Міністерство інфраструктури ініціює перегляд порядку розмитнення транспортних засобів з іноземною реєстрацією. Про це повідомляє сайт Мінінфраструктури.
19 вересня 2019, 18:48
«Євробляхи» хочуть розділити на дві категорії за умовами розмитнення
Що пропонують
Відомство пропонує розділити всі «євробляхи» на дві категорії, до яких застосовувати різні ставки розмитнення.
- У першій категорії, зокрема, будуть більш старі автомобілі, які вже перебувають на території України, до певного об'єму і віку. До такої категорії пропонується встановити єдину ставку розмитнення.
- У другій категорії — новіші автомобілі, які будуть розмитнюватися за спеціальною формулою.
Голова ГТС Максим Нефьодов підтримав ініціативи Мінінфраструктури та зазначив, що митниця вже працює над тим, щоб до кінця року запустити відповідний калькулятор розрахунку платежів.
Заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк зазначив, що новий законопроект необхідно внести у Верховну Раду до кінця поточного року.
Оформити автоцивілку на вигідних умовах
Що відомо
- 19 вересня 2019 у Мінінфраструктури відбулася нарада щодо перегляду порядку розмитнення транспортних засобів з іноземною реєстрацією.
- У ній взяли участь міністр інфраструктури Владислав Криклій, голова ГТС Максим Нефьодов, народні депутати, представники ДФС та громадських організацій.
- 12 вересня Верховна Рада прийняла за основу і в цілому законопроект 1030 про відстрочення на 90 днів застосування штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів (ввезених з 1 січня 2015 року) на територію України.
Джерело:
Мінфін
Коментарі - 21
Минулого року була гарна ідея - обмежити вік «євроблях» 5 роками, але під популістським гаслом «6-річна іномарка краща за новий Ланос» добилися «оновлення» автопарку. Ось Вам декілька цифр. Протягом І-го кварталу 2019 року в Україну ввезено 183 тис. вживаних автомобілів. А тепер, увага, структура цього імпорту по віку автомобілів:
- 0-2 роки - 1%
- 3-5 років - 6%
- 6-7 років - 4%
- 8-10 років - 8%
- 10-15 років - 35%
- 16 і більше років - 46%(!)
Техогляд за євростандартами - ідея чудова, але чомусь мені здається, що 35%+46%, яким цей техогляд пройти не світить, знову перекриватимуть Банкову, Хрещатик, Краковець, тощо. Питання, чи вистачить в нової влади яєць поставити цих «молодців-здобувачів» на місце, і, нарешті, відправити цей шрот туда, де йому і місце? Шкода лише, що кошти за утилізацію автівок автовиробники платять в бюджети країн де в них розташовані заводи, а утилізовувати весь мотлох доведеться за наші податки.
Ми хизуємося майже абсолютною грамотністю населення. На практиці, це означає лише те, що в нас рівень писемності >99%. Але, якщо йти далі, то рівень вміння мислити критично, рівень вміння робити причнно-наслідкові зв'язки, рівень фінансової грамотності в Україні навряд чи перевищує 20%.
В управлінні персональними фінансами (оскільки тут, ніби, фінансовий сайт) є емпіричне правило: для того, щоб утримання автомобіля не було дуже обтяжливим для бюджету, то його вартість (нового) не повинна перевищувати 6 середньомісячних доходів (до податків). Це правило сформувалося на Заході. Є спроби адаптувати це правило до наших реалій - цей ліміт подвоюють до 12 місяців (хоча я вважаю, що це перебір). Це, зокрема, для того, щоб мати можливість належно утримувати автомобіль.
Сам придумав?))
В наших умовах цього правила притримуватись дещо складно. Тому його адаптували, розширивши діапазон (хоча відповідь на питання «Скільки я можу витратити на придбання авто?» - «Якомога менше.» все ще буде актуальною):
https://setevoy.net/skolko-dolzhen-stoit-avtomobil-v-zavisimosti-ot-dohoda/
https://delozadelo.ru/post/skolko-dolzhen-stoit-avtomobil-prakticheskaya-storona-voprosa-313.html
Хочете більше матеріалів - дуже прошу в Google.
Аналогічно, є правило, що вартість утримання всіх автомобілів в сім'ї не повинна перевищувати 10% доходу сім'ї після податків. В прицнипі, ніхто не заважає витрачати більше, але це ненормально. Так само ненормально, як витрачати більше 50% бюджету на їжу. Так само ненормально, як купувати iPhone в кредит.
Доки у вас немає «резервного фонду» (який, при раптовій втраті основного джерела доходу, дозволить спокійно прожити від 3 до 6 місяців, без втрати якості життя), вам взагалі рано думати про автомобіль. Але, часто комплекси та/або «понти» не дають приняти зважені рішення. :)
- матимуть вибитий «каталізатор» (оскільки вартість заміни складе близько десятої части від вартості автівки), про негативний вплив на екологію чудових дизельних 16-річних автомобілів я навіть говорити не буду
- не матимуть дитячих автокрісел, діти або скачуть по салону, або їдуть на руках в пасажирів, часто тих, що сидять на передньому сидінні.
- матимуть вживані зимові шини, або їздитимуть взагалі без них, наражаючи на небезпеку себе і оточуючих
- і т. ін. (впевнений, зможете доповнити список, згідно своїх спостережень)
Якщо дохід до оподаткування складає 50 тис. грн. на місяць, то потрібно дивитися на Логан, максимум на Вітару, а не на Ауді, Вольво, чи БМВ. Це дозволить купувати оригінальні запчастини, дитячі автокрісла, два комплекти (літо/зима) нових шин, і т. ін. Що позитивно вплине на екологію, зменшить кількість ДТП і рівень смертності в них.
Далі буде... (після коментаря GrugoriyHoland 20 сентября 2019, 4:59)
https://minfin.com.ua/blogs/grugoriyholand/123117/
Люди сами разберутся что и где им покупать, главное что бы государство создало приемлемые условия и осуществляло жесткий надзор за качеством купленного.
А тепер про причинно-наслідкові зв'язкі, тобто про те, чому важливо те, про що я написав вище. І відповім я на це в контексті податків/бюджету і ролі держави.
Насамперед, дякую за гарну статтю! Вона розкриває позитивний вплив на бюджет «тут і зараз», але в мене питання, яку ціну ми заплатимо за це в перспективі?
Екологія.
Пересівши з маршрутки в 16-річну Ауді, людина почуватиме себе дуже комфортно. За відносно невеликі гроші, різниця - величезна. Вибитий «каталізатор» не впливатиме на комфорт пересування, який на жаль, матиме пріорітет над чистим повітрям. «Комфорт - мій, а повітря - не моє, хай про його чистоту дбає хтось інший.» Питання, чи буде людині так само комфортно, коли в неї за кілька років діагностують серьйозну хворобу, чи її діти/онуки народяться в важкими патологіями? Просто «тут і зараз» над цим ніхто не замислюється. А коли це раптом стається, то погану екологію пов'язують з промисловими підприємствами олігархів (яких у Львові, наприклад, немає, а проблеми із здоров'ям є), а не із сотнями тисяч таких самих «євробляхерів» як і вони.
На жаль, дуже важко оцінити фінансові втрати держави, від наслідків ДТП, що сталося через перебування авто в неналежному технічному стані. Ми знаємо скільки людей гине в ДТП, але ми не знаємо скільки з таких ДТП трапляється через перебування авто в неналежному технічному стані (в т.ч. шини). В нас є статистика, скільки дітей загинули чи травмувалися в ДТП, але не має уявлення, скільки з них могли уникнути цього, перебуваючи в кріслах.
Питання, чи компенсують 2016 євро заплачених в бюджет «тут і зараз», витрати з бюджету на лікування (медичні послуги + лікарняні) та/або виплати по інвалідності протягом всього життя? Якщо в ДТП гинуть чи отримують інвалідність люди працездатного віку, як порахувати суму податків недоотриманих державою? Якщо в ДТП гинуть, чи отримують інвалідність діти, за яких держава виплатила допомогу при народженні, частково компенсувала навчання (дитячі садочки, школи). Мабуть ці кошти також потрібно враховувати.
На жаль, неможливо, так само точно оцінити потенційні втрати бюджету в довгостроковій перспективі, як ви це зробили з надходженнями до бюджету. Але вони точно є (точніше, будуть), і по відчуттях, вони є суттєвими. Люди дбають про свій комфорт «тут і зараз». 99%+ вміють читати, але більшість з них не вміють/хочуть думати. В ідеалі, нестачу цього вміння/бажання мала би компенсувати влада, йдучи на непопулярні кроки. Але влада дбає про свій рейтинг «тут і зараз» і бюджет «тут і зараз», а не про наслідки своїх рішень за 10-20 років. І це не лише в питанні «євроблях». На жаль, кожне таке рішення робить країну все менше і менше привабливою (або, навіть, придатною) для проживання. :(
и вообще забывают про то как плохо ездят все эти ляхери......... просто же капец. если видишь их паленые номера или характерное корыто - то 100% никаких поворотов, будет гнаться и потом не факт что остановится, и бог пойми что творят.
как там полиция? - статистику по ним не собирают?
По-перше, це обсяг ринку. Якщо в Росії він нехай в районі 2 млн. нових автомобілів на рік, то в Україні останні роки в районі 80 тис. Тобто в іномарці, яку Ви купуєте в Україні, умовно сидить:
- зарплата директора, менеджерів, касирів і охоронців автосалону
- зарплата двох змін автомеханіків
- оренда/комуналка і т. ін.
В Росії, всі ті самі витрати сидять в 5-8 іномарках. Ось Вам і різниця. По-друге, дуже багато автовиробників мають заводи безпосередньо в Росії, що знижує собівартість виробництва.
P.S. Нові Ланоси ще десь можна купити?
P.P.S. Поцікавтеся цінами на нові іномарки в Норвегії чи Ізраїлі, Вам має дещо полегшати :)
Якщо ми говоримо про минуле, то вкажіть період. Навряд чи причини будуть сильно відрізнятися: (1) авторинок Польщі більший за авторинок України (~ в 6 разів), (2) до ~2011 Ланоси вироблялись і на заводі FSO (мажоритарним акціонером якої УкрАвто став в сердині 2000их).
Чесно кажучи, я ніколи не дивився на Ланоси в Польщі, але... пару років тому (2015-2016) в Інтернеті жваво розганялась маніпулятивна теза про Ланоси по 5000 в Росії і по 10000 в нас (або як закид тогочасній владі, або як інформпідготовка до руху «євроблях»). Можливо Ви з тих часів її пам'ятаєте. Я ще тоді вирішив її перевірити:
1) маніпуляції з цифрами - ціни 5800 і 9200 заокруглювались до 5000 і 10000
2) різниця в порівнюваних конфігураціях - наприклад, відсутність кондиціонера в Росії, і наявність в Україні, плюс ще по дрібницях (але не настільки, щоб виправдати 3400 різниці в ціні).
3) остання поставка Ланосів в Росію відбулася в 2014 році, і в 2015-2016 це був розпродаж за зниженими цінами. Підозрюю, що це давало менший збиток, ніж далі витрачати кошти на всю інфраструктуру, оренду, і за декілька років таки вдатися до тих самих знижок. Так само робив Opel, коли йшов з російського авторинку.
Вопли евробляхеров, которые тянут сюда корыта 20-летние с объемом 3 литра, нужно игнорировать.
А вот ндс и пошлину надо убрать для тех кто завозит авто раз в год. Если больше одного раза плати и ндс и пошлину.
На новых машинах акциз копейки выходит.