Банки активно нарощують витрати на рекламу. Кілька з них минулого року витратили на маркетинг більше 100 млн грн кожен. В той же час деякі фінустанови, незважаючи на мільярдні прибутки, обходяться без реклами або скорочують витрати на неї.
Скільки банки витрачають на рекламу і хто найефективніший
Тенденції ринку
В кризові для вітчизняної фінансової системи 2015-2016 роки маркетингові і рекламні бюджети всіх українських банків разом становили менше 500 млн грн на рік. Однак вже у 2017 р. такі витрати наблизились до 600 мільйонів, а у 2018 р. здійснили стрибок, сягнувши позначки у 844 млн грн.
За підсумками 11 місяців 2019 р. банки витратили на рекламу більше 809 млн грн. Наразі це менше, ніж за повний 2018 р., але, швидше за все, після оприлюднення даних за грудень, показник попереднього року буде перевищений. Можливо, навіть на значну суму, адже останній місяць року – час, коли активно витрачаються маркетингові бюджети. Приміром у грудні 2018 р. банки витратили на рекламу більше 214 мільйонів – третину річних розходів за цією статею.
Витрати банків на рекламу і маркетинг, млн грн
За даними НБУ
*на 1 грудня 2019 р
Активне просування
Два банки за 11 місяців минулого року витратили на рекламу понад 100 млн грн.
Маркетингові розходи Альфа-Банку сягнули 120 млн грн, що на 61% більше, ніж за аналогічний період 2018 р. Ці витрати, схоже, дають результат. Приміром, за період січень-листопад минулого року банк став третім за притоком депозитів фізосіб у валюті і п’ятим — у гривні. А за обсягом кредитів для «фізиків» Альфа поступається лише Привату.
Майже 106 мільйонів витратив на рекламу та маркетинг ПУМБ, який так само активно нарощує клієнтську базу. За приростом гривневих депозитів фізосіб він четвертий, а за обсягами кредитування громадян – третій.
Обидва банки можуть похизуватись значними прибутками за 11 місяців минулого року. Альфа Банк заробив 1,7 млрд, а ПУМБ — понад 2,4 млрд грн. Тому, очевидно, формування рекламних бюджетів для них не проблема.
Бажаєш відкрити депозит? Обирай надійний банк та отримай додатково до 3% річних від «Мінфіну»
Найбільший приріст рекламних витрат, порівняно з аналогічним періодом 2018 р., продемонстрував Універсалбанк, який подвоїв їх і довів до 80 млн грн. Банк теж може вважати, що гроші не пущені на вітер. Наприклад, за минулий рік Універсалбанк збільшив обсяг кредитів фізособам на 128%, а за приростом гривневих депозитів громадян банк став третім на ринку. Щоправда, слід враховувати, що за ліцензією Універсалу працює monobank. А тому і витрати, і здобутки у них спільні.
Вирішили економити
Серед 15 ключових банків-рекламодавців свої маркетингові витрати скоротили лише дві установи. Ідея Банк зменшив їх лише на 3%, порівняно із січнем-листопадом 2018 р. Можливо, банк планував більше витратити у період новорічних свят, а, може, переглядав бюджети напередодні продажу Dragon Capital.
А ось заощадливість Приватбанку відверто дивує. Його рекламні витрати становлять лише 23 млн гривень, а це на 46% менше, ніж за аналогічний період 2018 року. І це притому, що прибуток установи майже сягає 32 млрд грн. – більше ніж у всіх інших банків разом. Можливо, держбанк економить, щоб потім перерахувати більше дивідендів в бюджет країни.
Топ-15 банків за сумою витрат на рекламу і маркетинг, млн грн
Місце | БАНК | На 1 грудня 2019 | На 1 грудня 2018 | Зміна суми за рік | Приріст за рік |
1 | Альфа-Банк | 120,4 | 74,7 | 45,7 | 61% |
2 | ПУМБ | 105,9 | 96,8 | 9,1 | 9% |
3 | Універсалбанк | 80,4 | 39,9 | 40,4 | 101% |
4 | Ощадбанк | 49,7 | 35,7 | 14,0 | 39% |
5 | Райффайзен Банк Аваль | 42,0 | 29,5 | 12,5 | 42% |
6 | ОТП Банк | 41,6 | 33,1 | 8,5 | 26% |
7 | Креді Агріколь Банк | 30,0 | 27,7 | 2,3 | 8% |
8 | Укргазбанк | 29,5 | 18,8 | 10,7 | 57% |
9 | Ідея Банк | 26,9 | 27,8 | -0,8 | -3% |
10 | Укрсиббанк | 26,1 | 23,5 | 2,5 | 11% |
11 | Банк Кредит Дніпро | 24,3 | 18,5 | 5,8 | 31% |
12 | Прокредит Банк | 23,9 | 12,2 | 11,8 | 97% |
13 | Приватбанк | 23,2 | 42,6 | -19,4 | -46% |
14 | Кредобанк | 21,8 | 18,2 | 3,5 | 19% |
15 | Таскомбанк | 16,5 | 13,9 | 2,6 | 19% |
За даними НБУ
Жодної копійки на рекламу не витратили 4 банки. Серед них Банк Авангард, Банк 3/4 і Банк Траст-Капітал, які хоча і прибуткові, але значними доходами похизуватися не можуть. А ось Сітібанк, швидше за все, просто не бачить сенсу витрачатись на рекламу. За 11 місяців минулого року він заробив більше 1,9 млрд грн., однак установа спеціалізується на обслуговуванні великих компаній, які не орієнтуються на рекламу.
Як дізнатись ефективність
Хто із банків найефективніше розпорядився своїм рекламним бюджетом та продемонстрував найбільш вражаючу рекламну кампанію стане відомо 28 лютого під час вручення нагороди FinAwards 2020.
В номінації «Рекламна кампанія» беруть участь керівники маркетингових департаментів банків, які провели успішні рекламні кампанії, завдяки яким вдалося істотно підвищити впізнаваність бренду.
Читайте також: Топ-15 банків, які найактивніше кредитують українців
Загалом під час заходу буде оголошено переможців в 15 номінаціях. Організаторами нагороди виступають сайти «Мінфін» та Finance.ua.
У 2018 р. премію за кращу рекламну кампанію отримав Ощадбанк, а в 2019 – Альфа-Банк. Хто стане переможцем FinAwards 2020 дізнаємось вже незабаром.
Олексій Писарев
Коментарі - 4
Видимо со скорингом у них беда печальная.