28 лютого Таскомбанк взяв участь в конференції «Цифровий банкінг — 2019». Говорили про розвиток тенденцій цифрових платежів, і за якими новими інструментами майбутнє цього ринку.
Ера чат-ботів: як за допомогою інноваційних інструментів Таскомбанку оптимізувати процес оплати
Digital Banking — це цифрові технології, що допомагають вибудовувати якісно нову модель взаємовідносин з клієнтами. Одне з пріоритетних завдань Таскомбанку — переведення звичайних для споживача речей у digital-середовище, зокрема, як за допомогою нових інноваційних інструментів оптимізувати процес оплати для клієнта.
Нині Україна посідає одну з лідируючих позицій за темпами розвитку безготівкових платежів. За даними НБУ станом на лютий 2019 року зростання долі безготівкових операцій в країні за 2018 рік склало 33%. Так, за минулий рік українці здійснили більше 3,9 млн операцій з використанням платіжних карток з яких більше 78% — безготівкові оплати.
В грошовому еквіваленті обсяг безготівкових операцій досяг 1,29 млрд грн, що склало 45% від загально обсягу всіх операцій з використанням платіжних карток за 2018 рік за даними НБУ станом на лютий 2019 року.
Основними тенденціями на українському ринку платежів залишаються використання цифрових гаманців MasterPass, Google Pay, VisaCheckOut, Apple Pay, безконтактні платежі за допомогою cмартфонів, розвиток QR-кодів та чат-ботів.
Разом з клієнтами банк одним з перших випробував технологію електронних гаманців MasterPass від Mastercard. Серед успішних кейсів Таскомбанку з використанням технології MasterPass можна відзначити:
- сервіс ОККО Pay (мобільний додаток FISHKA), за допомогою якого клієнт може здійснити оплату на заправках мережі OKKO, не виходячи з машини;
- сервіс з оплати залізничних квитків на сайте booking.uz.gov.ua;
- система переказів з картки на картку через сервіс Karton.ua;
- мобільні додатки «Нова Пошта», «Смарт Гроші» від Kyivstar, VodafonePay.
У той же час популярність месенджерів впливає на розвиток тренду чат-ботів, як нового інструменту оптимізації безготівкових оплат. За даними компанії Vodafone, в Україні на сьогодні близько 19,9 млн абонентів і більше 60% з них користуються смартфонами. А за статистикою використання месенджерів: 71% користувачів використовують Viber та менше 5% — Telegram. З чого можемо зробити висновок, що більше 8,48 млн користуються Viber і ще близько 400 тис. — Telegram. Ми бачимо в цьому великий потенціал для розвитку й віримо, що майбутнє за платіжними чат-ботами.
Таскомбанк запустив бета-версію платіжного чат-бота в кінці 2018 року й постійно вдосконалює його можливості. Сьогодні наш чат-бот може допомогти з оплатами як покупцям, так і торговцям.
Процес втановлення платіжного бота максимально простий:
Якщо ви торговець:
- Зайдіть у бот
- Введіть номер телефону, підтвердивши його за допомогою смс-коду
- Вкажіть торгову назву й ПІБ контактної особи
- Оберіть зручний спосіб прийому платежів (картка чи рахунок)
- Виставіть QR-код і приймайте оплати за покупки
Якщо ви покупець:
- Реєструєтеся в боті
- Авторизуйтесь за допомогою мобільного номера
- Підв’язуєте банківські картки
- Скануєте QR-код і оплачуєте покупки
Його переваги для бізнесу в тому, що він не вимагає багато витрат для установки й підтримки, реєстрація займає лише 10 хвилин, а також дає можливість оперативно виставляти рахунки, маючи тільки мобільний пристрій. Для покупців додати чат-бот – це простий та природній крок, такий самий, як додавання нового контакту в телефон для спілкування. Мобільний додаток необхідно знайти, скачати, інсталювати, що займає час і ресурси, крім того клієнт не завжди впевнений, що додаток зручний і має усі необхідні функції. Відмінність чат-бота в тому, що його можна просто додати в месенджер і одразу використовувати. Бот не вимагає установки й не займає місце на телефоні.
Бажаєте переконатися самі? Реєструйтеся й будьте першими!
Коментарі