18 жовтня 2018, 14:42 Читать на русском

Рада підтримала за основу зміни до Бюджетного кодексу

Верховна Рада підтримали за основу в першому читанні законопроект №9084 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», передає РБК-Україна.

Верховна Рада підтримали за основу в першому читанні законопроект №9084 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», передає РБК-Україна.
Фото: ukrinform.ua

Проект закону підтримали 244 нардепа.

Що нового? 

  • Проект закону розроблено з метою врегулювання питань, пов'язаних з підготовкою проекту закону про держбюджет на 2019 рік і нормування прийнятих змін до законодавства.
  • Проектом, зокрема, встановлюється термін для затвердження порядку та умов надання субвенції з держбюджету місцевим бюджетам — протягом 30 днів з дня набрання чинності законом про бюджет.
  • Пропонується позбавити Мінфін невластивих повноважень щодо затвердження істотних умов договору енергосервісу (щодо об'єктів державної власності). Їх пропонується віднести до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива.
  • Планується врегулювати питання зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу і газового конденсату) до бюджетів місцевого самоврядування за місцем видобутку відповідних корисних копалин.
  • Пропонується доповнити перелік захищених видатків бюджету витратами на програму держгарантій медобслуговування населення, щоб уникнути ситуацій щодо призупинення її дії (зокрема, призупинення здійснення оплати за надання медпослуг населенню).
  • Також нормуються особливості формування і виконання місцевих бюджетів в Донецькій і Луганській областях на період проведення операції Об'єднаних сил.
  • Законом доповнюється перелік витрат, на які за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам надаються пільги і житлові субсидії населенню. Відзначимо, що проектом доповнюється і власне перелік категорій населення, яким надаються пільги та субсидії за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, новою категорією «постраждалі учасники Революції Гідності».
  • Передбачається пролонгація до 2027 року дії експерименту щодо здійснення патронату над дитиною за рахунок і в межах коштів субвенції з держбюджету на виплату соцдопомоги від держави на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соцпослуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом «гроші ходять за дитиною».
  • При цьому проектом закону пропонується виключити витрати бюджету на дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї та сім'ї патронатних вихователів з переліку витрат на освіту і включити такі витрати до переліку витрат на соцзахист і соцзабезпечення.

Фінансово-економічне обґрунтування

  • Реалізація окремих положень законопроекту призведе до зміни показників бюджету.
  • Зокрема, передбачається збільшення дохідної частини бюджетів місцевого самоврядування на 0,25 млрд гривень і відповідне зменшення обсягу доходів держбюджету (в умовах 2019 року) — внаслідок зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.
  • Також планується і збільшення витрат держбюджету на вищу освіту (на оплату послуг з підготовки фахівців вищими навчальними закладами III рівнів акредитації без статусу окремих юридичних осіб, які є структурними підрозділами вищих навчальних закладів III — IV рівнів) в обсязі 862,4 млн гривень.
  • Крім того, в загальному обсязі освітньої субвенції на 2019 рік враховано витрати на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту, в обсязі 666,4 млн гривень.
  • Підкреслимо, в проекті передбачені і витрати для Вищого антикорупційного суду та для Вищого суду з питань інтелектуальної власності як головних розпорядників коштів держбюджету відповідно в обсягах 180,7 млн ​​гривень і 27,0 млн гривень.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися