Банки більше не можуть собі дозволити сильно підвищувати прибутковість по депозитах. Замість цього вони робитимуть акцент на сезонні акції та нові продукти, — вважають банкіри.
Ринок депозитів: чим банкіри дивуватимуть вкладників
«Пройшли часи, коли банки тільки встигали перебивати конкурентів божевільними ставками. Зараз ринок може пропонувати тільки додаткові сезонні переваги у вигляді різних акцій, лотерей і спеціальних пропозицій», — розповіла «Мінфіну» директор департаменту роздрібного бізнесу РВС Банку Людмила Радченко.
Поширеною «фішкою» залишаться і вклади з прогресивною ставкою, яка зростає протягом терміну дії депозиту.
«Для швидкого відновлення своєї ліквідності банки запускають і запускатимуть різні акції, які маркетингово можуть цікавити потенційного вкладника. Наприклад, зараз є спеціальні пропозиції по депозитах — до 20,19% річних у гривні. Але реальний дохід вкладника за цим депозитом за весь його термін буде не більше 17% річних», — констатує директор департаменту роздрібного банкінгу Укргазбанку Олег Кляпко.
Однак банкіри вважають, що депозити зі зростаючою прибутковістю не стануть дуже популярними серед українців.
«Слід знати, що прогресивна шкала ставок за вкладом використовується виключно для заяви максимальної ставки в рекламних цілях. У деяких випадках прибутковість за таким депозитом менше, ніж за класичним — з фіксованою ставкою, з урахуванням бонусу від банку за лояльність», — зазначає начальник управління ресурсних і комісійних операцій Конкорд банку Олександр Саламанін.
У хід підуть і різні комбіновані продукти, в яких ставка по депозиту буде залежати від різних додаткових критеріїв, наприклад, часу співпраці клієнта з банком.
«Можливостей для комбінування дуже багато. Так, в 4 кварталі ми дарували кожному, хто відкриє депозит, 500 грн. При цьому відстежували обороти по картці», — розповідає член правління ОТП Банку, який очолює роздрібний бізнес, Володимир Війтишин.
Коментарі