Попит швидко не відновиться
Гейтс сумнівається в тому, що, коли загроза захворіти спаде, люди негайно захочуть подорожувати, ходити в ресторани, будуть купувати нові будинки. «Навіть коли уряд скаже, що це можна робити, попит не з'явиться відразу ж», — вважає він.
За його прогнозами, у США карантин послаблять на початку червня, якщо справи підуть добре. Але це буде не те життя, до якого всі звикли, а «напівнормальне»: без великих заходів і переповнених ресторанів.
Швидше за все, все почнеться з відкриття фабрик і заводів, відновлення будівництва і повернення до шкіл. Інші галузі, наприклад, готельний бізнес або спортивні змагання, будуть відновлюватися ще довше.
Змінити все може масштабне виробництво вакцини. Однак, пророкує Гейтс, це станеться не раніше, ніж через 18 місяців.
Новий підхід до організації роботи
Гейтс очікує, що частково звичка працювати онлайн збережеться і після карантину. Наприклад, ми припинимо їздити у відрядження (або їх стане набагато менше) і будемо частіше проводити наради по інтернету.
Ще один приклад онлайн-інновацій, який він наводить – це віртуальний суд.
Але школи будуть незамінні, перш за все, через соціальну активність. «Так, якщо у вас є інтернет і ноутбук, то вчитель може давати знання в режимі онлайн. Але, думаю, люди хочуть повернутися до того, щоб заводити друзів, тусуватися, проводити час разом у школах», − вважає він.
Які зміни чекають на бізнес
Уявіть, що ви керуєте рестораном, говорить Гейтс. Доки карантин не послаблять, вам потрібна надійна служба доставки або опція самовивозу.
«Не запитуйте себе, чи хочете ви піти цим шляхом. У вас більше немає варіантів. Ви або налаштовуєте самовивіз і доставку, або закриваєтеся», – говорить він.
Читайте також: Коли фінкомпанії подолають наслідки кризи
Але і цього недостатньо: замовлення не поваляться самі собою. Як мінімум, оновіть свій веб-сайт, додайте туди інформацію про нові можливості доставки і самовивозу, радить Гейтс.
І не забувайте про силу контент-маркетингу: наприклад, записуйте ролики для YouTube, на яких ви готуєте популярні страви. І не переймайтеся, що хтось вкраде ваш рецепт і приготує його вдома сам. Так, деякі будуть це робити, але будуть і ті, хто ні. Останні — ваші клієнти.
В іншому прикладі Гейтса компанія проводить конференції. Так, все переходить в онлайн, але не всі вміють створити якісне шоу. Організація онлайн-конференції сильно відрізняється від звичайної, вам ще належить багато чому навчитися.
Вивчіть технології і ефекти, які виділять вашу онлайн-конференцію серед інших, проведіть кілька безкоштовних вебінарів, щоб відточити свої навички.
Варіанти для туризму
Ще одна сфера, яка сильно постраждала від пандемії коронавірусу, — туризм. Гейтс радить придивитися до проекту «Греція не виходячи з дому» — це блискуча ініціатива Національної туристичної організації Греції у співпраці з Google.
Тут теж працює контент-маркетинг. Завдяки відео і текстам глядачі можуть «подорожувати» розкопками та музеями, «гуляти» серед неймовірної природи, «ходити» на екскурсії і навіть «бувати» в ресторанах. І все це, зрозуміло, віртуально.
Якщо все зробити правильно, ваш контент може принести дохід за рахунок реклами або продажу. Або, принаймні, він допоможе не розгубити вашу аудиторію, доки все не налагодиться.
Читайте також: Туристам радять готуватися до закордонного відпочинку не раніше жовтня
Гейтс вважає, що новий варіант норми може залишитися з нами, тому чим швидше ви пристосуватися до цього факту, тим більше у вашого бізнесу шансів вижити і, можливо, досягти успіху.
Коментарі - 16