Читать на русском

Репутація українських банків в 2017-му: підсумки року

Репутаційні підсумки 2017 роки для банківського ринку для «Мінфіну» підготувала дослідницька компанія Noks Fishes.

Репутаційні підсумки 2017 роки для банківського ринку для «Мінфіну» підготувала дослідницька компанія Noks Fishes.
Фото: thespruce.com

Банки з іноземним капіталом (OTP Bank, Райффайзен Банк Аваль, Credit Agricole, Кредобанк, ING Bank) склали гідну конкуренцію державним банкам (Ощадбанк, ПриватБанк). Чи зможуть утримати відвойовані позиції банки — ось головна репутаційна інтрига 2018 року для даного сегменту.

Підводячи репутаційні підсумки 2017 року, аналітики Noks Fishes відзначають, що формування банками своїх іміджевих моделей протікало на тлі очищення і перезавантаження банківської системи. Даний процес мав дуальні наслідки для ринку. Так, банки отримали потенційні можливості розширення клієнтської бази за рахунок виведення неплатоспроможних гравців з ринку. При цьому недержавні банки зіткнулися з конкуренцією з боку банків державних, істотно наростили свою частку в сегменті.

Як банки скористалися даними можливостями і наскільки успішно впоралися з конкурентними ризиками? Для відповіді на це питання аналітики NOKS FISHES опитали представників трьох експертних груп (регулятори фінансового ринку, інвестиційні аналітики, фінансові журналісти) на предмет їхньої оцінки діяльності банків в розрізі бізнесу, послуг і зовнішніх комунікацій банків.

Бізнес і внутрішні комунікації експерти оцінили максимально високо у Credit Agricole, Райффайзен Банк Аваль і Ощадбанку

Незважаючи на «точкову» медіаактивність за темами блоків «Бізнес» і «Внутрішні комунікації», французький банк Credit Agricole є абсолютним лідером майже за всіма емоційним ознаками у аналітиків і журналістів. (Див. таблицю №1) Опитані NOKS FISHES експерти пояснюють такі результати банку прибутковістю, першістю в сегменті кредитування СМБ і автокредитування, а також авторитетністю материнської структури. Хороший фінансовий результат і харизма керівника банку стали, на думку опитаних експертів, причиною максимальної оцінки Райффайзен Банк Аваль регуляторами ринку в розрізі трьох ознак — «Прозорий», «Стабільний», «Професійний». Відзначивши «консервативність» бізнесу Ощадбанку, регулятори назвали банк «найнадійнішим», а аналітики — «найдинамічнішим на ринку».

Максимально яскраві емоційні характеристики продукту у Альфа-Банк і OTP

Абсолютним лідером за різними емоційним ознаками сервісної частини бізнесу у всіх груп експертів є Альфа-Банк. (Див. таблицю №2) Хоча банк схильний до репутаційних ризиків у зв'язку зі сприйняттям його як російського, його продукти і сервіси отримали максимум можливих високих оцінок, завдяки зниженню тарифів на обслуговування середнього та малого бізнесу (СМБ), підтримці програм лояльності та cashback, фокусуванню роздрібних споживачів на послугах банку шляхом перманентного проведення акцій спільно з Mastercard і Visa.

OTP Bank отримав високі емоційні характеристики своїх продуктів і сервісів у інвестиційних аналітиків за трьома ознаками «Лояльний», «Який поважає клієнта», «Простий, зрозумілий», що є наслідком гарної репутації банку з угорським капіталом, постійної роботи з обслуговування корпоративного і СМБ сегментів, ініціації соціальних програм (наприклад, конкурс інвестиційних проектів для учасників АТО), програм для стартапів.

Незважаючи ні на що регулятори продовжують любити Приватбанк

Незважаючи на те, що ПриватБанк був епіцентром тяжб між НБУ і екс-власниками банку, підтримка партнерських програм для СМБ і роздробу дозволяє йому утримувати лідерські позиції у регуляторів по характеристикам «Банк-експерт», «Банк-партнер» та «Соціально орієнтований». (Див. Таблицю №3) Також аналітики і журналісти віддали перевагу Ощадбанку за ознакою «Соціально-орієнтований», так як саме він робить верифікацію соціальних виплат. Емоційною ознакою «Аполітичний» були відзначені виключно банки із західним капіталом — Credit Agricole, Кредобанк, OTP Bank, що є логічним: в силу іноземного походження вони мають велику можливість абстрагуватися від політики, ніж українські банки.

* * *

Goodwill-фактор — синдикативне репутаційне дослідження компанії Noks Fishes для банківського ринку. Метою дослідження є виявлення сприйняття експертними групами іміджевої моделі банку, що формується в т.ч. і за допомогою медіаінструментів.

Коментарі - 7

+
+29
andriytavs
andriytavs
29 грудня 2017, 15:40
А таблицы где??
+
+14
Qwerty1999
Qwerty1999
1 січня 2018, 11:07
«опросили представителей трех экспертных групп (регуляторы финансового рынка, инвестиционные аналитики, финансовые журналисты) на предмет их оценки деятельности банков»

А если бы к этому опросу добавили маленький персонализированный блок из пары вопросов:
— в каком банке обслуживаетесь
— и как его оцениваете

Возможно это бы немного изменило некоторые оценки экспертов.

Ведь большинство экспертов всего-лишь пересказывают чужие мнения, оценки и выводы а сами никогда с оцениваемыми банками не сталкивались.
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
1 січня 2018, 11:26
«харизма руководителя банка стали, по мнению опрошенных экспертов, причиной максимальной оценки Райффайзен Банк Аваль регуляторами рынка в разрезе трех признаков — «Прозрачный», «Стабильный», «Профессиональный»»

Почти ежедневно сталкиваюсь с платёжными терминалами банка Аваль при расчёте банковской картой в торговых сетях и каждый раз вспоминаю о профессионализме.
Бесконтактно оплатить покупку через пин-пад терминала технически не невозможно (закупленные банком терминалы лишены такой функции — это жирный плюс в карму профессионализма сотрудников Аваля).
Бесконтактно оплатить покупку при помощи самого терминала банка Аваль можно только с определённой долей вероятности — возможно мне одному так системно не везёт с терминалами банка Аваль, но каждый третий терминал не принимает бесконтактную оплату (модуль либо сбоит либо отключен). Пару раз нарывался на невозможность оплатить покупку чипом банковской карты, а оплата магнитной полосой при наличии чипа на карте запрещена правилами платёжной системы. Поэтому ещё год назад «профессионалы» из Аваля вынудили меня носить с собой в качестве запасной (резервной) карты — обычную карточку в магнитной полосой для случаев, когда авалевские терминалы не желают работать ни с чипом ни бесконтактно.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
1 січня 2018, 11:38
«харизма руководителя банка стали, по мнению опрошенных экспертов, причиной максимальной оценки Райффайзен Банк Аваль регуляторами рынка в разрезе трех признаков — «Прозрачный», «Стабильный», «Профессиональный»»

И пару слов о харизме…
Харизма хорошо смотрится на приёмах и фуршетах, она отлично вписывается в имидж первооткрывателей и изобретателей и даже иногда помогает руководить большим коллективом единомышленников.

Харизма руководителя может помочь ему наладить любой новый бизнес-процесс за разумное время, но расходовать флюиды своей харизмы на ограничение прав клиентов, выразившееся в удалении ID-номера платёжного терминала для уменьшения потока жалоб на некачественную работу терминального оборудования — это натуральный старческий маразм…

К сожалению, харизмы руководителя банка Аваль хватило только на это непродуманное решение…

P.S. Какие непродуманные решения будет принимать такой харизматичный руководитель, если ему доверят возглавить НБУ — я даже боюсь себе представить…
+
+29
AleksandrBank
AleksandrBank
3 січня 2018, 10:28
Интересный обзор, только непонятно почему там включен корпоративный банк ИНГ, и не включен иностр.банк давно работающий на рынке и хорошо себя показавший как ПроКредитбанк немецкий, с самым отточенным колективов, которого допускают к работе только после 6 мес стажировки. Также не включены в обзор УкрСиббанк, который работает со всеми, розничный банк Идея банк — завоевавший не слабые позиции в депозтах и кеш-кредитах.

Так что подведу итог: «исследовательская компания Noks Fishes» — не учла много других игроков, что делает такой анализ слабым.
+
0
Andrey Trofimov
Andrey Trofimov
4 січня 2018, 21:25
Минфин редко уделяет внимание ПроКредит Банку и УкрСибБанку. Это уже вошло «штоли» в традицию)
+
0
Олег Кон
Олег Кон
10 січня 2018, 16:09
Andrey Trofimov ПроКредит Банку и УкрСибБанк принимали участие в исследовании…
исследование проводила компани НОКс фишес )
относительно харизмы и остального, судя по количеству комментариев у Qwerty1999 тоже есть своя «харизма»
банк ИНГ — это системная институция с историей и своей репутацией, поэтому его включили… в исследовании были и другие на первый взгляд странные банки
andriytavs таблицы будут на нашем сайте, возможно и на Минфине
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися