24 березня 2020, 16:35 Читать на русском

Бізнес в умовах карантину: історії ефективності українських FinTech-компаній

Пандемія змінила не тільки звичайне життя українців, а й вплинула на діяльність багатьох компаній. Практично всі організації перейшли на віддалений режим роботи. Усі сили кинуті на те, щоб клієнти та партнери не відчули різницю «до» і «після», а співробітникам було комфортно працювати. 5 FinTech-компаній діляться своїми історіями, як продовжити ефективно й стабільно вести бізнес в умовах карантину.

EasyPay

CEO та засновник компанії EasyPay — Олексій Авраменко

Кількість працівників: 200 осіб

Напрям діяльності: прийом платежів у готівковій та безготівковій формах для банків, інтернет-магазинів, страхових та інших компаній

З якого року на ринку: 2007

Як карантин вплинув на поведінку клієнтів?

Карантин змусив українців переглянути свої платіжні звички. За перший тиждень кількість транзакцій за оплатою комунальних послуг зросла на 15%. Також на 37% зросла кількість транзакцій у категорії «ломбарди та кредити». У період епідемії люди не хочуть звертатися до банків і стояти в чергах. Набагато простіше й спокійніше провести оплату в терміналі або на сайті.

Чи вдалося організувати дистанційну роботу співробітників?

Ми створили всі умови для комфортної віддаленої роботи. Щоб налагодити безперебійну роботу всіх департаментів, для співробітників створили інструкції щодо віддаленої роботи. Керівники розробили KPI і контролюють їхнє виконання. Топ-менеджмент раз на тиждень проводить загальні збори наживо. При цьому співробітники постійно на зв'язку в Telegram, Viber, Skype або за e-mail.

Які труднощі виникли та як вдалося їх вирішити?

Незважаючи на карантин, усі працюють злагоджено. Графік кол-центру був тимчасово змінений: оператори приймають дзвінки з 7:00 до 00:00, а в нічний час працює IVR.

Українське бюро кредитних історій

Директор УБКІ — Богдан Пшеничний

Кількість працівників: близько 30 осіб

Напрям діяльності: збір, зберігання, обробка й надання кредитних історій

З якого року на ринку: 2005

Як карантин вплинув на поведінку клієнтів?

Знизилася кількість звернень у підтримку. Активність корпоративних клієнтів впала приблизно на 30%.

Які організаційні заходи впровадила компанія у зв'язку з карантином? Чи вдалося організувати дистанційну роботу співробітників?

З 16 березня 80% співробітників працюють вдома. ZOOM і Skype — наші помічники вже багато років. Ми намагаємося максимально скоротити ризики. Ті, хто залишився в офісі, дістаються на роботу не громадським транспортом. Про це ми також подбали.

Які труднощі виникли та як вдалося їх вирішити?

Найскладніше — забезпечити роботу кол-центру. Потрібен віддалений доступ до внутрішніх ресурсів, стабільне інтернет-з'єднання, достатній рівень тиші в домашніх умовах. Вирішували індивідуально, гнучко перерозподіляючи завдання та графік.

Авентус Україна

Директор компанії «Авентус Україна» (CreditPlus™) — Володимир Довгаль

Кількість працівників: 167 осіб

Напрям діяльності: онлайн-кредитування

З якого року на ринку: 2017

Як карантин вплинув на поведінку клієнтів?

Кількість звернень від нових клієнтів навіть збільшилася. Це пов'язано з різким скороченням пропозиції на ринку та загальним підвищенням попиту на онлайн-послуги. У постійних клієнтів закономірно з'явилися запитання щодо скасування нарахування штрафних санкцій у період карантину. Ми забезпечуємо доступність сервісу для наших клієнтів і роботу служби підтримки в стандартному режимі.

Які організаційні заходи впровадила компанія у зв'язку з карантином? Чи вдалося організувати дистанційну роботу співробітників?

Ми максимально скоротили рекламну активність, посилили налаштування скорингу та суттєво зменшили обсяг видачі кредитів. Усі співробітники компанії переведені на дистанційну роботу.

Які труднощі виникли та як вдалося їх вирішити?

Більшість співробітників працюють на стаціонарних комп'ютерах, і це ускладнило доставку техніки додому. Також терміново довелося вирішувати проблему закупівлі додаткового обладнання (наприклад, WiFi-адаптерів). Знадобилося докупити кабелі для підключення до інтернету.

Ще одним викликом стала підтримка безпечної (з погляду захисту даних) роботи співробітників в умовах дому. Ми забезпечили безпечне інтернет-з'єднання та додатково обмежили права доступу. Завдяки злагодженій командній роботі ми розв'язали ці питання протягом 2 днів. Наразі основною проблемою залишається необхідність отримання та відправки пошти.

iPay.ua

Комерційний директор iPay.ua — Антон Косторніченко

Кількість працівників: понад 50 осіб

Напрям діяльності: надання послуг прийому онлайн-платежів і грошових переказів

З якого року на ринку: 2009

Як карантин вплинув на поведінку клієнтів?

Ми задумалися про можливе запровадження карантину ще за півтора тижні до його початку. Тому наша команда була готова до зміни режиму роботи і з партнерами, і всередині компанії. Поведінка клієнтів не змінилася, і вони швидко адаптувалися.

Які організаційні заходи впровадила компанія у зв'язку з карантином?

У пріоритеті були дві речі: безпека працівників і стабільна робота для взаємодії з партнерами. Ми вирішили перевести весь колектив iPay.ua на дистанційну роботу. Також було посилено ряд департаментів, які відповідають за зовнішню комунікацію та підтримку клієнтів.

Чи вдалося організувати дистанційну роботу співробітників?

16 березня ми перейшли на віддалену роботу. Технічний відділ оперативно забезпечив співробітників усім необхідним. Ми щодня опитуємо кожного співробітника про стан його здоров'я, зручність і можливості виконання завдань.

Які труднощі виникли та як вдалося їх вирішити?

З'явилися незручності, коли знадобилася фізична присутність фахівців. Наприклад, електронний документообіг між компаніями й органами державної влади в Україні розвинений слабко. І часто потрібно обмінюватися паперовими документами. Наразі ми розв'язуємо питання індивідуально.

Фінансова СРА-мережа FinLine

Керівник відділу лідогенерації компанії FinLine — Олександр Бойко

Кількість працівників: 140 осіб

Напрям діяльності:

  • залучення клієнтів до фінансових установ
  • персональний підбір фінансових продуктів для кінцевих користувачів

З якого року на ринку: 2011

Як карантин вплинув на поведінку клієнтів?

Попит на фінансові продукти не змінився — людям завжди потрібні гроші. Особливо це актуально в період карантину. Що стосується фінансових установ, їх можна розділити на дві категорії: одні змогли оперативно переналаштувати свої процеси й продовжити працювати в стаціонарному режимі; інші тимчасово перестали надавати послуги клієнтам.

Які організаційні заходи впровадила компанія у зв'язку з карантином?

Ми встигли швидко перерозподілити й додати необхідну кількість кредиторів, щоб система продовжувала працювати без збоїв. Додатково ми створили документ, який оновлюємо в режимі реального часу. У ньому — вся інформація для партнерів щодо змін на ринку.

Чи вдалося організувати дистанційну роботу співробітників?

У перші дні карантину ми перейшли на віддалену роботу. Активно використовуємо інструменти Google (наприклад, Drive і Hangouts для проведення робочих дзвінків) та HR-систему. В останній зібрані графіки всіх співробітників та їхні контактні дані. Можна оновити статус співробітника — наприклад, повідомити про відкриття лікарняного.

Які труднощі виникли та як вдалося їх вирішити?

Протягом дня наші IT-фахівці зуміли організувати працездатність усієї компанії в віддаленому режимі. Єдина незручність — візування документів. Але нас виручає електронний документообіг.

Підбиваючи підсумки

Найважливіше в період карантину — знайти правильні й ефективні способи розв'язання проблем. Це стосується не тільки бізнесу, а й побутових ситуацій. Як приклад — п'ять великих українських компаній. Три головних правила: не панікувати, за змогою працювати віддалено й подбати в цей період про себе та близьких.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
Реклама