Верховна Рада незабаром може знизити акциз на ввезення імпортних авто. Це вирішить давню проблему евроблях. Але виграють далеко не всі.
Хто програє від зниження акцизу на вживані автомобілі
Законопроектом №8487 передбачено зниження акцизу на нові та вживані авто в 2-10 разів, а також зняття обмежень за віком імпортованих авто. Про плюси і мінуси такого рішення написав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко в блозі на НВ.
Кому невигідно
1. "Євробляхобізнесменам" — власникам «литовських фірм», які організували ввезення через «верблюдів» авто на іноземній реєстрації — «евробляхи». Беруть вони за свої послуги від € 900 до 1,6 тис. За ввезення однієї бляхи (€ 200 за щорічний перезаїзд).
Чому невигідно. Тому що з прийняттям законапроекта №8487 їхній „бляхобізнес“ впаде. Адже хто понесе їм тисячу євро за ввезення блях, якщо за $1-1,5 тис можна буде чесно авто розмитнити? Тому вони будуть робити все, щоб законопроект не прийняли! Навіть виводити людей на вулиці.
Подумайте. Як звучить: акція протесту проти зниження акцизу в 2-10 разів і зняття заборони на ввезення авто старше 10 років? Фантасмагорія! Але ж є ті, хто вірить евробляхобізнесменам і в те, що зменшення акцизу в 2-10 разів — це погано.
2.Імпортерам вживаних авто, які масово ввозять старі автомобілі, використовуючи рішення судів, про те, що митний склад — не митна територія України, і продають авто прямо з митного складу.
Чому невигідно. Тому що обмеження: одне авто на людину раз на рік в законопроекті №8487 немає і тому ввозити вживані авто зможе хто завгодно, а не тільки вони, як обрані.
3.Офіцільним імпортерам і дилерам, які торгують новими авто теж невигідно. Так! Буду чесним: дилерам невигідно зниження акцизу на вживані авто.
Чому? Тому що, щоб стати дилерами вони інвестували $2-5 млн у будівництво брендових автосалонів за корпоративними стандартами. А тепер будь-який бізнесмен зможе торгувати 2-10-річними авто просто з відкритого майданчику без всіляких інвестицій і це найсильніша конкуренція. Адже правда ж? Давайте відверто!
Плюс зниження акцизу на нові авто не таке суттєве. Наприклад, на авто з об'ємом 1,5 тис. куб см акциз був € 93, а стане € 50. Економія € 43 погоди не робить, а ось конкурувати з торговцями вживаних автомобілів дилерам буде нелегко.
Кому вигідне ухвалення законопроекту № 8487.
Все просто: вигідно звичайним українцям, які зможуть набагато дешевше купити собі машину і розмитнити її. А також підприємцям, ФОП або просто „гонщикам“, які налагодять ввезення вживаних автомобілів в Україні, але завдяки конкуренції прості громадяни зможуть дешевше купити собі машину.
У 2017 році українці ввезли вживаних авто зі сплатою існуючих акцизів — 56 тис. автомобілів? А скільки ввезуть після зменшення акцизу в 2-10 разів більше?
Хіба не так? Тому смішно читати заклики не приймати законопроект № 8487 як нібито „антинародний“ і блокувати його прийняття. Тобто, треба залишити високі акцизи і не знижувати їх в 2-10 разів, а також не скасовувати обмеження щодо ввезення старих авто?
Імпортерам і дилерам прийняття законопроекту № 8487 невигідно, але офіційно заявляю, що ми активістам та організаторам протесту проти прийняття цього законопроекту нічого не платили і платити не збираємося. Це не наша практика і грошей „чернональних“ у нас немає. Офіціалам законопроект невигідний, простим українцям вигідний. Все просто.
Коментарі - 16
Все что этот закон дает полезного так это только саму возможность растаможить авто ниже Евро 5.
Но вот вот специально все сделано чтобы смысла ехать за таким авто не было вообще.
Одно дело загнать сценик/Меган/гольф 3-5 годовалый, а другое — бэху или Ауди двадцатилетний.
Кстати… недавно был в Прибалтики — да, тарантасов там много, но коптящих — за неделю видел всего 2 (и те в сторону Украины ехали . У нас же все с точностью да наоборот. Коптят — вроде как на угле ездят.
Пример: моя давняя мечта VW t4 2002 1,9 дизель.
Стоимость 2500 евро
Растаможка 4300 евро
Итог 6800.
Цена UA -та же.
Где выгода?
Имея авто на украинской регистрации, я понимаю, что после принятия этого закона, я потеряю в стоимости. Но, эта разница отобьётся при покупке следующего.
Целиком и полностью за
Допустим, авто уже есть 16 полных лет:
2500*0,32+75*1,9*16=3080
Как в европе.
Это как ситуация была с платной парковкой по Киеву, думаете хоть 10% шло в бюджет от всех кто платил налом за остановку?