12 квітня 2018, 13:03 Читать на русском

Податкове навантаження на фонд оплати праці: що потрібно змінити

Депутати хочуть змінити систему оподаткування доходів фізосіб (ПДФО). Нещодавно в Раду подали законопроект, який пропонує, щоб люди платили податок самостійно, як це роблять в Європі, а не як зараз, коли роботодавець автоматично утримує ПДФО з зарплати співробітника і перераховує державі. Чи варто змінювати систему, «Мінфіну» розповів президент Асоціації платників податків України Грігол Катамадзе. 

Депутати хочуть змінити систему оподаткування доходів фізосіб (ПДФО).

Наразі вкрай необхідним є невідкладне та зважене зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці, адже українцям доводиться «віддавати» державі майже половину своєї заробітної плати. Нагадаємо, згідно діючого законодавство загальна ставка оподаткування фонду оплати праці становить 41,5 %. Одним із ключових моментів проекту ліберального Податкового кодексу України, розробленого Асоціацією платників податків, є об’єднання податку на доходи фізичних осіб і єдиного соціального внеску в один податок на доходи фізичних осіб зі встановленням єдиної його ставки з 2021 року у розмірі 20%. Це дозволить не лише комплексно зменшити податкове навантаження на фонд оплати праці, а й детінізувати заробітну плату та легалізувати трудові відносини.

Об’єднати ПДФО та ЄСВ в один податок Асоціація пропонує протягом останніх трьох років. Ми також підтримуємо пропозиції ініціаторів Законопроекту №8109 щодо зниження загального податкового навантаження в частині ПДФО та ЄСВ; можливості сплати податку з доходів сім’ї однією уповноваженою особою; права на податкову соціальну пільгу у розмірі 200% на кожного члена сім’ї для платника, який сплачує податок з доходу сім’ї та збільшення розміру суми витрат, дозволених для включення до податкової знижки.

Однак, автори законопроекту пропонують зменшення податкового навантаження з ПДФО та ЄСВ до 25% відразу з набранням ним чинності. Ми ж пропонуємо концепцію об’єднання ПДФО та ЄСВ в один податок з поступовим зменшенням податкового навантаження на фонд оплати праці протягом трьох років:

— тимчасово, у період 2019 року, ставку об’єднаного податку встановити на рівні 32%, з яких 18% сплачуватиметься за рахунок фізичної особи, а 14% сплачуватиметься податковим агентом (роботодавцем) і за його рахунок.

— тимчасово, у період 2020 року, ставку об’єднаного податку визначити у розмірі 28%, з яких 18% сплачуватиметься за рахунок фізичної особи, а 10% сплачуватиметься податковим агентом (роботодавцем) і за його рахунок.

— починаючи з 2021 року встановити єдину ставку об’єднаного податку у розмірі 20%, яка сплачуватиметься податковим агентом за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі.

Ми впевнені, що зважений підхід до зменшення податкового навантаження на фонд оплати із одночасним запровадженням податку на виведений капітал, введенням режиму одноразового добровільного декларування громадянами належних їм доходів без будь-якої юридичної відповідальності і запровадженням нової європейської моделі оподаткування майна від його ринкової вартості (об’єднання плати за землю та податку на нерухомість) слугуватимуть суттєвими компенсаторами втрат бюджету.

Сумніви стосовно дієвості та практичної реалізації викликає ідея Законопроекту № 8109 щодо виступу роботодавців в особі податкових агентів від імені платника податку на добровільних засадах. Відсутність законодавчо покладеного на податкових агентів обов’язку нараховувати, утримувати та сплачувати податок з доходів фізичних осіб до бюджету, обов’язку вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам, відсутність будь-якої відповідальності за порушення ними норм Податкового кодексу може призвести до «умисного» уникнення роботодавцями укладення відповідних договорів з найманими працівниками.

Разом з тим, сама процедура самостійної сплати передбачає необхідність наявності в платника електронного кабінету, що унеможливить своєчасну сплату податку в регіонах через відсутність безперебійної роботи Інтернету. Маємо побоювання і стосовно того, що, отримавши «на руки» заробітну плату, не кожен громадянин піде своєчасно та в повній мірі сплачувати податок до бюджету, маючи наприклад, проблеми несплачених кредитів, комунальних послуг тощо.

Ми розділяємо новації ініціаторів Законопроекту №8109, але переконані, що не на часі прийняття чергових «точкових» змін до діючого податкового законодавства. Необхідно прийняти єдиний системний документ, який допоможе розпочати в державі процес реінвестування у власне виробництво і тим самим забезпечить розвиток вітчизняного бізнесу та підняття соціального статусу громадян України.

Коментарі - 5

+
+15
yurikiev
yurikiev
12 квітня 2018, 13:37
#
Платить 5% с дохода плюс 800 гривень ЕСВ намного дешевле. Не извращайтесь — с такой системой налогообложения в Украине никогда не будет выгодно платить официальную зарплату.
+
0
vladymyrkiev
vladymyrkiev
12 квітня 2018, 13:39
#
За счёт чего будет покрыто недопоступление? Вывода из тени не будет, как показывает практика. Иначе, помимо ЗП нужно спалиться целиком. Объем ФОТа по отрасли находится в неком процентном коридоре от выручки. Показав реальный уровень ЗП нужно будет выводить на свет «третью смену».
+
0
wassa14
wassa14
12 квітня 2018, 17:04
#
З 750 млрд.грн загального ФОПу(2017р)- бюджетникам йде 450 млрд.грн. Державі- велика економія. А бізнес все менше і менше-з нього багато не візьмеш.
+
+30
yarg
yarg
13 квітня 2018, 13:20
#
А сколько новых рабочих мест в налоговой появится… ж
Сейчас комбинат Криворожсталь платит налоги 2 раза в месяц за 25000 своих рабочих.
А предлагается — чтобы 25000 рабочих платили их сами.
т.е. нужно проверить не 1 цифру, а 25000 цифр, деклараций, отчетов, недоимок…
человек 50 набирать под это дело нужно…
+
+30
Игорь Коляда
Игорь Коляда
13 квітня 2018, 20:19
#
Недавно в Раду подали законопроект, который предлагает, чтобы люди платили налог самостоятельно, как это делают в Европе, а не как сейчас, когда работодатель автоматически удерживает НДФЛ с зарплаты сотрудника и перечисляет государству.

Нашим «недалёким» законодателям прежде чем вносить изменения в налоговое законодательство стоило бы усвоить некоторые элементарные вещи о понятии «ДОХОД физического лица», который может быть РЕНТНЫМ или ТРУДОВЫМ.
Так вот в Европе самостоятельно платятся налоги именно с РЕНТНЫХ доходов физлиц, а с зарплаты сотрудника, ТРУДОВОГО дохода физлица — работодатель удерживает НДФЛ и перечисляет государству.

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися