Мінфін - Курси валют України

Встановити
9 листопада 2018, 17:56

Нові правила та штрафи для власників «євроблях»

8 листопада Верховна Рада ухвалила законопроект №8488, який викликав не тільки протести водіїв авто на єврономерах, але і хвилю гарячих дискусій в соцмережах. Дехто вважає нові правила відновленням справедливості, в той час як інші — черговим намаганням влади обмежити права «простого українця».

8 листопада Верховна Рада ухвалила законопроект №8488, який викликав не тільки протести водіїв авто на єврономерах, але і хвилю гарячих дискусій в соцмережах.
Фото: Фокус

Редакція Економічної Правди з'ясувала, що зміниться для власників «евроблях» після прийняття нового закону, а також представила інтерактивний калькулятор розрахунку акцизного податку. 

8 листопада Рада ухвалила два законопроекти щодо так званих «євроблях» — в другому читанні та в цілому. До другого читання надійшло 94 пропозиції, частина з них була надана представниками організації «Авто Євро Сила». Паралельно з цим власники авто на «бляхах» два дні поспіль біля будівлі парламенту проводили акцію протесту з вимогою врахувати їхні пропозиції. Під час розгляду у податковому комітеті 6 листопада вісім правок було враховано повністю, шість — частково. Тепер проекти повинні підписати спікер парламенту та президент, а вже наступного дня після опублікування вони стануть законами.

Як зміниться розрахунок акцизу для «євроблях»

Перший законопроект, який підтримали 250 народних обранців, стосувався зміни акцизного податку.

Сама формула розрахунку суми акцизного податку не змінилася і виглядає так:

Базова ставка х Коефіцієнт двигуна х Коефіцієнт віку = Сума акцизного податку

Розглянемо детальніше усі три складові. Як розрахувати коефіцієнт двигуна? Показник об'єму двигуна поділити на 1000. А коефіцієнт віку — це кількість повних календарних років.

Тепер щодо базових ставок. Вони будуть наступними:

  • для авто з бензиновим двигуном до 3 000 куб. см — 50 євро, понад 3000 куб см — 100 євро;
  • для авто на дизелі з об'ємом двигуна до 3 500 куб см — 75 євро, понад 3 500 куб см —150 євро.

Приклад розрахунку акцизного податку

Розрахований за запропонованою формулою акцизний податок буде меншим за той, що діє сьогодні. Водночас, акциз на старі авто буде вищим через віковий коефіцієнт.

До речі, головною вимогою представників «Авто Євро Сила» було саме скасування вказаного коефіцієнту. За їхнім задумом це б дозволило знизити вартість повного розмитнення до майже 40% вартості авто на постійній основі для кожного українця. Однак ця вимога підтримана не була.

Варто також відзначити, що порівняно з попередньою версією законопроекту, нардепи встановили граничний коефіцієнт віку на рівні 15 років. Тобто, якщо вік авто становить 16-17 або 20 років, до нього все-одно буде застосовуватися віковий коефіцієнт 15.

Ще одна важлива зміна — встановлюються строки пільгового розмитнення «євроблях»: протягом 90 днів після набуття чинності закону власники авто «на євробляхах» зможуть розмитнити його з 50% знижкою. Але за умови виконання певних умов – про них далі.

Важливо знати, що при розмитненні авто сплачується не лише акциз. Щоб завезти іномарку в Україну, ще потрібно сплатити ПДВ (20% від вартості авто), ввізне мито (5-10% від вартості) і збір до Пенсійного фонду (3-5%). Разом це виходить близько 30% вартості.

Як будуть штрафувати власників «євроблях»

Під час вечірнього засідання депутати в цілому проголосували і другий проект закону, яким посилили відповідальність за порушення митних правил. Що він передбачає?

  1. Вводяться обмеження на кількість авто, які можна ввозити без так званого «грошового забезпечення». Нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення лише одне авто. Ввезення наступних транспортних засобів буде можливим за наявності гарантії. Гарантом може виступити фінансова установа, яка візьме на себе зобов’язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезено.
  2. Особа, яка ввезла в Україну авто в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам чи розукомплектовувати його. Також вона не зможе використовувати таку машину в підприємницькій діяльності чи для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі.За порушення встановлених правил передбачено штраф — 34 тис. грн.
  3. Будь-яка інша особа, яка отримає транзитне або тимчасово ввезене авто у володіння, користування або розпорядження, чи використовуватиме таке авто в підприємницькій діяльності для отримання доходу, також буде оштрафована. При першій фіксації правопорушення — на 8,5 тис грн. При повторній фіксації штраф складе 17 тисяч грн, порушник буде позбавлений права керування на 1 рік, також передбачено оплатне вилучення авто за рахунок порушника.
  4. За недотримання строків режимів транзиту та тимчасового ввезення, тобто за невивезення авто за межі країни своєчасно, порушники мають сплатити штраф. Його розмір буде залежати від кількості днів перевищення встановлених строків. За один день прострочення з порушника буде стягнуто 170 грн, а за три дні вже 850 грн. Зайвий місяць перебування такого авто в Україні коштуватиме порушнику 170 тис. грн або навіть транспортного засобу, який може бути конфіскований за рішенням суду.

В законопроекті прописані правила взаємодії підрозділів органу доходів і зборів, Державної прикордонної служби та Нацполіції. Якщо дозволений строк перебування іноземного авто в Україні сплив, а машина так і не була вивезена, митник повинен повідомити інші органи про вчинення правопорушення. Після отримання повідомлення поліцейські мають відслідковувати таке авто на дорогах, а прикордонники, в свою чергу, повинні не допустити перетину кордону особою, яка ввезла його без сплати відповідних штрафів.

Крім того, Нацполіція отримає право звіряти відповідність особи водія авто з іноземною реєстрацією особі, яка його ввезла. Якщо за кермом буде інша особа, поліцейський може накласти на водія відповідний штраф і повідомити про порушення митних правил митницю.

Важливо: протокол про порушення, може бути складений митником за відсутності порушника, і вручений йому під час виїзду з України.

Нові правила — старі проблеми

Однією з найбільших проблем зараз є те, що люди, які користуються машинами на єврономерах, не є їхніми фактичними власниками. Більшість з них перебувають на території України з порушенням митних правил. Вказаними змінами проблема була вирішена, але тільки частково.

«Оскільки більшість машин оформлено на нерезидентів, очевидно, що знову цих „верблюдів“ привезти в Україну неможливо. Тому ми звільнили від відповідальності за порушення дотримання термінів і умов митних режимів тимчасового везіння або транзиту осіб, які виконали умови тимчасового порядку митного оформлення авто», — пояснила Южаніна.

За такі порушення українці отримають змогу сплатити за третю особу (фактичного власника — ЕП) штраф 8,5 тис. грн. Гроші підуть до Пенсійного фонду.

Однак проблема із власниками авто залишилася не вирішеною. Для того, щоб громадяни могли розмитнити машину, вони повинні мати на руках документ про перехід права власності на авто (угода про купівлю-продаж — ЕП) від громадянина або компанії нерезидента до українця. Щоб узаконити такий транспортний засіб, необхідно спочатку знайти власника. Він мусить передати право власності, а потім українець з усім пакетом документів повинен в'їхати в Україну в режимі імпорту. Враховуючи кількість «євроблях» в Україні, зробити це буде вкрай важко. Тим більше, що на пільгове ввезення надається тільки 90 днів.

Інше питання, яке залишається відкритим — чи встигнуть всі власники авто узаконити їх в пільговий період. За даними митниці, в Україні понад 350 тисяч «євроблях». Насправді ця кількість може бути в рази більшою. Якщо припустити, що всі вони зможуть зібрати необхідний пакет документів і спробують узаконити машини за 90 днів, на митниці можуть виникнути довжелезні затори.

Втім, Южаніна вважає, що жодних проблем не буде. «Ми вивчали це питання. Найбільше, що нас турбувало — спроможність наших митних органів. Ми витратили на вивчення питання багато часу, митниця готова для розмитнення авто», — сказала голова Комітету.

Чи готові громадяни за короткий час зібрати необхідний пакет документів та чи є у них кошти на розмитнення — питання також відкрите. Судячи з реакції представників «Авто Євро Сили», ухваленими змінами вони не задоволені. Через декілька хвилин після ухвалення першого закону лідер активістів Олег Ярошевич повідомив, що вони вимагатимуть накладення вето. А на сторінці організації з'явилося таке повідомлення: «Закон прийняли з правками автоолігархів, проти народу. Всі області готуються до всеукраїнської акції протесту для ветування закону президентом. Деталі повідомимо незабаром, будьте готові».

Коментарі - 26

+
+190
kalchu
kalchu
10 листопада 2018, 17:42
#
Молодцы, этот цирк с евроведрами надо было заканчивать еще 2 года назад. Вполне адекватные тарифы и система штрафов.
+
+73
Ladoga
Ladoga
10 листопада 2018, 19:06
#
Гайд: крышуем несколько лет завоз евровёдер и получаем бабос, дожидаемся момента концентрации ведёр, потом вводим штрафы чтобы получить ещё бабос на распил- гениально и просто. Напомню, что рехволюция гигидности и меньшим количеством людей делалась.
+
+125
kalchu
kalchu
10 листопада 2018, 20:29
#
Лично Порошенко крышует? Или может быть его кумовья или родственики? Не несите чушь, Вы палитесь что полный профан в теме евроблях. Зарабатывают подборщики, перегонщики работающие как по одиночке, так и успевшие организовать крупные фирмы, и немного перепадает таможеникам низщего звена. Тема евроблях должна уже давно была решится. Уже каждая четвертая машина на дорогах — евроведро, половина из них управляется абсолютными автохамами, которые не соблюдают ПДД и совершено не собираются нести ответственность за аварии и другие нарушения.
+
+46
Ladoga
Ladoga
11 листопада 2018, 8:34
#
Вы считаете что всё случается просто так и никто не крышует никого? Наверное и витю просто так прогнали? =) он то не знал что в округе происходит, им воспользовались?
+
0
laa1999
laa1999
12 листопада 2018, 9:00
#
Это у Вас в РФ — Путин все крышует… И девочек. И мальчиков… Евробляхи были и при Януковиче, и тоже самое было. Ввозили на 2 года и ездили. Правда — так нагло не вели себя. Но результат один. Никто на них не смотрит…
+
0
Ladoga
Ladoga
12 листопада 2018, 11:08
#
Алло, при чём тут путин? вам лишь бы погореть от чего-нибудь
+
0
Bank Noname
Bank Noname
12 листопада 2018, 12:13
#
А Вы все про всех знаете видимо ? Так поделитесь
+
+62
mplahuta
mplahuta
12 листопада 2018, 8:23
#
Все эти бляхеры — преступники. Они осознанно нарушили закон и думали что им это сойдет с рук. За это должны понести наказание в общем порядке. Или давайте все начнем грабить банки под предлогом заботы о «простых украинцах», а потом будем собирать митинги и кричать чтобы нас за это не наказывали?
+
0
Ladoga
Ladoga
12 листопада 2018, 8:29
#
Депутаты принимают печальные законы, они осознанно их принимают, и используя своё положение- грабят бюджетное корыто, крышуют, получают преференции «Pа это должны понести наказание в общем порядке. Или давайте все начнем грабить банки под предлогом заботы о «простых украинцах», а потом будем собирать митинги и кричать чтобы нас за это не наказывали?»
Алло, это Украина, а не Европа. У нас реинкарнацию ДПСника в канаву могут скинуть за претензию к собственности, т.е. евробляху =) Реформировали беззубую полицию, хочу посмотреть как их голыми в участок возвращать будут.
+
0
laa1999
laa1999
12 листопада 2018, 9:02
#
Евробляхи были и при Яныке — это не новая проблема, нагло себя ведут евробляхеры — это да. Гройсман им подиграл. Но результат будет -нулевой.
+
0
Ladoga
Ladoga
12 листопада 2018, 11:43
#
«Гройсман им подиграл»- именно
+
0
Do Коверя
Do Коверя
12 листопада 2018, 0:15
#
Презик не подпишет… со всеми вытекающими.
+
+21
Denis2988
Denis2988
12 листопада 2018, 10:23
#
Это же было очевидным, что правительство не пойдет на уступки народу, тем более если есть такая возможность выкачивать деньги.Потешно слышать вопли о законности, налогах,«еврохламе», экологии… Это правительству не интерессно…
+
+56
yarg
yarg
12 листопада 2018, 12:35
#
Не народу, а бляхерам. А они как раз — против народа.
+
+35
Denis2988
Denis2988
12 листопада 2018, 12:44
#
Я не вледею машиной на еврономерах и не собираюсь.Просто интерессно наблюдать как легко и просто сми и власть может расколоть общество в любом вопросе, будь то тема евробляхи, безвиз, цены жкх и тд. И вот пока им это удается, что безусловно им на руку.Продолжайте переводить стрелки кто и против кого
+
+50
yarg
yarg
12 листопада 2018, 13:10
#
Так это власть создала «евро-*опо-силу» и перекрывает улицы раз в неделю требуя чего-то там бесплатного?
ну понятно… интересная отмазка.
+
+15
Denis2988
Denis2988
12 листопада 2018, 13:20
#
Где говорится что это создала власть? я конечно понимаю, эта власть не создала ничего хорошего, но все же? какая отмазка, о чем Вы? лишь бы вставить свой пятак, как говориться
+
+14
yarg
yarg
12 листопада 2018, 13:27
#
Вы пишите «СМИ и власть раскололи общество».
Общество раскололи не СМИ, а движение мелких мошенников — «евро-*опо-сила», которое начало что-то там требовать от общества.
значит намекаете что это движение создала власть.
Отмазка — это считать что любая проблема вызвана попытками власти «разделить общество». При этом непонятно — а зачем это власти? лишь бы вставить свой пятак, как говориться
+
+19
Ladoga
Ladoga
12 листопада 2018, 14:19
#
Тю, в 2014ом это же сообщество двигало за отказ от русского языка, за свержение всех рыгов, реВОРмы и прочее. Так что- не надо близко к сердцу принимать этот цирк =)
+
0
Denis2988
Denis2988
13 листопада 2018, 11:56
#
Что ж не понятного-чтобы у корыта дольше продержаться.Ну и отвлекающие маневры от того, что они творят
+
+18
Ladoga
Ladoga
12 листопада 2018, 14:17
#
Бляхеры и есть народ, если чо.
+
0
Олег Белов
Олег Белов
14 листопада 2018, 11:05
#
Которые осознано нарушали закон укарины
+
+30
eurobaks
eurobaks
13 листопада 2018, 10:55
#
Интересно, почему авто на литовских или польских номерах может свободно находиться во Франции или в Испании, а тут никак?..
+
+10
Ladoga
Ladoga
13 листопада 2018, 11:29
#
В ЕС такой проблемы нет, т.к. большинство автомобилей которыми они пользуются произведены в ЕС и отсутствует VAT для них. Также есть законодательная база. В Украине такой базы не было, и форсили как раз её отсутствие чтобы постричь бляхеров. Простенько, чо.
+
+4
Олег Белов
Олег Белов
14 листопада 2018, 11:07
#
Потому что это еврозона… а у нас «Африканская» страна, можно орать там типа мы европа но кто был в европе понимает что мы там небудемм
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
25 листопада 2018, 15:28
#
Сегодня группе Евробляхеров решила собраться обсудить дальнейшие действия у Эпицентра на Полярной человек 15-20.

Ребята может пора платить, ездить и жить по законам как все остальные?!
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися