Голова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Тимур Хромаєв розповів про особливості нової моделі пенсійної реформи.
Нацрегулятор пояснив, як працюватиме нова модель пенсійної реформи
Про це він сказав в коментарі ЕП.
«Наша концепція передбачає централізацію виключно адміністративних функцій. Це не означає „одержавлення“, це означає створення одного адміністратора з незалежною наглядовою радою і здійснення обліку учасників в одному місці», — повідомив Хромаєв.
«Така модель дозволить максимально оптимізувати видатки на адміністрування і вирішити проблему проїдання пенсійних накопичень», — заявив він.
За його словами, управляти пенсійними накопиченнями будуть КУА, які відповідатимуть певним критеріям.
«Критерії стосуватимуться якості операційних процесів, ризик-менеджменту, кваліфікації персоналу (досвід та ділова репутація), прозорої структури власності, контролю за конфліктом інтересів, якості надання послуг, відсутності грубих чи системних порушень законодавства за останні роки», — повідомив голова Нацкомісії.
«Насправді, за результатами відбору доступ до управління пенсійними активами отримає не так вже й багато компаній – може п’ять-десять. Це будуть компанії з репутацією, які працюють за високими стандартами», — наголосив посадовець.
Він пояснив, що учасникам другого рівня планується запропонувати три типи інвестиційних портфелів: консервативний, поміркований, активний.
«У перші роки функціонуватиме лише консервативний портфель – потім з'являться інші. Консервативний портфель складатиметься з більш стабільних інструментів з фіксованою дохідністю, банківських депозитів. Активний — з більш ризикованих інструментів, тих же акцій. На законодавчому рівні ми визначаємо рамки, сам продукт повинні сформувати КУА», — сказав Хромаєв.
«Соціологія говорить про те, що з наближенням до пенсійного віку, учасники поводять себе більш стримано і надають перевагу консервативним продуктам. У деяких країнах існує практика переведення за п’ять років до виходу на пенсію накопичень з ризикованих активів з більшою дохідністю у консервативні — на перший план виходить вже не дохідність, а відповідальність держави та управляючих компаній за збереження внесків», — підсумував він.
Нагадаємо, другий рівень пенсійної системи — обов'язковий накопичувальний — повинен запрацювати 1 січня 2019 року.
З початку 2018 року дискусії навколо запровадження другого рівня зводилися до обговорення депутатського законопроекту №6677.
У травні в нього може з'явитися конкурент — документ, розроблений Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Коментарі - 3
Лучше полностью передать администрирование конкурирующим АПФ, тем более, есть из кого выбрать.
А не делать из ПФУ центральный АПФ.
Не говоря уже об ''опыте'' работников ПФУ в этой сфере.
Который нулевой.
В лучшем случае — будет аналог казахстанского ЕНПФ.
Не говоря уже, что может произойти история, которая сейчас в РФ.
Насчет 3х портфелей, сейчас в рамках законодательных ограничений возможны только ''консервативный''(у 90% НПФ), и ''сбалансированный''.
Мало ликвидных акций на бирже.
Для НПФ ''второго уровня'', и экономия конечно выйдет только на бумаге.
Хотя, у нас есть КУА-АПФ, закон это разрешает.
И повторюсь, делать на основе ПФУ государственный АПФ — очень плохая идея.
Там одни кадры чего стоят.