Про те, чому кількість недобудов в Україні буде зростати і як з цим можна боротися, порталу Address.ua розповів керуючий директор компанії ARPA Real Estate Михайло Артюхов. «Мінфін» публікує основні тези.
Чому кількість недобудов буде зростати
На сьогоднішній день будівельний ринок України слабо захищає інтереси покупців, і, досить ліберально визначає відповідальність забудовників. Безумовно, з одного боку, це дає можливість бізнесу розвиватися в сприятливих умовах, коли контролюючі органи не ініціюють велику кількість перевірок. Однак, є й інша сторона медалі. При тому затоваренні, яке ми спостерігаємо особливо в останній рік, коли з'явилося безліч дрібних і середніх забудовників, без історії і репутації, ця ситуація може призвести до збільшення кількості недобудов.
Національний Банк регулює діяльність всіх комерційних банків країни, здійснюючи моніторинг їх звітності і т. д., в той час, як в будівельній сфері навіть і близько немає подібної схеми контролю з боку держави.
При слабкій законодавчій базі ошукані інвестори, по суті, не в змозі відстояти свої права і повернути вкладені гроші. До того ж, у інвестора немає джерела, де він міг би отримати фінансовий статус поточного проекту і оцінити ризики перед входом в угоду.
Мені подобається система, яка працює в Німеччині, коли комерційні банки беруть на себе функцію контролера проекту.
Банки кредитують девелопера і відповідно моніторять статус проекту, до них надходять гроші від угод і банк стає певним гарантом того, що проект буде завершений. В іншому випадку постраждає репутація цієї фінансової установи. У такій схемі взаємовідносин ринок більш прозорий і надійний, так як місця шахраями в ньому практично немає.
Коментарі - 17
На примере Киева видно хорошо, как Зам-ы Кличка, т.е. по сути представители строительных организаций, а точнее собственники — строят где хотят, как застрощики которые были при прошлой власти построили и не достроили и обманули людей. Все показывают работу, но на самом деле, никто на месте ничего не решит. Нужна гос.программа, как с этим бороться, и что делать. Но деньги, заткнут рот любому начинателю, по прожнему реклама и обман идет «недостроев», которые стоят годами, застройщики и поддельники в бегах, а деньги «капают», при этом реально дальне не суд, не власть не отбирает эти недострои.
А что делать сельсовету, если застройщик скажет — « Я устал, я ухожу. деньги кончились.»?
зачем, собственно, покрывать или не покрывать? умер. значит умер.
1) Текущие доходы.
2) Накопления (отложенный спрос).
3) Доходы будущих периодов (кредит или рассрочка).
Не видя стабильного спроса в стране хотя бы из одного из эти источников ни один банк в мире не будет давать денег или гарантий застройщику. Ну и плюс стабильность.
Законы в Германии более-менее соблюдаются.
Поэтому в Германии это работало, работает и будет работать.
а толку? сто банков-банкротов показало неэффективность такого «контроля». Законы должны работать для всех одинаково, при коррупции любой контроль не более чем кормушка для контролёров.
И поэтому на него пытаются повесить нафиг не нужные функции — контроль за строительными организациями… завтра предложат свежесть продустов в супермаркетах проверять…
нефиг.
Кто не справляется с нормативами или злостно нарушает — тех наказывают.
Вот и отсеяли провинившихся.
Да и примеры у вас неадекватные.
Консьерж никоим образом не может быть аналогом регулятора — он за деньги всего-лишь придерживает двери, чтобы не сильно хлопали.
Это старая истина, развитые экономики предпочитают штамповать товары, а не деньги. Первое ведёт к благополучию, второе — к нищете.