Мінфін - Курси валют України

Встановити
21 червня 2018, 18:00

Хто програє від зниження акцизу на вживані автомобілі

Верховна Рада незабаром може знизити акциз на ввезення імпортних авто. Це вирішить давню проблему евроблях. Але виграють далеко не всі.

Верхновний Рада незабаром може знизити акциз на ввезення імпортних авто.
Фото: bigmir.net

Законопроектом №8487 передбачено зниження акцизу на нові та вживані авто в 2-10 разів, а також зняття обмежень за віком імпортованих авто. Про плюси і мінуси такого рішення написав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко в блозі на НВ.

Олег Назаренко

Кому невигідно

1. "Євробляхобізнесменам" — власникам «литовських фірм», які організували ввезення через «верблюдів» авто на іноземній реєстрації — «евробляхи». Беруть вони за свої послуги від € 900 до 1,6 тис. За ввезення однієї бляхи (€ 200 за щорічний перезаїзд).

Чому невигідно. Тому що з прийняттям законапроекта №8487 їхній „бляхобізнес“ впаде. Адже хто понесе їм тисячу євро за ввезення блях, якщо за $1-1,5 тис можна буде чесно авто розмитнити? Тому вони будуть робити все, щоб законопроект не прийняли! Навіть виводити людей на вулиці.

Подумайте. Як звучить: акція протесту проти зниження акцизу в 2-10 разів і зняття заборони на ввезення авто старше 10 років? Фантасмагорія! Але ж є ті, хто вірить евробляхобізнесменам і в те, що зменшення акцизу в 2-10 разів — це погано.

2.Імпортерам вживаних авто, які масово ввозять старі автомобілі, використовуючи рішення судів, про те, що митний склад — не митна територія України, і продають авто прямо з митного складу.

Чому невигідно. Тому що обмеження: одне авто на людину раз на рік в законопроекті №8487 немає і тому ввозити вживані авто зможе хто завгодно, а не тільки вони, як обрані.

3.Офіцільним імпортерам і дилерам, які торгують новими авто теж невигідно. Так! Буду чесним: дилерам невигідно зниження акцизу на вживані авто.

Чому? Тому що, щоб стати дилерами вони інвестували $2-5 млн у будівництво брендових автосалонів за корпоративними стандартами. А тепер будь-який бізнесмен зможе торгувати 2-10-річними авто просто з відкритого майданчику без всіляких інвестицій і це найсильніша конкуренція. Адже правда ж? Давайте відверто!

Плюс зниження акцизу на нові авто не таке суттєве. Наприклад, на авто з об'ємом 1,5 тис. куб см акциз був € 93, а стане € 50. Економія € 43 погоди не робить, а ось конкурувати з торговцями вживаних автомобілів дилерам буде нелегко.

Кому вигідне ухвалення законопроекту № 8487.

Все просто: вигідно звичайним українцям, які зможуть набагато дешевше купити собі машину і розмитнити її. А також підприємцям, ФОП або просто „гонщикам“, які налагодять ввезення вживаних автомобілів в Україні, але завдяки конкуренції прості громадяни зможуть дешевше купити собі машину.

У 2017 році українці ввезли вживаних авто зі сплатою існуючих акцизів — 56 тис. автомобілів? А скільки ввезуть після зменшення акцизу в 2-10 разів більше?

Хіба не так? Тому смішно читати заклики не приймати законопроект № 8487 як нібито „антинародний“ і блокувати його прийняття. Тобто, треба залишити високі акцизи і не знижувати їх в 2-10 разів, а також не скасовувати обмеження щодо ввезення старих авто?

Імпортерам і дилерам прийняття законопроекту № 8487 невигідно, але офіційно заявляю, що ми активістам та організаторам протесту проти прийняття цього законопроекту нічого не платили і платити не збираємося. Це не наша практика і грошей „чернональних“ у нас немає. Офіціалам законопроект невигідний, простим українцям вигідний. Все просто.

Коментарі - 16

+
+86
Maleficarum
Maleficarum
21 червня 2018, 18:17
#
Согласен с автором блога. Украинцам снижение акциза и отмену возрастного ценза на ввозимые авто- выгодно. Как в прямую( станет больше народу автомобилистами) так и в косвенную( попутно открываться станут СТО появятся рабочие места- торговля запчастями Возрастёт спрос на ГСМ Возможно бюджет получит более денег на ремонт строительство дорог. )
+
0
Mironico
Mironico
22 червня 2018, 8:35
#
Пурга это все.
Все что этот закон дает полезного так это только саму возможность растаможить авто ниже Евро 5.
Но вот вот специально все сделано чтобы смысла ехать за таким авто не было вообще.
+
+48
m0ps
m0ps
21 червня 2018, 20:28
#
В законе все гуд, кроме возраста… я бы оставил запрет на старые корчи. Зачем устраивать в стране свалку? Давайте тогда ещё в Чернобыле откроем свалку радиоотходов и будем со всего мира свозить. В Европе вон новые дизеля запрещают, что б воздух не портить… а у нас норм — везите двадцатилетние корчи. Из-за этих блях и так в пробке дышать нечем.
Одно дело загнать сценик/Меган/гольф 3-5 годовалый, а другое — бэху или Ауди двадцатилетний.
Кстати… недавно был в Прибалтики — да, тарантасов там много, но коптящих — за неделю видел всего 2 (и те в сторону Украины ехали . У нас же все с точностью да наоборот. Коптят — вроде как на угле ездят.
+
0
Danconia
Danconia
21 червня 2018, 23:35
#
Элементарно ввоз нужно сделать безпошлинным, чтобы все растаможились, а следующим шагом ввести налог на коптилки на уровне городов, как европе запрет въезда дизелей в центр города
+
0
Maleficarum
Maleficarum
21 червня 2018, 23:37
#
«В законе все гуд, кроме возраста… я бы оставил запрет на старые корчи. Зачем устраивать в стране свалку?» Та пусть гонят любые Как грится на любой кошелёк Тем более что если есть немецкий техосмотр Если двадцатилетние авто с этим «тюв» есть- то нормально Есть новее тачки без техосмотра Продаются вообще дёшево Так что лучше пусть уже берут — ту что прошла техосмотр Гнать если через всю Германию Польшу итд итп один фиг будут брать с техосмотром Дабы не влетать по дороге на штрафы Так миркую.
+
0
Mironico
Mironico
22 червня 2018, 8:30
#
Автор смешной.
Пример: моя давняя мечта VW t4 2002 1,9 дизель.
Стоимость 2500 евро
Растаможка 4300 евро
Итог 6800.
Цена UA -та же.
Где выгода?
+
+74
Tomikadzi
Tomikadzi
22 червня 2018, 11:05
#
А должно быть выгодно?

Имея авто на украинской регистрации, я понимаю, что после принятия этого закона, я потеряю в стоимости. Но, эта разница отобьётся при покупке следующего.
Целиком и полностью за
+
0
Cez
Cez
25 червня 2018, 14:52
#
А как Вы считали?
Допустим, авто уже есть 16 полных лет:
2500*0,32+75*1,9*16=3080
+
+66
AleksandrBank
AleksandrBank
22 червня 2018, 9:03
#
Оттягивать с законом не нужно, все плюсы и минусы будут в любом законе. Вцелом этот нормальный за исключением ввоза авто без возраста, я бы 15+ лет точно запретил бы. А лучше от 10+ более повышенный тариф.
+
+15
m0ps
m0ps
22 червня 2018, 9:44
#
Кстати да… Древние корчи можно и разрешить… Но на них ввести повышеный коефициент что бы было совсем не выгодно их тянуть. Разве что что-то раритетное.
+
0
Mironico
Mironico
22 червня 2018, 9:48
#
А может лучше нормальный техосмотр ввести?
Как в европе.
+
+69
AleksandrBank
AleksandrBank
22 червня 2018, 11:21
#
Можно когда у нас коррупция пропадет. а то будут за откаты проходить эти тех осмотры.
Это как ситуация была с платной парковкой по Киеву, думаете хоть 10% шло в бюджет от всех кто платил налом за остановку?
+
0
BobKickass
BobKickass
23 червня 2018, 8:00
#
Дык тут есть и наша вина. Плачу за парковки только в паркомат, нет паркомата — нет оплаты.Все по закону…
+
0
andriym19
andriym19
22 червня 2018, 10:56
#
«Це дозволить давню проблему евроблях.» — а перечитати текст після гугл транслейту?
+
0
Perseo
Perseo
22 червня 2018, 15:31
#
Вообще-то бляхеры настаивали на бесплатной растаможке уже ввезенных авто. Или на символической, в районе 50 евро. Далеко не все из них готовы платить и уменьшенные суммы, особенно те, кто пригнал старинные дизельные корчи на последние деньги.
+
+54
AleksandrBank
AleksandrBank
22 червня 2018, 16:02
#
Свалка их ждет, или когда их поймают заплатят со штрафом
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися