5 листопада 2018, 9:02 Читать на русском

Судовий позов Nike. Як не потрапити в ситуацію з «Торгосферою»

Компанія Nike звернулася до суду з позовом про порушення прав та незаконне використання торговельної марки до українського підприємства «Торгосфера». Юрист практики управління конфліктами АТ Juscutum, Марина Кіслощаєва дала практичні рекомендації — як компаніям не опинитися в подібній ситуації.

Отже, давайте спочатку розберемося, що сталося у випадку Nike.

Ситуація виглядає досить просто. «Торгосфера» закупила у китайської компанії спортивне взуття. Знак, нанесений на це взуття, підозріло схожий на емблему Nike. А оскільки торговельні знаки Nike внесені до спеціального митного реєстру, Одеська митниця виявила пильність, і вирішила уточнити у правовласника, чи дійсно він експортує взуття в Україну. Відповіддю виробника спортивного одягу стала подача позову з вимогою заборонити використання знака, вилучити і знищити контрафактний товар.

Незважаючи на те, що справа тільки призначена до розгляду, компанія Nike вже звернулася до суду із заявою про арешт контрафактної партії взуття.

Якщо врахувати дані, які вже миготять в судових рішеннях, і той факт, що компанії Nike належать права на спірний знак, суд здається вельми перспективним.

Що допоможе «Торгосфері»? Рятувальним кругом для компанії може стати висновок експерта, в якому буде вказано, що знаки не схожі. Втім, якщо жодна зі сторін не подасть експертне дослідження, це стане підставою для апеляційного оскарження в майбутньому.

Поради юриста

Доки ми чекаємо судового розгляду, пропонуємо запам'ятати кілька простих правил, які стануть в нагоді всім учасникам модної індустрії.

1. Реєструйте торгову марку, яку використовуєте для просування. Якщо ви ведете бізнес в декількох країнах — скористайтеся Мадридською угодою і розширте зону дії вашого знака.

2. Подавайте заявку про внесення вашої торговельної марки в Митний реєстр прав інтелектуальної власності. Нехай пильність ДФС зіграє на вашу користь.

3. Продумуйте стратегію захисту ще під час створення продуктів. Іноді, реєстрація принтів або форми товару, дозволяє заощадити гроші і полегшує боротьбу з підробками.

Коментарі - 8

+
+225
nvr4d nvr4d
nvr4d nvr4d
5 листопада 2018, 9:31
#
Странно, что совета под номером «0» — не торговать контрафактом — как-то нигде не наблюдается :(
+
+96
yarg
yarg
5 листопада 2018, 10:53
#
Дивный совет.
«Регистрируйте торговую марку»
какую? Зарегистрировать на себя Найк, через голопристанский районный суд?
+
+15
Tomikadzi
Tomikadzi
5 листопада 2018, 11:36
#
Там не знак Найка, а знак, похожий на знак Найка
+
+15
Андрей Кул
Андрей Кул
5 листопада 2018, 15:13
#
Знак «Nike» без надписи Nike можно интерпритировать как загогулина в виде чайки. По сути, если на контрабасе нет надписи Nike, то они спасены!
+
+9
yarg
yarg
5 листопада 2018, 15:20
#
Можно. но уничтожить товар все равно придется.
И почему же они все юристов не слушают — не регистрируют свой честный торговый знаю « Гуй Пынь Дуй» с кучкой иероглифов… Все лезут Найк имитировать. Что за подлое низкопоклонство перед Западом…
+
0
Имя Фамилия
Имя Фамилия
6 листопада 2018, 11:14
#
2. OWNERSHIP OF CONTENT

All trademarks, service marks and trade names (e.g., the NIKE name and the Swoosh design) are owned, registered and/or licensed by NIKE.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 листопада 2018, 21:23
#
Не понимаю — зачем везти контрафакт из Китая, если его можно пошить в Украине.
Будет немного дороже, но намного качественнее.
И таможня не страшна и новые рабочие места, хотя и в тени.
Но это всё же лучше, чем тратить на китайский контрабас валюту.
+
0
veritas69
veritas69
6 листопада 2018, 10:01
#
Зачем качественнее. Главное маржа. Вот ещё заморачиваться. По 4 доллара за пару купили по 14 продали. Профит.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися