Сьогодні Україна займає одну з лідируючих позицій по темпам розвитку безготівкових платежів. Їх популярність зростає з кожним роком у геометричній прогресії: за даними НБУ, за 9 місяців 2018 року 77,9% операцій з використанням банківських карт були безготівковими. У грошовому еквіваленті на безготівкові розрахунки довелося 44,3%. За перші три квартали 2018 року цей показник збільшився більш ніж на 8 процентних пункту.
В першу чергу цьому сприяє розвиток сучасних технологій. Основними тенденціями на українському ринку платежів, які продовжаться і в 2019 році, залишаються використання цифрових гаманців MasterPass, Google Pay, VisaCheckOut, безконтактні платежі за допомогою Смартфон, розвиток QR-кодів і чат-ботів.
Розвиток cashless-проектів також сприяє популяризації безготівкових платежів. У 2018 році Таскомбанк взяв участь відразу в декількох таких проектах: Atlas Weekend, «Кураж Базар», фестиваль Brave Factory і Одеський міжнародний кінофестиваль, для якого банк випустив фестивальну карту OIFF 2018. Вона не тільки полюбилася гостям фестивалю, а й увійшла в топ- 3 рейтингу кращих фестивальних карт минулого року.
Таскомбанк одним з перших надав своїм клієнтам доступ до технології електронних гаманців MasterPass від MasterCard, яка в зв'язці з технологією платіжного рішення Mastercard QR дозволила розширити канали прийому безконтактних платежів.
Успішними кейсами Таскомбанку з використанням технології MasterPass для безконтактної оплати стали:
Розвиток cashless в Україні: торговий еквайринг і безконтактні платежі від Таскомбанку
- сервіс ОККО Pay (мобільний додаток Fishka), за допомогою якого клієнт може провести оплату на заправках мережі OKKO, навіть не виходячи з машини;
- сервіс по оплаті ж/д-квитків на сайті booking.uz.gov.ua;
- система переказів з картки на картку через сервіс Karton.ua;
- додаток KyivParkingApp по оплаті парковки в Києві;
- сервіс онлайн-оплати на сайтах «Нова Пошта» та Kyivstar.
Разом з кошельковими рішеннями, які за своєю суттю є рішенням для власників карток, розвивається і інфраструктура для безконтактних платежів. За даними НБУ, за 9 місяців 2018 роки кількість торгових терміналів, за допомогою яких громадяни розраховуються картами в роздробі, збільшилася на 12% — до 282,1 тис.
Торговий і інтернет-еквайринг вже давно стали інструментами must have для підприємців. Беручи до оплати платіжні карти, продавці не тільки надають своїм клієнтам зручний спосіб розрахунку, а й отримують ряд переваг. Наприклад, збільшення конверсії — зростання обсягу продажів може досягати 30%, а також економія за рахунок автоматизації процесів та інкасації готівки. До того ж, підключивши інтернет-еквайринг, можна істотно розширити географію продажів.
Сьогодні торговий еквайринг доступний кожному ритейлеру, не залежно від виду бізнесу. У Таскомбанку понад 1,4 тис. активних терміналів, і банк продовжує підключати нових клієнтів. Процедура підключення продавця дуже проста: необхідно зібрати пакет документів юридичної особи, пройти ідентифікацію клієнта і укласти договір еквайрингу. Вартість обслуговування становить 2% від обороту підприємства плюс фіксована плата в розмірі 300 грн.
Крім цього, Таскомбанк запропонував своїм клієнтам особливий сервіс онлайн-оплати — PAYTAS. Це платіжна платформа для забезпечення сервісу інтернет-еквайрінгу: обробки онлайн-платежів на сайтах, в мобільних додатках і пристроях різних типів, підключених до інтернету. Підключитися до платіжної системи PAYTAS можна безкоштовно. Разом з доступом в особистий кабінет клієнт отримує широкі можливості управління транзакціями, велика кількість аналітики, формування звітності і можливість налаштувати свій магазин під будь-які бізнес-потреби.
Валерій Даниленко, заступник голови правління Таскомбанку:
«Таскомбанк створив платіжний чат-бот, який незабаром може стати хорошою альтернативою POS-терміналів. В першу чергу цей продукт спрямований на дрібну торгівлю, а також може успішно використовуватися мережами терміналів самообслуговування для безконтактної оплати. Продавцю достатньо зареєструватися в платіжному чат-боті і отримати доступ до можливості прийому платежів. При продажу товару або послуги продавець за допомогою бота генерує QR-код, який покупець може відсканувати, використавши будь-який додаток, що працює з MasterPass і вміє зчитувати QR-код. Потім покупець вибирає карту в своєму цифровому гаманці і здійснює оплату. Продавець в своєму боті бачить успішну оплату і віддає товар».
Коментарі