Мінфін - Курси валют України

Встановити
24 травня 2018, 12:26

Куди рухається електронна торгівля в Україні. Думки експертів

В середньому за 2017 рік український ринок e-commerce виріс на 30−35% і досяг обсягів в 50 млрд грн. При цьому онлайн-торгівля охоплює все більше категорій товарів. Цей тренд знайшов своє відображення в ході щорічного конкурсу інтернет-проектів Ukrainian E-Commerce Awards 2018, де популярна номінація «Вибір споживачів» була розширена новими категоріями товарів і послуг. Про те, куди рухається електронна комерція в Україні і які трансформації зараз відбуваються, «Мінфін» запитав у експертів ринку.

Ставка на комплексні рішення

В цілому, на думку співрозмовників видання, українська сфера e-commerce рухається в рамках загальних світових трендів, серед яких мультиканальність, мобільний трафік і процесинг, персоналізація пропозицій для кожного клієнта.

«Однією з найперших добре реалізованих моделей мультиканальності я побачив у „Інтертоп“, де в режимі реального часу можна побачити наявність в магазинах товарів, відкласти їх через інтернет, а потім прийти поміряти, купити або ж залишити продавцю», — говорить Давид Браун, CEO TemplateMonster & Weblium.

За його словами, головним драйвером зростання електронної торгівлі в Україні будуть сервісні напрямки.

«Саме тому, ми, наприклад, створюємо конструктор сайтів, де виконуємо роботу за бізнесменів, а не даємо їм відразу незрозумілий інструмент, — підкреслює Давид Браун. — Судячи з першої сотні клієнтів Weblium (платформа, що дозволяє створювати веб-сайти і розвивати бізнес в інтернеті — ред.), ми вже бачимо, що це і є модель майбутнього — закривати потреби клієнта під ключ, а не надавати напівфабрикати».

За його прогнозами, не виключено, що незабаром з'явиться низка різних проектів колаборації між гравцями ринку, щоб надати комплексне рішення споживачеві.

Всі в онлайн

Традиційні магазини вже давно відкрили свої «торгівельні представництва» в інтернеті, однак зараз їх тактика змінюється: офлайн-гравці роблять ставку на e-commerce як стратегічний напрямок розвитку, а самі магазини трансформують в шоу-руми, які виконують не стільки продажні, скільки промо -функції.

«В умовах все більш жорсткої конкуренції в e-commerce виграють ті гравці, які зможуть забезпечити найбільш актуальний асортимент, конкурентні ціни та максимальну зручність для клієнтів», — вважає керуючий партнер UAPAY і Softinvest Дмитро Зарахович.

Втім, за його словами, відмінною рисою українського ринку e-commerce все ще залишається велика кількість випадків інтернет-шахрайства, брак знань у звичайних споживачів про правила здійснення покупок в інтернеті і низький рівень довіри між покупцем і продавцем.

Тому інтернет-магазини все більше звертають увагу на формування довіри між ними та клієнтами.

«Одним з інструментів може послужити комплексне рішення, яке умовно можна назвати терміном „Безпечна угода“. Перш за все, мова йде про escrow-сервіс, який також називають умовним депонуванням. Його суть в тому, що покупець передає гроші незалежному платіжному провайдеру на „зберігання“, і продавець отримає їх тільки тоді, коли виконає всі зобов'язання за угодою, — пояснює Дмитро Зарахович. — Перші в Україні escrow-сервіси вже впроваджені на платформі онлайн-оголошень OLX в межах рішення „OLX доставка“ і на майданчику Prom.ua в межах послуги „Покупка без ризику“. Розробником і інтегратором сервісу виступає компанія UAPAY».

Крім того, за словами експерта ринку, багато магазинів все ще пропонують послугу покупки товару післяплатою, що також дозволяє застрахуватися від шахрайства.

«Escrow-сервіс буде поступово витісняти післяплату, оскільки пропонує нижчу комісію при оплаті за товар, можливість онлайн-оплати покупки, а також справедливий баланс відповідальності між продавцем і покупцем»,  — прогнозує Дмитро Зарахович.

Рівні серед рівних

Ринок електронної торгівлі України дійсно динамічно розвивається.

«Результати конкурсу E-Awards 2018 говорять про те, що монополія великих гравців в сфері e-com вже не є аксіомою. На сцену виходять нові невеликі гравці, які здатні дати фору навіть старожилам ринку, — підкреслює CEO Ukrainian E-Commerce Expert Артем Рудько. — Вони переносять в онлайн, здавалося б, класичні товари і послуги, які раніше можна було придбати тільки офлайн. Наприклад, деякі послуги страховиків, які колись вимагали вашої фізичної присутності в офісі компанії. Навіть покупка тканини зараз вже не вимагає виснажливого походу по магазинах. Грубо кажучи, „помацати“ продукцію і одразу замовити її доставку можна зі смартфона».

За його словами, конкурс інтернет-проектів Ukrainian E-Commerce Awards 2018 показав, що навіть невеликі нішеві онлайн гравці мають шанс на перемогу.

«Конкурс дає можливість заявити про себе більш широкої аудиторії, об'єктивно оцінити своє дітище, зробити висновки і, можливо, попрацювати над помилками. Це відмінний тест як для новачків у e-commerce, так і для впевнених в собі досвідчених гравців», — резюмує Артем Рудько.

Як раніше повідомляв Мінфін, 20 квітня були названі переможці щорічного Всеукраїнського конкурсу Інтернет-проектів E-Awards 2018. Цього року заявки на участь в конкурсі подали понад 300 Інтернет-проектів, які працюють в Україні. В ході голосування в номінації «Вибір споживачів» проголосували понад 15 тис. покупців.

Довідка

Ukrainian E-Commerce Awards — це незалежна професійна премія, що присуджується кращим гравцям ринку e-commerce. Головна мета нагороди — створити силами галузевого співтовариства відзнаку, що гарантує кінцевому покупцю надійність послуги і безпеку покупки. А також виділити неординарні досягнення гравців e-commerce в Україні за останній рік.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися