Мінфін - Курси валют України

Встановити
11 жовтня 2019, 10:10

Одна машина — три квартири. Чому в столичних ЖК не вистачає паркомісць

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало будівництво вдвічі більшої кількості ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. 

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років.
фото: drive2.com

Так, за даними сайту Хмарочос, сьогодні рівень автомобілізації столиці становить 257 авто на 1000 жителів, але вже у 2025 року може досягти 450 автомобілів. В таких умовах одним з важливих критеріїв при виборі житла є його забезпеченість паркомісцями.

Компанія DC Evolution провела дослідження співвідношення кількості квартир в новобудовах столиці з об'ємом паркомісць, які надає сам забудовник, і паркомісць та гаражів, які продаються або здаються в оренду через платформу OLX.

В цілому на OLX розміщено понад 12 тис. оголошень про продаж гаражів і паркомісць по всій території України. Найбільше пропозицій з Київської області – 2 667 лотів, при цьому частка пропозицій в столиці з цього обсягу становить понад 90%. Крім того, 480 паркомісць здається в оренду по всьому Києву.

«Сьогодні в Києві відкрито або заплановано продаж в більш, ніж 400 ЖК, при цьому дані за кількістю квартир є в трохи більше, ніж в 300, а за наявністю парковок – у вдвічі меншій кількості об'єктів. У новобудовах, в яких відомі обидва параметри, ми оцінили залежність кількості паркомісць від кількості квартир. Так, передбачувано для економ- і комфорт-класу це співвідношення менше, ніж для бізнес- і еліт-класу», – додає Олександра Глуздовська.

Найбільше співвідношення паркомісць до квартир в Подільському та Печерському районах, де паркомісце «додається» практично до кожної квартири в новобудові. Найнижче співвідношення – в Дніпровському районі. Такі результати обумовлені тим, що в Печерському районі більше 90% квартир бізнес- і преміум-класу, які і передбачають високу забезпеченість паркінгами. У той час як в Дніпровському переважають об'єкти комфорт-класу, і, імовірно, мешканці будуть паркуватися на вулиці або громадських парковках. У той же час високий показник і у Деснянського районі, але він досягається переважно за рахунок паркомісць, які можна купити або орендувати на OLX.

В середньому по всьому Києву забезпеченість паркомісцями становить 0,59, тобто на кожні дві квартири приходиться по одному паркомісцю. Знову ж таки, варто підкреслити, що ці цифри відображають специфіку тільки тих комплексів, у яких є дані про парковках – а це трохи менше 170 продаваних або запланованих до продажу ЖК. До слова, в житлових комплексах бізнес-і еліт-класу будують переважно підземні паркінги, а в економ- і комфорт-класі наземні стоянки.

«Проблема недостатньої забезпеченості паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту. Будівництво паркінгу – досить дороге задоволення як для покупця, так і для девелопера. Для першого окупність вкладень становить 12-15 років, для другого – не менше 10-15 тис. доларів в залежності від класу комплексу, кількості рівнів паркінгу та інших параметрів, а в разі відсутності попиту – це просто заморожені на невизначений період гроші. При цьому простежується цікава тенденція, коли ціна паркомісця співмірна з ціною автомобіля, який на ньому паркується», – зазначає генеральний директор компанії UTG Residence Роман Савченко.

З огляду на те, що дослідження охоплює не всі комплекси столиці, забезпеченість паркомісцями насправді може бути ще менше.

«У світі все популярнішим стає каршерінг, а в Києві навіть побудували кілька перехоплюючих паркінгів, але наше суспільство, як і раніше досить абтомобілеоріентіроване. Тому реальне покриття паркомісцями я оцінюю не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру. Але поки мешканці не будуть готові оплачувати свій комфорт, девелопери не будуть і не зможуть надати більше паркінгів, а значить ми продовжимо бігати по цьому замкнутому колу», – пояснює Роман Савченко.

Коментарі - 26

+
+45
lenta19
lenta19
11 жовтня 2019, 11:36
#
«Но пока жильцы не будут готовы оплачивать свой комфорт, девелоперы не будут и не смогут предоставить больше паркингов, а значит мы продолжим бегать по этому замкнутому кругу», – добавляет Роман Савченко.

Есть и другой вариант - перестать финансировать застройщиков, которые вкорячивают монструозные здания на весь выделенный участок.
+
+15
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 11:59
#
Народ совсем обнищал. Даже мест для парковок не хватает:)..
+
+15
Indis
Indis
11 жовтня 2019, 12:38
#
Парадоксально да)) И мест не хватает и при этом никто не покупает парковки по заоблачным ценам.
+
0
AlexZag
AlexZag
11 жовтня 2019, 12:41
#
Конечно, не хотят покупать, если за одно паркоместо можно купить две-три машины (не евробляхи), какой в этом смысл?
+
+15
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 12:42
#
Попит породжує ціну.
+
0
Captain  Cisco
Captain Cisco
11 жовтня 2019, 14:00
#
Если бы спрос определял цену-у застройщиков бы покупали паркинги. А если на такую цену нет желающих-цена завышена.
+
+15
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 14:01
#
Тому і попиту немає.. бо дорого.
+
0
Captain  Cisco
Captain Cisco
11 жовтня 2019, 14:44
#
100%
+
0
Indis
Indis
15 жовтня 2019, 11:14
#
Сами себе противоречите. Хотя постулаты и правильные, но у нас не работают. Спроса по завышенной цене нет? - Нет! И цена не падает))
+
+16
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 12:42
#
Объявление: Меняю белого коня на любого другой масти. Достали. Принц.:)))
+
0
KlichkoY
KlichkoY
22 жовтня 2019, 11:48
#
Вартість таких паркомісць буде також монструозно велетенська
+
+15
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 11:57
#
А кажуть що українці бідують:))  Паркомісць  не вистачає..
+
+15
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 12:01
#
Надпись на старом москвиче : «Не обгоняй, обидно!»
Надпись на машине «Ока»: «Не смейтесь, она тоже стоила денег».
О, ВАЗ! Как много в тебе звуков! Шумов и дребезгов и стуков...
+
+15
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 12:25
#
У нас на етапі будівництва в першу чергу викупляють гаражі..
+
0
Captain  Cisco
Captain Cisco
11 жовтня 2019, 14:01
#
В приличных комплексах паркинги продают только покупающим в них квартиру.
+
+15
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 14:02
#
У нас будують з гаражами  деякі будинки. Не паркомісцем.
+
+28
Lamo
Lamo
11 жовтня 2019, 13:57
#
Проще немного денег добавить и купить еще одну квартиру рядом с работой, чем машину + паркоместо...
На парковки цены вообще неадкватные, да и машины у нас дорогие по отношению к ЗП.
+
0
niko 555
niko 555
12 жовтня 2019, 17:54
#
Жить рядом с метро и ездить 5 остановок на работу - это круто. Но машина - это комфорт, думаю большинство у кого было авто никогда не захотят отказаться от него.
+
+15
bonv
bonv
13 жовтня 2019, 14:55
#
Без машини в теперішній час як без рук.. Всюди встигаєш.
+
+15
bonv
bonv
13 жовтня 2019, 14:55
#
У кожного свої бажання і можливості..
+
+99
Strain
Strain
11 жовтня 2019, 16:32
#
Я уже про это говорил — сейчас если ты купил машину — становишся инвалидом. По крайней мере так думаю многие автовладельцы. Они требуют от государства льгот в виде бесплатных парковок. + льготы на саму покупку машин требуют в виде легализации евроблях.
Что бы стало более понятно. Вы живете в 1к квартире и купили фортепиано. Всунули его как то и выходите на Майдан требуя себе 2к, а то и 3х комнатную квартиру. Ведь у вас фортепиано!=)

В столице давно пора начать кошмарить штрафами тех, кто неправильно паркуется. На газонах и т. д. Это быстро отвадит от покупки авто. А хочеш авто — будь добр купи паркоместо.
+
+30
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 21:57
#
Удар по воротам! Мяч попадает в девятку! А вот и разгневанный водитель «девятки»...
+
0
squeez
squeez
13 жовтня 2019, 9:46
#
Эти же бляхеры и автовладельцы выйдут и будут бастовать :D а вообще, нужно улучшать городской транспорт, чтобы маршрутки были не гнилые, ходили по расписанию, тогда бы люди и не задумывались об авто, хотя... зная нашего брата Авто - это же показатель чего-то там...
П.С сам езжу на авто но я не в Киевах ваших живу :D у нас таких проблем нету
+
+7
Strain
Strain
15 жовтня 2019, 13:43
#
Нужно вообще избавляться от маршруток и развивать трамваи, метро и автобусы, а лучше троллейбусы.

Во всем мире, где избавились когда то от трамваев в пользу маршруток и такси восстанавливают заново инфраструктуру городского транспорта, так как поняли что маршрутки это дорога в никуда.

+
+59
bonv
bonv
11 жовтня 2019, 21:58
#
Место действия - забитая припаркованными в два ряда авто улица. Еду медленно, ищу местечко.
Вижу: прилично одетый мужик ковыряет фомкой дверь Москвича. Думаю, ключ потерял, бедолага. Останавливаюсь и говорю:
- Стекло-то дешевле двери будет. Ты бы лучше стекло выбил, пока совсем дверь не загубил.
Мужик проникся услышанным, ударил по стеклу, через дыру открыл дверь, сел в машину, снял ее с передачи, вышел, оттолкал на пару метров, сел в стоявший за Москвичом мерс и уехал..
+
0
Andrey M
Andrey M
22 жовтня 2019, 12:48
#
Звичайна заказна стаття націлена на продаж неліквідних надлишків паркомісць.
На сьогодні, по ДБН вимагається 70% покриття квартир в новобудовах паркомісцями. 
Тільки прикол в тому, що їх  вартість така, що при повному продажу житлових об"єктів - паркомісць продано на рівні 30%.
А тому що наші жадібні забудовники паркомісце не продають в комплексі з квартирою, а хочуть за нього окрему плату від 10 тис у.е. за одне паркомісце. Чи будуть його купувати власники авто, яке коштує чи не менше ніж саме паркомісце?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися