Автомобільний ринок України потребує дерегуляції та ліквідації корупції. І мова йде зовсім не про проблему з «євробляхами».
9 вимог автомобілістів до нової влади
Про вимоги автомобілістів до нової влади на своїй сторінці у Facebook розповів гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко. «Мінфін» наводить основні тези.
Список першочергових змін на ринку:
-
Необхідно спростити процедуру реєстрації нових авто — дозволити автодилерам надавати громадянам послуги з реєстрації нових автомобілів прямо в автосалонах і самостійно обирати з бази даних державні номерні знаки. Причому, за бажанням автовласника – він зможе зареєструвати авто в звичайному порядку самостійно;
-
Необхідно проводити митне оформлення авто, придбаних на аукціонах в ЄС, за ціною їх придбання, за умови, що буде можливий онлайн контроль митником такої ціни. Це скасує питання оцінки авто для розрахунку вартості розмитнення і зробить процедуру прозорою.
-
Необхідно дозволити автодилерам та СТО проведення обов'язкового технічного огляду, якщо вони мають відповідне обладнання та програмне забезпечення від заводу-виробника та уповноважені заводом на виконання таких робіт. Зараз в Україні їм це заборонено. У той же час Мінінфраструктури акредитує на проведення цих робіт підприємства, які навіть теоретично не можуть мати відповідне ПЗ або технічні карти, оскільки не мають зв'язків із заводами-виробниками;
-
Необхідно скасувати сертифікати на автомобільні аксесуари, в разі, якщо такі аксесуари вже сертифіковані в ЄС та інших країнах і імпортер може надати відповідний документ;
-
Ввести нові якісні вимоги до роботи автошкіл. Якість підготовки водія залежить від викладача або інструктора з водіння на курсах з підготовки водіїв. Сьогодні викладачі ніде не навчаються своїй професії і законодавство не вимагає документа про спеціальну освіту для них. Потрібно ввести в Національному автомобільному університеті спеціалізацію, яка готує викладачів для автошкіл;
Автоцивілка зі знижкою з Бонусом від «Мінфіну»
6. Необхідно переглянути рівень штрафів. Сьогодні залишення місця ДТП обійдеться порушнику в 255 гривень, а невиконання вимоги поліцейського про зупинку – 153 грн. Очевидно, що такі санкції жодним чином не здатні зупинити не те що «мажорів», але в принципі будь-якого водія. Також не зовсім справедливим виглядає покарання за вживання водіями спиртного, так як немає диференціювання рівня алкоголю в крові – «ходячий труп», який «видуває» 7 проміле, підпадає під таку ж відповідальність, як і водій, у видиху якого «Драгер» визначив 0,3 проміле. І це лише окремі приклади – в цілому вся сітка штрафів вимагає перегляду за прикладом Німеччини з введенням тюремного ув'язнення для «завзятих» порушників;
7. Необхідно скасувати в Україні неписану, але фактично діючу презумпцію винності водія. Пішоходи і велосипедисти масово, грубо і небезпечно порушують ПДР, і будуть продовжувати це робити, адже за більшість порушень передбачено попередження або символічний штраф. І поліція часто не звертає уваги на пішоходів або велосипедистів;
8. Необхідно, як в ЄС, запровадити кримінальну відповідальність за «скручування пробігу» або надання покупцю недостовірних відомостей про товар, тобто – автомобілі. В Україні ж фахівці, які занижують кілометраж, навіть не бояться відкрито розміщувати рекламу своїх послуг у всіх доступних засобах інформування;
9. Скасувати сплату 3-5% відрахувань у пенсійний фонд при реєстрації авто. У 1998 році Верховна Рада внесла збір в ПФ тимчасово, на 1 рік, до ліквідації заборгованості за пенсіями. Заборгованості за пенсіями вже немає, а збір в ПФ вже 21 рік існує! Забули про нього?
Коментарі - 7
1. Когда появились «Сервисные центры» я был очень рад, но со временем появилась масса «решал» которые присосались к этим центрам. Для примера — Голландия, номерной знак выдается один раз ( при первой регистрации ) все остальное, просто меняется техпаспорт, о «блатных» номерах я не слышал!!!
2. Проблема № 1 для всех кто сам покупает авто!!! И эта проблема на много шире чем кажется!
а. Таможенный кодекс Украины не имеет четких требований и алгоритма действий при определении цены ввозимого авто.
https://minfin.com.ua/blogs/grugoriyholand/122480/
Описанный метод применяется для всех видов ввозимых товаров.
б. Сертификация ввозимого авто при наличии сертификата происхождения и сертификата соответствия нормам ЕС ( авто из США отдельная история )
в. Отсутствие доступа в экспортные базы ЕС ( или отсутствие желания ) для определения действительной стоимости авто.
(Если брать в пример Голландию, то все фактуры покупки авто на экспорт регистрируются в торговой палате).
г. Отсутствие обжаловать действия таможни через Суд ,( по факту затеять тяжбу может только брокерская компания которая представляет интересы импортера)
3. Техосмотр — отдельная часть комплексной проблемы! Конечно тех осмотр должен стать привилегией официальных СТО!
Если, опять брать пример Голландии, Тех осмотр, включающий фиксацию пробега, и уплата годо
Если брать наш авторынок, то у нас его нет, у нас есть просто «базар», где ни кто не несет ответственности и не застрахован от рисков. Опять пример Голландии — весь сегмент авторынка это или автосалоны или несколько автобазаров ( не во всех городах и работают в определенные дни) Первые — автосалоны как правило при авторизированных СТО на которых авто прозодит предпродажную подготовку и оформление документов на экспорт. Вторые просто торговые площадки по продаже авто, но тоже со всем набором услуг по оформлению авто. При этом существует масса сайтов, которые по номерному знаку могут, как платно так и бесплатно предоставить всю информацию об истории авто, основные и подключенные к сайтам продавцов
https://www.finnik.nl/ и https://www.carfax.nl/
При этом есть масса торговых интернет площадок, которые дают возможность не просто списаться с продавцом но и поторговаться.
https://www.marktplaats.nl/ и https://www.autowereld.nl/
При этом ни одна «площадка» не примет на продажу авто если не пройден тех осмотр (есть и «мутные» исключения )
Вообщем полная прозрачность и законность! Покупая авто вы получаете весь пакет экспортных документов с регистрацией в Торговой палате.
Так что нам есть куда или к чему стремиться, один вопрос — а есть ли желание ломать нашу коррупционную структуру «автобазару».
І знову ж таки, у Назаренка пропонують спростити процедури там, де вони заробляють гроші (імпорт, реєстрація, ПФ), але ускладнити там, де вони нічого не мають, але можуть мати (СТО, штрафи, автошколи). Тому весь пост вище - лише відстоювання своїх інтересів, які, звичайно, іноді пересікаються зі здоровим глуздом.
І так, я вибираю якісне авто, ремонтую на нормальних СТО. Але якщо від'їхати 100 км від Києва, то бачимо переважно іншу ситуацію: люди купують дешевий мерседес, який плавно перетворюють в опель чи жигулі в своєму гаражі на своєму станку. І це не можна змінити за один день.
С уважением, приятно было выслушать мнение «эксперта»!
5. Интересно либерализацию провести по пунктам 1-3, особенно спорно п.2 -почему опять же — только площадки ЕС, а США и потом -опять же колониальное отношение, но закрутить гайкт по тому, с чем они не согласны…
9. Вообще-то у нас пенсионный фонд -дефицитный, он из бюджета напрямую пополняется.
3. Нужно ввести финансовую ответственность за плохое ТО и все — свои платежи по авариям — страховые компании с удовольствием переложат на недобросовестные СТО. Алгоритм.как везде в мире, страховая платит клиенту, а потом падает регресс на СТО