У кінці січня «Нова Пошта» підбила підсумки роботи у 2018 році. Компанії було чим похвалитися: за цей час вона встановила черговий рекорд за кількістю відправлень, відкрила 350 нових відділень, активізувала співпрацю з великим і середнім e-commerce.
«Нова Пошта» про плани на 2019 рік, нові платіжні сервіси та конфлікт з банками
«Мінфіну» вдалося поставити кілька запитань співзасновнику «Нова Пошта» В'ячеславу Клімову та директору «Пост Фінанс» Андрію Кривошапко. Вони розповіли про плани компанії на 2019 рік, конфлікти з банками і запуск власної платіжної системи.
«Мінфін»: У минулому році було багато шуму через позов «Нова Пошта» до Національного банку України. НБУ надав Укрпошті ліцензію на переказ коштів у гривні без відкриття рахунків і зареєстрував договори про її участь у міжнародних платіжних системах. «Нова Пошта» вирішила оскаржити таке рішення в суді. Нещодавно Мінфін змінив правила гри. Тобто ви перемогли в цій суперечці?
В'ячеслав Клімов: Цей кейс — прекрасний приклад того, як Національний банк йде на діалог з бізнесом. В кінці січня колеги з НБУ випустили постанову, яка відкриває ринок грошових переказів для всіх поштових операторів. Виграли всі. Клієнти отримали більше варіантів у кого купувати цю послугу, бізнес — прозорі умови гри і чесну конкуренцію, НБУ — ще раз підтвердив, що він відкритий до змін та лібералізації.
«Мінфін»: Ви задоволені фінансовим результатом за минулий рік?
В'ячеслав Клімов: В принципі задоволені. Хоча «бути задоволеним» — це не в нашій традиції. Але в цілому це був хороший рік, ми добре спрацювали. У 2018 році ми перевезли 174 млн посилок. Це означає зростання кількості відправлень на 20%.
«Мінфін»: А на скільки зріс прибуток?
В'ячеслав Клімов: Ми не публічна компанія і маємо привілей не оприлюднювати цю інформацію. І користуємося цим привілеєм. Будемо говорити тільки про зростання в штуках, в кількості перевезених посилок.
«Мінфін»: Який Ваш прогноз на 2019 рік?
В'ячеслав Клімов: Ми закладаємо приблизно таке ж зростання, як у 2018 році — на 20%. Ми продовжимо розширювати мережу, будемо додавати нові сервіси.
«Мінфін»: В кінці минулого року «Нова Пошта» стала учасником ще одного конфлікту. Приватбанк і monobank звинуватили компанію в тому, що вона проводить клієнтські оплати карткою в POS-терміналах як переказ коштів між картами фізосіб. Через це власники кредиток несуть додаткові витрати. Якщо оплата проводиться за рахунок кредитних коштів, з них знімають комісію. Чи вдалося вирішити цей конфлікт?
Андрій Кривошапко: По-перше, хочу підкреслити, що «Нова Пошта» нічого не блокує і не бере додаткових комісій. Це все — нюанси ціноутворення банків, в першу чергу Приватбанку. По-друге, нічого нового насправді не сталося. Сервіс Р2Р-платежів працює у нас вже рік. Але чомусь раптом в кінці листопада — на початку грудня 2018 Приватбанк почав проявляти активність в цьому питанні. Я не знаю, з чим це було пов'язано.
На даний момент ми домовилися: Приватбанк дає можливість клієнтам обрати: хочуть вони платити з кредитного ліміту і при цьому нести витрати на комісію, або не хочуть. Клієнт може розблокувати кредитний ліміт і заплатити. Компроміс знайдено.
«Мінфін»: Як це відбувається на практиці? Я приходжу з кредиткою, мені потрібно переказати післяплату...
Андрій Кривошапко: Так. Ви телефонуєте в контакт — центр Приватбанку і говорите: «Я хочу розблокувати кредитний ліміт». Банк його розблокує, і ви платите. Тобто без відома клієнта платіж не відбудеться. Його також попереджають, що йому доведеться заплатити комісію. Її розмір залежить від конкретного банку. У Приватбанку це 4%, у когось менше, деякі банки її взагалі не встановлюють.
«Мінфін»: З картами monobank все працює за тією ж схемою?
Андрій Кривошапко: Про monobank не скажу, у нас були переговори тільки з Приватом.
«Мінфін»: З вересня 2018 року у відділеннях «Нова Пошта» почала працювати власна платіжна система, яку розробила і запровадила компанія «Пост Фінанс». Ви задоволені першими результатами?
Андрій Кривошапко: На мій погляд, це взагалі епохальна подія і для «Пост Фінанса», і для всієї групи компаній «Нова Пошта». Швидкість обслуговування у нас зросла в 2,5 рази, що дозволяє зменшити черги або взагалі їх уникнути. Також збільшилася надійність програмного забезпечення: менше стало збоїв, менше простоїв, підвищилася швидкість розробки.
Ми вже стали обслуговувати клієнтів швидше. В цьому році ми чекаємо ще півтораразового збільшення швидкості в порівнянні з тією, яка вже була.
«Мінфін»: Чи буде компанія працювати над розширенням лінійки фінансових послуг для різних категорій клієнтів?
Андрій Кривошапко: Зараз ми даємо клієнтам можливість заплатити за товар, відправлений поштою, а також робити перекази, не пов'язані з логістикою: ви можете прийти в будь-яке відділення «Нової Пошти», відправити переказ і отримати його в будь-якому з 2,7 тисячі відділень. Так само є зручний сервіс Cash-to-Card, якщо ви як фізособа продали товар, наприклад, з майданчика OLX, ви можете попросити зарахувати гроші вам на картку і навіть не приходити у відділення.
Ми плануємо додавати нові платіжні сервіси. Наприклад, збираємося пропонувати послуги для е-commerce, не пов'язані з логістикою.
«Мінфін»: Які саме?
Ми плануємо запустити сервіс так званої «Безпечної покупки». Він дозволить продавцю і покупцю застрахуватися при проведенні операцій від несумлінної поведінки контрагента. Це послуга по типу тієї, що зараз працює на OLX.
«Мінфін»: З якими компаніями Ви вже обговорювали цей проект?
Андрій Кривошапко: Поки ні з ким не обговорювали, але плануємо вийти з цією пропозицією десь через 3-4 місяці. Будемо говорити з усіма маркет-плейсами. Думаю, це всім буде цікаво. Так влаштований ринок e-commerce в Україні, що у покупців і продавців не завжди є взаємна довіра. Сервіс напевно буде затребуваний.
Ще ми плануємо подальший розвиток мобільного додатку, а також вихід на ринок електронних платежів. Щоб клієнт платив не через мобільний додаток, а через банер на сайті інтернет-магазину.
«Мінфін»: Компанія не раз заявляла, що має намір рухатися в напрямках cashless і digital. Що за минулий рік зроблено?
Андрій Кривошапко: Ми запустили можливість оплати в мобільному додатку «Нова Пошта». Тобто наші клієнти можуть зробити платіж, не приходячи до відділення, а потім просто забрати посилку. Це, знову-таки, дозволяє прискорити процес — забрати або відправити посилку в один дотик. За минулий рік ми збільшили кількість POS-терміналів, зараз вони є на кожному робочому місці. Відповідно, зросла частка безготівкових операцій. Тільки в мобільному додатку в 2018 році було проведено понад 2 млн оплат і оформлено понад 10 млн експрес-накладних.
Коментарі - 46
Компания совершенствуется, открыла 350 новых отделений, по 5-7 человек в среднем на каждом работает, есть работа людям во всех регионах, так как идет увеличение сети сейчас в большей степени в районах и областных центрах, и не только Киев.
это молодежью-то проще? которая больше пары месяцев на одном месте не работает и для которой не прийти на работу по причине « надоело» — это норма?
легче всего управлять предпенсионерами советской закалки.
И немного лживого топ-менежджера…
1 ложь — переводить терминалы с оказания услуг на р2р-переводы «Новая Почта» (НП) начала со второго квартала 2018 года — поэтому к моменту возникновения претензий от Приватбанка прошло максимум порл-года — просто за это время в Привате накопилось большое количество жалоб.
2 ложь — кроме наложенного платежа, где понятен смысл р2р-перевода (оплата стоимости товара между двумя физлицами), НП стала оформлять оплату своих услуг по доставке тоже р2р-переводом и соответственно перестала предоставлять конечному потребителю чеки с формулировкой «оплата услуг доставки» отображать в чеках отдельной строкой НДС по этой услуге, тем самым лишая законной возможности оформлять авансовые отчёты сотрудникам предприятий на основании фискальных чеков от Пост Финанс, в которых формулировка «услуга доставки» заменена на р2р-перевод неизвестно кому и конечно в чеке отсутствует любое упоминание о Налоге на Добавленную Стоимость, хотя «Новая почта» является его плательщиком и услуга доставки не освобождена от НДС.
Халтура, уклоняются от реального ответа и пудрят мозги людям. Если физлицо отправляет посылку физлицу, то вопросов нету, пускай p2p. Эти криворукие ту же схему с юрик-физлицо используют. А вот это уже бред. Тоже мне, «хороший бизнес».
И всё это минуя фиксацию оборотов по НДС благодаря прокладке в виде Пост Финанса, работающего без НДС.
Там где нет фискализации НДС в чеках POS-терминалов — появляется обширное поле для манипуляций с уровнем доходов и соответственно уплаченных налогов в бюджет.
Конечно удобно развивать бизнес, за счёт средств,
сокрытых от налогообложения НДС.
Я понимаю, что владельцы и топ-менеджмент «Новой Почты»
держат и клиентов и страну за дураков.
Но и на них рано или позже, но управа найдётся,
как и на их схемы минимизации…
Люди не готовы воспринимать хорошее, всегда нужно найти дерьмо — чтобы облить.
Понятно что Новая Почта не святая — но с точки развития бизнеса, это мега успех.
«Люди не готовы воспринимать хорошее»
А что хорошего в минимизации налогов, кидалове своих клиентов на НДС и прочие аналогичные мелочи жизни.
Кстати, о Приватбанке вы такого никогда не говорили — мол как он хорошо развивается, масса отделений, терминалов, банкоматов — а всё больше напирали на негатив.
НП вашему банку не конкурент — поэтому можно её и похвалить, закрывая глаза на реальные нарушения и кидалово.
Налог на прибыль 18%
НДС 20%
ЕСВ 22%
Военный сбор 1,5%
Акцизы…
ИТОГО 61,5% + акцизы.
Из оставшихся 38,5% следует еще забрать доход предприятия. В итоге украинец получает от 10 до 20 копеек с заработанной гривни. Государство забирает в 3-6 раз больше. ГДЕ ОНИ???
А теперь вернемся к минимизации налогов, так может это не так и плохо? Если хоть один процент из 20% НДС пойдет на увеличение зарплаты, то это будет увеличение зарплаты на 5-10%. А если больше, чем 1%?
Государство, забирая 61,5% нас кидает на деньги, не дает развиться богатой нации и пытается превратить нас в люмпенов. Но им этого мало, они еще ввели акцизы.
Если кто-то осуждает людей, минимизирующих налоги, я буду осуждать таких людей. Пусть будет стыдно настолько ненавидеть свой народ.
Считаю не допустимым сокрытие торгового оборота от налогообложения,
особенно для такой большой компании, как «Новая Почта».
Если бы они кидали на деньги, разводили и ещё совершали что-либо неправомерное в правовом поле страны Петр Алексеевича, их бы прикрыли.
Молодцы.Так держать.
на вид страшненько — но работает четко.
«Укрпочта рулит!»
Однозначно…
Отсылаю всю заказную корреспонденцию исключительно УкрПочтой — всё доходит до адресатов как часы и в достаточно разумные сроки…
Однако на сегодня альтернативы нет, Новая почта это успешный и удобный проект. Укрпочта это пережиток староро и не доброго. Хамство, некомпетентность в новой оболочке (я имею ввиду новый сайт, логотип, буклеты). Хамовитый штат и убогие помещения, поиск заказной корреспонденции в убогих зеклеянных скотчем ящиках, ПО ужасное+ гастроном на полках
мне убогая и дешевая Укрпочта не потеряла ни одного письма и ни одной посылки. Включая много покупок из иностранных аукционов и магазинов.
Модная и понтовая НП тоже не дурила, но попытки были, были…
голосуйте деньгами :)
ну и да, налоговая нагрузка у нас — одна из самых маленьких.
помещения — это проблема. Причем сокращать их не дают — запрещает государство. А обогревать, освещать и т.п. нужно. Подписки на газеты и прочего — стало на порядок меньше. Или на два. Нет уже бумажных газет и журналов. Вот и крутятся как умеют.
Возможно этим всё сказано…
Можете привести официальную статистику от Новой Почты по количеству уникальных клиентов этой конторы, которых обслужили в 2018 году.
И желательно со ссылкой на первоисточник…