Про те, чому кількість недобудов в Україні буде зростати і як з цим можна боротися, порталу Address.ua розповів керуючий директор компанії ARPA Real Estate Михайло Артюхов. «Мінфін» публікує основні тези.
Чому кількість недобудов буде зростати
![Про те, чому кількість недобудов в Украъны буде зростати і як з цим можна боротися, порталу Address.ua розповів керуючий директор компанії ARPA Real Estate Михайло Артюхов.](/img/2018/32109679/4c3eaf61c91e065eaa5234280ffbce99.jpeg?1517244124)
На сьогоднішній день будівельний ринок України слабо захищає інтереси покупців, і, досить ліберально визначає відповідальність забудовників. Безумовно, з одного боку, це дає можливість бізнесу розвиватися в сприятливих умовах, коли контролюючі органи не ініціюють велику кількість перевірок. Однак, є й інша сторона медалі. При тому затоваренні, яке ми спостерігаємо особливо в останній рік, коли з'явилося безліч дрібних і середніх забудовників, без історії і репутації, ця ситуація може призвести до збільшення кількості недобудов.
Національний Банк регулює діяльність всіх комерційних банків країни, здійснюючи моніторинг їх звітності і т. д., в той час, як в будівельній сфері навіть і близько немає подібної схеми контролю з боку держави.
При слабкій законодавчій базі ошукані інвестори, по суті, не в змозі відстояти свої права і повернути вкладені гроші. До того ж, у інвестора немає джерела, де він міг би отримати фінансовий статус поточного проекту і оцінити ризики перед входом в угоду.
Мені подобається система, яка працює в Німеччині, коли комерційні банки беруть на себе функцію контролера проекту.
Банки кредитують девелопера і відповідно моніторять статус проекту, до них надходять гроші від угод і банк стає певним гарантом того, що проект буде завершений. В іншому випадку постраждає репутація цієї фінансової установи. У такій схемі взаємовідносин ринок більш прозорий і надійний, так як місця шахраями в ньому практично немає.
Коментарі - 17
На примере Киева видно хорошо, как Зам-ы Кличка, т.е. по сути представители строительных организаций, а точнее собственники — строят где хотят, как застрощики которые были при прошлой власти построили и не достроили и обманули людей. Все показывают работу, но на самом деле, никто на месте ничего не решит. Нужна гос.программа, как с этим бороться, и что делать. Но деньги, заткнут рот любому начинателю, по прожнему реклама и обман идет «недостроев», которые стоят годами, застройщики и поддельники в бегах, а деньги «капают», при этом реально дальне не суд, не власть не отбирает эти недострои.
А что делать сельсовету, если застройщик скажет — « Я устал, я ухожу. деньги кончились.»?
зачем, собственно, покрывать или не покрывать? умер. значит умер.
1) Текущие доходы.
2) Накопления (отложенный спрос).
3) Доходы будущих периодов (кредит или рассрочка).
Не видя стабильного спроса в стране хотя бы из одного из эти источников ни один банк в мире не будет давать денег или гарантий застройщику. Ну и плюс стабильность.
Законы в Германии более-менее соблюдаются.
Поэтому в Германии это работало, работает и будет работать.
а толку? сто банков-банкротов показало неэффективность такого «контроля». Законы должны работать для всех одинаково, при коррупции любой контроль не более чем кормушка для контролёров.
И поэтому на него пытаются повесить нафиг не нужные функции — контроль за строительными организациями… завтра предложат свежесть продустов в супермаркетах проверять…
нефиг.
Кто не справляется с нормативами или злостно нарушает — тех наказывают.
Вот и отсеяли провинившихся.
Да и примеры у вас неадекватные.
Консьерж никоим образом не может быть аналогом регулятора — он за деньги всего-лишь придерживает двери, чтобы не сильно хлопали.
Это старая истина, развитые экономики предпочитают штамповать товары, а не деньги. Первое ведёт к благополучию, второе — к нищете.