Наближається головна п'ятниця року для шопоголіків, довгоочікувана «Black Friday» – день всесвітніх розпродажів, запаморочливих знижок і привабливих пропозицій, від яких так важко відмовитися.
«Чорний тиждень»: як вигідно робити покупки
Про те, як скористатися знижками з максимальною вигодою навіть якщо під рукою немає грошей, «Мінфіну» розповів, заступник голови Правління – директор з роздрібного бізнесу Банку Кредит Дніпро Олег Пахомов.
Світовий тренд
Завдяки глобалізації торгівлі та розвитку інтернет-технологій ідея чорної п'ятниці, що народилася 30 років тому у винахідливих американських маркетологів, стрімко вийшла за межі США і набула воістину всесвітнього масштабу.
Український споживач не відстає від глобальних трендів: за даними рітейлерів, кількість проданих цього дня товарів і середній чек збільшуються в рази. Можливість в кілька кліків придбати товар з будь-якої точки світу за «смачною» ціною, підкріплена масованою інформаційною атакою практично не залишає шансів залишитися в стороні від шопоголістичного божевілля.
Продавці одягу і взуття, техніки та електроніки, товарів для дітей і домашніх улюбленців завчасно анонсують сейли, складають каталоги акційних пропозицій, дбайливо інформують своїх постійних і потенційних клієнтів про майбутні можливості придбати бажані товари з приємними знижками до 90%.
Покупці «ловлять» смс-ки, відстежують знижки на улюблених сайтах, уважно вивчають і порівнюють рекламні пропозиції, готують фінансові активи. І якщо інформації більш ніж достатньо, то з фінансами зазвичай ситуація зворотна.
Фінансове рішення
Цього року «чорна п'ятниця» припадає на 29 листопада, коли листопадовий аванс вже буде благополучно витрачено, а до зарплати треба чекати ще кілька днів.
Чи привід це відмовлятися від вигідного шопінгу? Ні в якому разі, адже є раціональне рішення – скористатися банківською платіжною карткою з кредитним лімітом.
За останні роки платіжна картка стала досить звичним супутником українського споживача: згідно з експертними опитуваннями, сьогодні ними користуються близько 70% дорослих українців – представників mass-сегмента і більше 99% представників так званого сегмента аffluent — громадян у віці 25-50 років з доходом вище середнього, активних користувачів інтернету.
За кредитними картками картина поки що не настільки переконлива: їх можна виявити в гаманцях лише у 16% і 62% користувачів платіжних карток в зазначених клієнтських сегментах. Очевидно, що представники аffluent-кластера більш освічені фінансово і краще розуміють переваги кредитної картки як зручного інструменту фінансового планування.
Кредитка дозволяє сплатити будь-який товар або послугу в торгово-сервісній мережі або онлайн не тільки власними, але й позиковими коштами, а потім погасити кредитну заборгованість у зручний час. Погасити заборгованість можна оптимальним для себе способом: поповнивши картковий рахунок онлайн в інтернет-банкінгу або Р2Р платежем з карти на карту, готівкою в касі банку або в термінальній мережі.
Кредитний ліміт, в залежності від фінансових планів і можливостей клієнта, може становити від кількох тисяч до мільйона гривень. Як правило, невеликі ліміти (в межах 50-75 тис. грн.) банки узгоджують без довідки про доходи, отримавши від клієнта заявку і мінімальний пакет документів: паспорт та ідентифікаційний код.
Користування кредитом буде практично безкоштовним (під символічні 0,001% річних), якщо повернути банку кошти в пільговий період, який може становити кілька місяців – цілком достатній термін, щоб перекрити новими доходами понесені витрати.
Заробити на покупках
Примітно, що з кредитною карткою можна не тільки витрачати, а й заробляти: банки в партнерстві з міжнародними платіжними системами і торговими мережами не тільки в «чорну п'ятницю», але і в інші дні пропонують додаткові знижки, кеш-беки, розіграші цінних призів за активні розрахунки платіжними картками.
Мета такої щедрості – формування у споживача платіжної культури cashless, яка вигідна і йому самому, і економіці, з точки зору збільшення прозорості фінансових потоків.
Самі банки теж залишаються в плюсі, не тільки заробляючи комісійний дохід на активних безготівкових транзакціях клієнтів в торгово-сервісній мережі, але і розглядаючи кредитну картку як один з основних інструментів формування довгострокових взаємовигідних відносин з клієнтом.
Напередодні «чорної» п'ятниці – відмінний привід обзавестися картою та на власному досвіді переконатися в тому, що при грамотному використанні кредитка дійсно є вигідною і корисною фінансовою підмогою, допомагаючи реалізувати бажане тут і зараз.
Коментарі - 5
В общем покупать что-то, за ценой на что ты не следил, а чисто на хайпе «скидок на всё» - поступок крайне опрометчивый.