Останнім часом Нацкомфінпослуг фіксує збільшення надходжень звернень споживачів фінансових послуг щодо неналежного виконання страховиками договорів страхування, оформлених за посередництвом банківських установ з використанням електронних засобів та факсимільного відтворення підпису страховика.
24 січня 2018, 20:27
Нацкомфінпослуг розповіла про неналежне оформлення страхування
У відомстві зазначили, що відповідно до законодавства (у тому числі відповідно до частини першої статті 981, частини другої статті 207 Цивільного кодексу) договір страхування повинен укладатися у письмовій або прирівняній до неї формі:
- або шляхом підписання договору на паперових носіях з проставленням власноручних підписів обома сторонами договору (без використання факсиміле, електронного підпису або іншого аналога власноручного підпису);
- або шляхом підписання договору з використанням факсиміле, електронного підпису або іншого аналога власноручного підпису у випадках, встановлених законодавством або за умови наявності між сторонами письмового договору, відповідно до якого погоджено використання аналогів власноручного підпису при підписання договорів між такими сторонами;
- або у спосіб, передбачений Законом «Про електронну комерцію».
У разі недотримання порядку оформлення (недодержання письмової форми) договору страхування такий договір відповідно до частини другої статті 981 Цивільного кодексу є нікчемним.
Нікчемний договір страхування не породжує взаємних прав та обов’язків для його сторін: за таким договором страхувальник не зобов’язаний сплачувати страховий платіж, а страховик не зобов’язаний здійснювати страхові виплати та відшкодування.
Джерело:
Мінфін
Коментарі - 1
которые подписывает клиент банка при посредничестве банка — действительны или ничтожны?