Рейтинг забудовників передмістя Києва формується в 3 етапи.
Рейтинг забудовників передмістя Києва. Методика.
Перший етап — збір первинної інформації
Співробітники відділу баз даних «Мінфіну» збирають офіційну інформацію про нові об'єкти житлової нерухомості в передмісті столиці, побудовані за звітний період.
Введення житлового будинку в експлуатацію має бути підтверджене сертифікатом або декларацією про готовність об'єкта від Державної архітектурно-будівельної інспекції України (ДАБІ). Відповідна інформація внесена до реєстру ДАБІ та знаходиться у відкритому доступі.
Другий етап — порівняння і конкретизація даних
Співробітники «Мінфіну» ідентифікують компанію-забудовника і житловий комплекс, до якого належить будинок, за вказаною в документах адресою. Для цього відділ баз даних використовує відкриті джерела інформації: пошукові системи, спеціалізовані портали про нерухомість, офіційні сайти забудовників.
Інформацію щодо учасників рейтингу можна подивитися у спеціальному розділі. Якщо редакція отримує нові дані про забудовника, вона оновлює його досьє в режимі реального часу.
«Мінфін» може внести зміни в рейтинг і опис забудовників, якщо компанія-учасник надасть документи, що уточнюють опубліковану інформацію.
Третій етап — формування підсумкового рейтингу забудовників передмістя Києва
На початок списку потрапляють компанії, які за звітний період ввели в експлуатацію більшу кількість житлових будинків.
Ми обрали саме цю модель, оскільки число зданих будинків — єдиний показник, який знаходиться у відкритому доступі і може бути перевірений у базі даних ДАБК.
Більше половини забудовників навідріз відмовляються показувати свої сертифікати, в яких зазначено точну кількість побудованих квадратних метрів. Це означає, що цей показник, як і кількість квартир, ми можемо порахувати лише приблизно. «Мінфін» вважає, що вибудовувати рейтинг на базі неточних даних неправильно. Тому ми ранжируємо забудовників, виходячи з кількості побудованих ними будинків.
Також ми не враховуємо суб'єктивні оцінки комфортності і якості, які слугують критеріями розподілу місць у деяких інших рейтингах.
Якщо кілька забудовників за звітний період побудували однакову кількість будинків, вище місце займає той учасник, який здав в експлуатацію більше квартир.
До рейтингу увійшли об'єкти заввишки три поверхи і більше. У дослідження не входять 2-поверхові будинки та котеджні містечка.
Ми моніторимо наступні населенні пункти: Білогородка, Бориспіль, Боярка, Бровари, Буча, Васильків, Вишневе +10 км, Ворзель, Вишгород +10 км, Гатне, Глеваха, Гостомель, Ірпінь +10 км, Коцюбинське, Крюківщина, Новосілки, Нові Петрівці, Обухів, Петропавлівська Борщагівка, Підгірці, Святопетровське, Софіївська Борщагівка, Щасливе, Тарасівка, Чабани, Чайки, Ясногородка.
У рейтинг не входять населені пункти, в яких за звітний період не було здано в експлуатацію жодного багатоквартирного будинку.
Важливі нюанси рейтингу
Багато об'єктів в передмісті зводять забудовники-фізичні особи. У подібних випадках «Мінфін» ідентифікує забудовника за назвою його ЖК і вказує фактичного замовника будівництва в описі.
У рейтингу також вказується:
- відстань від ЖК до центру Києва (майдан Незалежності) по прямій;
- мінімальна вартість квартири у введеному в експлуатацію будинку (на березень 2019 року).
У рейтингу присутні об'єкти забудовників, у яких пакет дозвільної документації може бути неповним, але вони, тим не менш, продовжують активно продавати квадратні метри в своїх проектах. Інформація щодо кінцевих бенефіціарів забудовників і щодо проблем з документами оновлюється в режимі реального часу.
Класифікація видів цільового призначення земель
У рейтингу відображено цільове призначення ділянок, відведених під будівництво кожного з об'єктів. У таблицях воно зазначено у вигляді кодів. Нижче ви можете побачити їх «розшифровку».
02.01 | Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) |
02.02 | Для колективного житлового будівництва |
02.03 | Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку |
02.04 | Для будівництва та обслуговування будівель тимчасового проживання |
02.05 | Для будівництва індивідуальних гаражів |
02.06 | Для колективного гаражного будівництва |
02.07 | Для іншої житлової забудови |
02.08 | Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
03.01 | Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування |
03.02 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти |
03.03 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров'я та соціальної допомоги |
03.04 | Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій |
03.05 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування |
03.06 | Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів |
03.07 | Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі |
03.08 | Для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування |
03.09 | Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ |
03.10 | Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури |
03.11 | Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки |
03.12 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування |
03.13 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування |
03.14 | Для будівництва і обслуговування інших будівель громадської забудови |
03.15 | Для цілей підрозділів 03.01-03.14 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
Коментарі